Η απώλεια βάρους χρειάζεται ειλικρίνεια με τον εαυτό μας. Ένας τρόπος για να γίνουμε ειλικρινείς και να συνειδητοποιήσουμε την κατάσταση είναι η καταγραφή των τροφίμων που καταναλώνουμε καθημερινά.

Γιατί να το κάνεις;

Για να:

 συνειδητοποιήσεις την ποσότητα και την ποιότητα του φαγητού που καταναλώνεις

 υπολογίσεις πόσες θερμίδες κατανάλωσες

 μειώσεις ή να αυξήσεις την κατανάλωση μια ομάδας τροφίμων

 ελέγξεις την κατανάλωση συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών όπως η χοληστερόλη, οι φυτικές ίνες, το νάτριο, η ζάχαρη κ.α.

 προγραμματίσεις καλύτερα τα γεύματα σου σε ποιότητα και συχνότητα.

 συνειδητοποιήσεις αν συντρέχουν ψυχολογικοί παράγοντες που σε οδηγούν σε υπερφαγία. Αυτό μπορεί να γίνει με την καταγραφή των συναισθημάτων που βίωνες πριν ξεκινήσεις να τρως.

Επιπρόσθετα του ημερολόγιου καταγραφής τροφίμων μπορείς να σημειώνεις και την συχνότητα και το είδος της άσκησης που πραγματοποίησες ώστε να είναι ευκολότερος ο προσδιορισμός το ενεργειακού ισοζυγίου.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)