Τα στοιχεία σοκ για τα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη προκαλούν προβληματισμό ενώ εγείρουν και άλλα ζητήματα. 

Η αύξηση στους θανάτους πεζών, τους οποίους βέβαια παρέσυραν Ι.Χ., με τελευταίο και χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση του 19χρονου Κανιτάκη και της παρέας τους σε κεντρικό δρόμο του Ηρακλείου, ανοίγουν το κεφάλαιο υποδομές εντός αστικών ιστών. 

Κεντρικοί δρόμοι χωρίς πεζοδρόμια! 

Ηλεκτροφωτισμός, φωτεινοί σηματοδότες και πεζοδρόμια αποτελούν πληγή τουλάχιστον για την πόλη του Ηρακλείου. 

Σε αρτηρίες, όπως μοιραία Αρχιεπισκόπου Μακαρίου τα πεζοδρόμια απουσιάζουν, με τους πεζούς να αναγκάζονται να περπατούν στο οδόστρωμα. Κάπως έτσι ήρθε και η τραγωδία του Σαββάτου. 

Η δημοτική αρχή Ηρακλείου, καθημερινά παρουσιάζει την εξέλιξη σε εργασίες για τις διανοίξεις δρόμων, ωστόσο πρέπει να βελτιώσει άμεσα τις υποδομές στους ήδη υπάρχοντες. 

Υποστελεχωμένες οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου 

Ο πολιτικός προϊστάμενος της υπηρεσίας ηλεκτροφωτισμού του δήμου Ηρακλείου  Αλέξανδρος Λαζαρίδης μιλώντας στο flashnews περιέγραψε με τον πλέον γλαφυρό τρόπο την κατάσταση : «για τον ηλεκτροφωτισμό και τους φωτεινούς σηματοδότες υπάρχουν μόνο 2 υπάλληλοι. Τι να προλάβουν να κάνουν; Ουσιαστικά παρεμβαίνουμε άμεσα σε επείγουσες περιπτώσεις. Αν π.χ. κρέμεται ένα φανάρι και είναι έτοιμο να πέσει σε…κεφάλι περαστικού, το βάζουμε σε προτεραιότητα.»

Το ζήτημα είναι όμως τι γίνεται με τους φωτεινούς σηματοδότες που δεν λειτουργούν και σύμφωνα με το ρεπορτάζ είναι αρκετοί. 

Λείπουν τα στοχευμένα αλκοτέστ 

Από το κάδρο των αιτίων για την αύξηση θανατηφόρων τροχαίων, δε θα μπορούσε να λείψει και η Τροχαία. 

Τα αλκοτέστ και οι έλεγχοι πρέπει να ενταθούν. 

«Το περιπολικό ας είναι είναι έξω από τα νυχτερινά μαγαζιά και να επιβάλει σε έλεγχο αλκοτέστ εκείνους που βγαίνουν από αυτά και πρόκειται να οδηγήσουν» λέει στο flashnews ο πρόεδρος του Συλλόγου για την Πρόληψη Τροχαίων Γιάννης Λιονάκης

Μανόλης Αλεξάκης