Η βροχή καταγγελιών που υποβάλλονται στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για την κυκλοφορία προϊόντος με την ένδειξη BLACK RETSINA, αναγκάζει την Διεύθυνση Μεταποίησης να απευθυνθεί εκ νέου στις Δημόσιες Αρχές Κρατών Μελών της Ε.Ε. στα οποία κυκλοφορεί το προϊόν αυτό, προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των παραγωγών Ρετσίνας.

Το συγκεκριμένο προϊόν έχει αλκοολικό τίτλο 5,5% vol. και αυτοχαρακτηρίζεται ως Αρωματισμένο κοκτέιλ με οίνο σύνθεσης 51% ρετσίνα και 49% κόλα, παραπλανώντας κατάφορα τους ξένους καταναλωτές.

Αυτό αναφέρει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε σχετική επιστολή που απευθύνει στην Κομισιόν, καταγγέλλοντας ότι το προϊόν αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ισχύον κοινοτικό νομικό καθεστώς και γι’ αυτό ζητείται να σταματήσει άμεσα η παραγωγή και η κυκλοφορία του, η οποία κρίνεται καταχρηστική και παραπλανητική για τον καταναλωτή (κοσμείται με το σήμα της Βεργίνας και προκαλεί σύγχυση ως προς την προέλευσή του).

Το υπουργείο τονίζει, επίσης, ότι η εμφάνιση και διαφήμιση του προϊόντος αυτού δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό και πλήττει σοβαρά τα συμφέροντα των Ελλήνων παραγωγών ρετσίνας.

Η επιστολή της Διεύθυνσης Μεταποίησης του υπουργείου έρχεται σε απάντηση των καταγγελιών που δέχεται το ΥΠΑΑΤ για την κυκλοφορία προϊόντος με την ένδειξη BLACK RETSINA.

Απο το....Ρέθυμνο η ιδέα

Το προϊόν αποτελεί ιδέα ενός Έλληνα μετανάστη δεύτερης γενιάς, του Μιλτιάδη Ρουμελιώτη, που ζει στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας. Ο Δραμινός μετανάστης ενώ βρισκόταν για διακοπές στο Ρέθυμνο, του ήρθε η ιδέα να προσθέσει στην ρετσίνα που έπινε και λίγη κοκα κόλα.

Να σημειωθεί πως στην Γερμανία αποτελεί προσφιλή συνήθεια το ανακάτεμα αλκοολούχων, με αναψυκτικά και όχι μόνο στο κρασί, αλλά ακόμη και μπύρα με λεμονάδα ή πορτοκαλάδα.

Το θέμα είναι πως η γεύση άρεσε στον κ.Ρουμελιώτη, που απόκτησε την συνήθεια να πίνει ρετσίνα με κόκα κόλα. Μέχρι που σκέφτηκε να παρασκευάσει ο ίδιος αυτό το μείγμα και να το λανσάρει στην αγορά της Ευρώπης.

Έτσι, εισήγαγε ρετσίνα από το Κορωπί, σχεδίασε μόνος του ένα αλουμινένιο κουτάκι (μαύρο με χρυσά γράμματα και έμβλημα ένα αρχαίο νόμισμα), ενώ απευθύνθηκε σε εργαστήριο της Βιέννης για να παρασκευάσει το αναψυκτικό-ποτό-κόλα. Αφού κατάφερε να κλείσει συμφωνία με εμφιαλωτήριο στην Αυστρία, του έδωσε το όνομα «Black Retsina» και το παρουσίασε στην αγορά ως κοκτέιλ.

Όπως είχε δηλώσει ο  ίδιος παλαιότερα «δεν είχα σκεφτεί ποτέ να ασχοληθώ με τα ποτά. Να σκεφτείτε ότι πέρασαν δέκα χρόνια από εκείνο το βράδυ στην Κρήτη».

Το ποτό πρωτοκυκλοφόρησε στο Μόναχο το 2007 και κατόπιν στη Θεσσαλονίκη, αλλά η κυκλοφορία «σκόνταψε»στην ελληνική στενοκεφαλιά, όπως λέει. «Οι ελληνικές αρχές κατέσχεσαν την πρώτη παρτίδα που έφτασε στη χώρα μας με την πρόφαση ότι υπήρχαν παραλείψεις στα συστατικά που αναγράφονταν στη συσκευασία, χωρίς να μου διευκρινίζουν τι ακριβώς.

Συμβουλεύτηκα δικηγόρους, διόρθωσα τα αναγραφόμενα στη συσκευασία, άλλαξα και προμηθευτές κρασιού γιατί προφανώς κάποιοι ανησύχησαν και ξανάριξα στην αγορά το προϊόν. Σήμερα συνεργάζομαι με την Ενωση Ρετσινοπαραγωγών Πατρών και διαθέτω το ποτό στη Γερμανία, την Ολλανδία, την Αυστρία και σε λίγο σε Τσεχία και Αγγλία. Στην Ελλάδα δυστυχώς ακόμη δυσπιστούν. Δεν πειράζει, έχουμε υπομονή».

Δείτε εδώ την επιστολή του υπουργείου για την Black Retsina