Αυτοφερόμενο αμάξωμα, εμπρόσθια κίνηση, υδροπνευματική ανάρτηση, είναι μόνο μερικές από τις τεχνολογικές λύσεις που πρώτη η Citroën διέθεσε στο κοινό. Μέσα στη λίστα αυτών των τεχνολογιών περίοπτη θέση κατέχουν οι κινητήρες πετρελαίου. Το 1933 πρώτη η Citroën τοποθέτησε κινητήρα Diesel σε επιβατικό αυτοκίνητο (Citroën Rosalie 11UD) ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου. Από τη Rosalie 11UD του 1933, εδώ και σχεδόν 80 χρόνια οι Γάλλοι έχουν επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων.

Σήμερα η Citroën στην τεχνολογία Diesel διαθέτει τους κινητήρες HDi (High-pressure Direct injection), το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi, αλλά και το πρώτο υβριδικό σύστημα (Full Hybrid) παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα στον κόσμο, το Hybrid4. 

e-HDi
Με βάση τους αποδοτικούς κινητήρες προδιαγραφών Euro 5 HDi, που συνεργάζονται σε κάθε περίπτωση με το φίλτρο μικρο-σωματιδίων FAP, το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi περνά σε μία νέα εποχή τους κινητήρες Diesel. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα για το οποίο κατοχυρωθήκαν περισσότερες από 30 πατέντες, επενδύθηκαν 300 εκ. ευρώ και εργάστηκαν περισσότεροι από 500 μηχανικοί και τεχνικοί της PSA.  

Κάποια από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο e-HDi , είναι:
• Stop & Start 2ης γενιάς με σύστημα αναστρέψιμης λειτουργίας μίζας-δυναμό που εξασφαλίζει άμεση, αθόρυβη και απόλυτα ομαλή διακοπή – εκκίνηση λειτουργίας του κινητήρα μόλις σε 400χλστ. του δευτερολέπτου (30% ταχύτερα από τα παραδοσιακά συστήματα).
• Ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
• Σύστημα e-Booster που περιλαμβάνει υπερ-πυκνωτή που -εκτός των άλλων- επιτρέπει τη λειτουργία όλων των βοηθητικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας (λ.χ. σύστημα κλιματισμού, φωτιστικά σώματα, καθαριστήρες, κ.τ.λ.) ακόμα και κατά την παύση λειτουργίας του κινητήρα.
• Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 15% στον αστικό κύκλο σε σχέση με τους συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες. 

Hybrid4
Για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής η Citroën συνδύασε τη δύναμη ενός πετρελαιοκινητήρα με την αποδοτικότητα ενός ηλεκτροκινητήρα δημιουργώντας το υβριδικό (Full Hybrid) σύστημα Hybrid4. Πρόκειται για ένα παράλληλο σύστημα με τον θερμικό κινητήρα (πετρελαιοκινητήρας HDi) να κινεί τους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω. Το Hybrid4, για το οποίο η PSA κατοχύρωσε περισσότερες από 300 πατέντες, έχει πλεονεκτήματα όπως:
• Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ρύπους (200 ίπποι και 99γρμ./100χλμ. CO2 στην περίπτωση του Citroën DS5). Η μείωση κατανάλωσης φτάνει το 30%-35% σε σχέση με αντίστοιχους κινητήρες στις αστικές συνθήκες κίνησης και ξεπερνά το 15% σε μικτές συνθήκες.
• Δυνατότητα κατ’ επιλογή κίνησης και στους 4 τροχούς
• Δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα που συνεπάγεται μηδενικές εκπομπές ρύπων (ZEV mode)
• Όλα τα πλεονεκτήματα των οχημάτων που εφοδιάζονται με το σύστημα e-HDi (ανάκτηση ενέργειας, stop & start 2ης γενιάς, κ.τ.λ.).




protothema.gr