«Παρά το γεγονός ότι από τη χώρα μας πέρασαν τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης και απορροφήθηκαν εκατοντάδες δις ευρώ, η νησιωτική Ελλάδα παραμένει μια περιοχή κατοικημένη από πολίτες δεύτερης κατηγορίας», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας σε ομιλία του στη Χίο.

Στη συνέχεια τόνισε πως «με την πολιτική της ύφεσης και τα σκληρά δημοσιονομικά μέτρα κάνει ακόμα μεγαλύτερα τα προβλήματα τα οποία ζουν οι κάτοικοι των νησιών λόγω ειδικών συνθηκών. Πως θα αναπτυχθεί μια επιχείρηση όταν οι μεταφορές από και προς τα νησιά κοστίζουν 20 και 25% περισσότερο εν σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα; Υπήρξε κάποια στιγμή ένα σχέδιο για θέσπιση του μεταφορικού ισοδυνάμου. Ένα μέτρο που θα προωθούσε την ανάπτυξη στα νησιά με ίσους όρους, σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Φυσικά αυτά είναι πια εκτός συζήτησης, όταν το Μνημόνιο επιχειρεί να εξαπλώσει στην κοινωνία την φτώχεια και την απελπισία».

Επιπρόσθετα μίλησε για την νησιωτική πολιτική λέγοντας πως «μετά από δεκαετίες κάποιας υποτιθέμενης ανάπτυξης, τα νησιά μας, 90 κατοικημένα ελληνικά νησιά, με πληθυσμό από 100.000 μέχρι 70 σκέτους ανθρώπους, εξωθούνται ολοένα και περισσότερο σε καθεστώς απομόνωσης και εγκατάλειψης. Ιδιαίτερα τον χειμώνα. Με πανάκριβα ναύλα, με ελάχιστα δρομολόγια. Με μια δραματική επιδείνωση των συνθηκών υγείας. Με προβληματικές υποδομές. Και με μια συνεχώς εξελισσόμενη περιβαλλοντική υποβάθμιση. Και τώρα πια με την δέσμευση της χώρας μέσω του Μνημονίου, ότι περιοχές εξαιρετικού φυσικού κάλλους θα εκποιηθούν, θα παραχωρηθούν για ιδιωτική εκμετάλλευση».

Τόνισε με έμφαση πως το στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για τη νησιωτικότητα. Για βιώσιμη ανάπτυξη του νησιωτικού χώρου και διασφάλιση συνθηκών αξιοπρεπούς διαβίωσης, με έναν δημόσιο φορέα ακτοπλοΐας.

Επίσης σημείωσε τα μέτρα που θα πάρει ως κυβέρνηση όπως «ολοκληρωμένο σχέδιο εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που θα διευρύνει την τουριστική περίοδο και θα αξιοποιεί τις φυσικές και πολιτισμικές δυνατότητες του Αιγαίου. Θεσμικά και παραγωγικά μέτρα για την ναυτιλία. Η λειτουργία ανεξάρτητου κλάδου ναυτικής δικαιοσύνης. Η διασφάλιση της αποκεντρωμένης λειτουργίας των σχολών εμπορικού ναυτικού. Η στήριξη της επιχειρηματικότητας και της αγροτικής παραγωγής, μέσα από μια πολιτική σύγκλισης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Το μεταφορικό ισοδύναμο και η διατήρηση του ειδικού καθεστώτος στο ΦΠΑ».

(protothema.gr)