Τα ακτινίδια πέρα από δροσερά φρούτα που προσθέτουν τροπική λάμψη στις φρουτοσαλάτες, αποτελούν έναν θησαυρό θρεπτικών συστατικών. Μπορούν να καταναλωθούν όλο το χρόνο λόγω της μεγάλης διατηρησιμότητας τους στα ψυγεία.

Αποτελέσματα επιστημονικών μελετών κατατάσσουν τα ακτινίδια ως τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά φρούτα. Το ακτινίδιο περιέχει μεταξύ άλλων περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι, αρκεί να καταναλωθεί αμέσως μετά την κοπή για να μην χαθούν οι βιταμίνες του, και περισσότερο κάλιο από τη μπανάνα.

Αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών, μαγνησίου, φωσφόρου φυλλικού οξέος, βιταμίνης Α , βιταμίνης Ε και το αντιοξειδωτικό λουτεΐνη που συντελεί στην όραση και προστατεύει από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Τα άτομα που καταναλώνουν 3 ακτινίδια την ημέρα διατρέχουν 36% μικρότερο κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας σε σχέση με εκείνα που καταναλώνουν λιγότερο από 1,5 μερίδα φρούτων την ημέρα. Τα μαύρα σπόρια του ακτινίδιου είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, σημαντικά για την υγεία της καρδιάς.

Σύμφωνα με μελέτες 2 μόνο ακτινίδια την ημέρα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο θρομβώσεων και να μειώσουν την ποσότητα των λιπιδίων στο αίμα βοηθώντας στην προστασία της καρδιάς.

Εξαιτίας των πολλών θρεπτικών συστατικών που περιέχει, βοηθά στη μείωση εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκίνο (κυρίως καρκίνο παχέος εντέρου), διαβήτη τύπου 2 , δυσκοιλιότητα και παχυσαρκία.

Τέλος συντελεί στην υγιή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και μειώνει τις πιθανότητες να αναπτυχθούν προβλήματα που έχουν σχέση με το αναπνευστικό.

Ελένη Ν. Φουσέκα
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)