Με οικονομική ασφυξία απειλείται η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως αναφέρει το protothema.gr, το 1ο τρίμηνο του 2012 ο όγκος δανειοδοτήσεων μειώθηκε δραματικά φτάνοντας σε χαμηλά 5αετίας.

Πιο συγκεκριμένα το ποσό των δανειοδοτήσεων το 1ο τρίμηνο ανήρθε στα 5,9 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή μείωση της τάξης του 60% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.

Σύμφωνα με κορυφαίους Ευρωπαίους τραπεζίτες η πρακτική που είχε ξεκινήσει συνεχίζεται ακόμη και σήμερα όπου λόγω έλλειψης ρευστότητας δολαρίων, οι Ευρωπαϊκές τράπεζες συνεχίζουν να ανταλλάσσουν χρυσό για να εξασφαλίσουν ρευστότητα λίγων εβδομάδων.

«Η έλλειψη χρηματοδότησης όμως δεν επηρεάζει μόνο τις εταιρίες που έχουν επενδυτική στρατηγική αλλά και αυτές που έχουν ανάγκη από κεφάλαιο κίνησης καθώς τα έσοδα τους είναι μειωμένα η και ανύπαρκτα λόγω των χαμηλών ναύλων» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:

«Η αρνητική ψυχολογία και η έλλειψη ρευστότητας έχει δε επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό και τον κλάδο των κατασκευών καθώς τον Απρίλιο οι νέες παραγγελίες έφτασαν τις 51 με συνολική ικανότητα μεταφοράς 1,8 εκατομμύρια DWT, μειωμένες κατά 30% από τον Μάρτιο. Στο σύνολο του
τετράμηνου, ο αριθμός των πλοίων που παραγγέλθηκαν ήτανε 277, με μεταφορική ικανότητα 12 εκατομμύρια DWT, αναδεικνύοντας μία μείωση 55% σε αριθμό πλοίων από την αντίστοιχη περίοδο του 2011 όπου οι παραγγελίες ήτανε 622 πλοία».

Σύμφωνα με δηλώσεις ορισμένων πλοιοκτητών, η πτώση στις νέες παραγγελίες δεν οφείλεται μόνο στην έλλειψη ρευστότητας αλλά και στην πεποίθηση ότι δεν υπάρχει βιασύνη στο να παραγγείλουν πλοία καθώς ο συνδυασμός των αρνητικών εξελίξεων με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία θα οδηγήσει τις τιμές σε περεταίρω πτώση, ενδεχομένως μέχρι και 15%, οπότε είναι σε στάση αναμονής.

Αντιθέτως θεωρούν ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν φτάσει στο όριο τους και δεν αναμένονται ιδιαίτερα σοβαρά πτωτικές τάσεις.