Τα παιδιά σας είναι έτοιμα να ανοίξουν τα φτερά τους σε λίγους μήνες και να αρχίσουν τις σπουδές τους. Σαν γονείς είναι λογικό να έχετε μια ανησυχία για το τι θα τρώει το παιδί σας και από προσωπική μου εμπειρία αλλά και όσων γνωρίζω η πρώτη ερώτηση στο φοιτητή- τρια όποτε μιλάνε με τους γονείς στο τηλέφωνο είναι ''έφαγες παιδάκι μου;'', ''τι έφαγες;''.

Και φυσικά θέλετε το παιδί να τρώει σωστά, υγιεινά, χωρίς όμως να ξοδεύει μια περιουσία. Αυτό μπορεί να διασφαλιστεί αν μάθει να μαγειρεύει ορισμένα εύκολα πιάτα. Αν ξέρει να μαγειρεύει θα αποφύγει την συχνή κατανάλωση φαγητού έξω από το σπίτι, με τις όποιες επιπτώσεις στην υγεία αλλά και στον προϋπολογισμό σας.

Πως μπορείτε να προετοιμάσετε τα παιδιά σας; Για αρχή ξεκινήστε να περνάτε χρόνο στην κουζίνα μαζί του. Με ένα σμπάρο 2 τριγόνια, αφού θα καταφέρετε να τα ευχαριστηθείτε πριν φύγουν και θα τους μεταφέρετε και τις γνώσεις σας.

Πέρα από τους κανόνες της υγιεινής διατροφής όσο αναφορά την συχνότητα που πρέπει να καταναλώνονται οι τροφές θα πρέπει να μάθει:

 Να μαγειρεύει τουλάχιστον 2 διαφορετικές συνταγές με βασικό συστατικό κάποιο όσπριο. Λίγο ότι δεν τα πολυσυμπαθούν, λίγο ότι για πολλούς είναι δύσκολα στο μαγείρεμα, τα όσπρια συνήθως δεν συναντώνται με την φοιτητική κατσαρόλα. Όμως είναι μια τροφή πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες που θα χορταίνει ενώ κάνει καλό! Και μην ξεχνάτε ότι συμφέρουν!

 Να μάθει να μαγειρεύει τουλάχιστον 2 συνταγές για λαδερά. Τα συναντάμε πιο συχνά στην διατροφή των φοιτητών, αλλά ίσως όχι τόσο συχνά όσο θα έπρεπε, ενώ αποτελούν την πολύ υγιεινή επιλογή και αρκετά οικονομική.

 Να μπορεί με άνεση να ψήσει ψάρι στο φούρνο ή στο αντικολλητικό τηγάνι, χωρίς να το θεωρεί μπελά ή να βαριέται. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις, είναι πιο φτηνά από το κρέας που ούτως ή άλλως δεν πρέπει να καταναλώνουν συχνά.

 Να γνωρίζει τα μυρωδικά και που χρησιμοποιείται το καθένα. Μετά από χρόνια συνειδητοποιήσα γιατί το φαγητό που έτρωγα σε φοιτητικά σπίτια δεν ήταν τόσο νόστιμο όσο αυτό των μαμάδων μας. Η διαφορά ήταν στα μυρωδικά που χρησιμοποιούν και μάλιστα χωρίς να τα τσιγουνεύονται! Πέρα από τα μοναδικά οφέλη για την υγεία του παιδιά σας, θα τα καταφέρετε να μην τους λείπει τόσο πολύ το φαγητό σας.

 Να κατέχει 2 σάλτσες με βάση τα λαχανικά που να συνοδεύει τα μακαρόνια του. Τα ζυμαρικά είναι η αγάπη του φοιτητή και δεν λείπουν ποτέ από τα ντουλάπια του. Γρήγορη, φτηνή τροφή, ΑΛΛΑ η κέτσαπ και οι έτοιμες σάλτσες δεν είναι η καλύτερη λύση. Μια σάλτσα με πιπεριές ή μανιτάρια ή μια πέστο που μπορεί να ετοιμάσει πανεύκολα και να συντηρεί για ώρες ανάγκης στο ψυγείο είναι θρεπτικές και νόστιμες επιλογές.

 Τους κανόνες υγιεινής της κουζίνας, ώστε να προφυλάξει τον εαυτό του/της από δυσάρεστες εκπλήξεις και επισκέψεις στα επείγοντα νοσοκομείων. Οι πληροφορίες αυτές θα του φανούν χρήσιμες είτε μαγειρεύει στο σπίτι είτε φάει έξω.

 Τους κανόνες συντήρησης των τροφίμων, για τους ίδιους λόγους με τους κανόνες της υγιεινής στην κουζίνα.

 Τις βασικές αλλοιώσεις που μπορεί να εμφανίσουν τα τρόφιμα.

 Πως να ψωνίζει σωστά, εννοώντας την ποσότητα, την φρεσκότητα και τις παγίδες σε προσφορές και άλλες παγίδες που ίσως συναντήσει.

 Πως να επιβιώσει αν κρυώσει ή αν έχει ίωση, χωρίς να επιστρατευτεί άλλη βοήθεια. Το να φτιάχνει λαπά και τσάι είναι βασικά για τον στόχο.

 Πως να συνέλθει από ένα μεθύσι. Όλα είναι στο πρόγραμμα και κάποια στιγμή θα συμβεί και αυτό. Πέρα από τις άλλες πληροφορίες περί ασφάλειας κτλ, θα πρέπει να γνωρίζει ότι η ενυδάτωση είναι βασικό κόλπο για να συνέλθει γρήγορα και θα χρειαστεί και τροφές πλούσιες σε κάλιο, όπως η μπανάνα

 Να μαγειρεύει ένα παραδοσιακό φαγητό του τόπου σας. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να μειώνει την νοσταλγεία του αλλά και θα νιώσει στιγμές υπερηφάνειας μαγειρεύοντας το για τους/τις φίλες του.

Καλή προετοιμασία! Και καλή αρχή στην νέα τους ζωή!

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)