Σύμφωνα με έρευνες, οι άνθρωποι που συνηθίζουν να καταγράφουν καθημερινά τις τροφές που κατανάλωνουν σε ημερολόγια, χάνουν περισσότερο βάρος και τείνουν να διατηρήσουν νέο τους βάρος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Πιο συγκεκριμένα, περισσότερα από 3000 άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα, έχασαν κατά μέσο όρο 30 κιλά και κατάφεραν να τα διατηρήσουν για 5 χρόνια μέχρι τώρα.

Σε άλλη έρευνα διαπιστώθηκε ότι όσοι διατηρούσαν ημερολόγιο καταγραφής κατάφερναν να χάσουν διπλάσιο βάρος από αυτούς που δεν το είχαν υιοθετήσει σαν εργαλείο για τον έλεγχο του σωματικού τους βάρους.

Γι΄αυτό πάρτε μολύβι και χαρτί και ξεκινήστε το γράψιμο. Καλό θα ήταν μετά από κάθε γεύμα να συμπληρώνετε κατευθείαν το ημερολόγιο σας ή στο τέλος της ημέρας αν είναι πιεσμένο το πρόγραμμα σας.

Θα πρέπει να σημειώνετε το παραμικρό που καταναλώνετε ως προς το είδος και την ποσότητα, ακόμα και τα υγρά που πολλοί θεωρούν ότι δεν έχουν θερμίδες.

Για παράδειγμα ένα μικρό ποτήρι χυμό πορτοκάλι έχει 80 θερμίδες οπότε υπολογίστε, αν κάθε διψούσατε και πίνατε χυμό αντί για νερό πόσο υψηλά ανεβαίνει η ημερήσια θερμιδική πρόσληψη σας.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διατολόγος- Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)