Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η Κρήτη και η ανάδειξη των συγκριτικών του πλεονεκτημάτων αποτελεί το πρωταρχικό στόχο της Αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΑΣΤΑ) που δημιουργήθηκε το Νοέμβριο το 2011 με τη συνεργασία επτά φορέων του Νομού Ηρακλείου.

Η ΑΣΤΑ στεγάζεται στο Επιμελητήριο Ηρακλείου και στελεχώθηκε από υπαλλήλους του, χωρίς επιπλέον αμοιβή με σκοπό να στηρίξει τους τοπικούς τουριστικούς επιχειρηματίες συντονισμένα και με οργανωμένο σχέδιο.

Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, που παραχωρήθηκε σήμερα το μεσημέρι, ο Πρόεδρο της ΑΣΤΑ κ. Μανώλης Ζερβάκης αναφέρθηκε εκτενώς στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί στη διάρκεια των 6 μηνών λειτουργίας της εταιρείας και τόνισε ότι «χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια ώστε αρχικά να επιτύχουμε τους στόχους περασμένων δεκαετιών για τουρισμό επτά μηνών στην Κρήτη και αργότερα, σε διάστημα 5 – 6 ετών, να εντάξουμε το νησί και στους χειμερινούς προορισμούς επιτυγχάνοντας τουρισμό όλο το χρόνο. Από τις μέχρι τώρα ενέργειές μας,» τόνισε ο κ. Ζερβάκης «παρατηρούμε ότι έχουν αυξηθεί κατά 20 οι πτήσεις τριών ξένων εταιρειών από και προς το Ηράκλειο και οι προοπτικές είναι ενθαρρυντικές.»

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Γιάννης Μπρας επισήμανε ότι η ΑΣΤΑ έχει κάνει ένα πρώτο, ουσιαστικό βήμα αλλάζοντας το μοντέλο τουριστικής προβολής της Κρήτης και αυτή η προσπάθεια πρέπει ν’ αγκαλιαστεί και από άλλους φορείς της Κρήτης για να γίνει πιο αποτελεσματική.

Ο Διευθυντής της ΑΣΤΑ κ. Μιχάλης Καθαράκης αναφέρθηκε στις προτεραιότητες που έχει θέσει η μη κερδοσκοπική εταιρείας υπογραμμίζοντας ότι « εμείς προσπαθούμε να κάνουμε brand τον προορισμό ΚΡΗΤΗ και επενδύουμε στη στοχευμένη προβολή της. Η ΑΣΤΑ δεν επιδιώκει ρόλο τουριστικού πράκτορα αλλά συντονιστή όλων των δυνάμεων που θα δώσουν ώθηση στον τουρισμό της Κρήτης».

Δράσεις ΑΣΤΑ

• Έγιναν επαφές με όλες τις αεροπορικές εταιρείες μεταφοράς χαμηλού κόστους (EASYJET, RYANAIR, BLUE BIRD, NORWEGIAN, GERMANWINGS, TRANSAVIA, JET2, AEGEAN) ώστε οι επιχειρηματίες της Κρήτης να μπορέσουν να σχεδιάσουν υπηρεσίες με αυτόνομα δικά τους τουριστικά πακέτα και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που παρέχονται από το Ιντερνέτ.
• Ολοκληρώθηκε συμφωνία προώθησης με μεγάλη αεροπορική επιχείρηση χαμηλού κόστους, που περιλαμβάνει Inflight video και Banners στις ιστοσελίδες της με προοπτική συνεργασίας για την επόμενη σαιζόν.
• Δημιουργήθηκε Video προβολής της Κρήτης που ήδη προβάλλεται σε 296 διαδρομές και 114 προορισμούς σε όλη την Ευρώπη για 2 μήνες.
• Ολοκληρώνεται σελίδα υποστήριξης τουρισμού, με το όνομα www.trip2crete.gr, η οποία θα φιλοξενεί τα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες της Κρήτης (εισιτήρια, κατάλυμα, μεταφορά, εκδρομή) με δυνατότητα σχεδιασμού δυναμικού τουριστικού πακέτου.
• Έχει δημιουργηθεί ιστοσελίδα στο facebook: http://www.facebook.com/trip2crete, λογαριασμός το twitter: @trip2crete, και στο Pinterest: http://pinterest.com/trip2crete με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών, την προβολή του τόπου και τη διαμόρφωση θετικού κλίματος.
• Η ΑΣΤΑ συνέβαλε στη δημιουργία ημίωρης τηλεοπτικής εκπομπής στο κανάλι hr της γερμανικής τηλεόρασης με θέμα την Κρήτη, τον πολιτισμό την παράδοση, την ιστορία και τις φυσικές ομορφιές της.
• Παράλληλα η ΑΣΤΑ χρησιμοποίησε υλικό από την Περιφέρεια Κρήτης και δημιούργησε δίλεπτο προωθητικό σποτάκι που προωθεί το Νησί της Κρήτης.

Στην ΑΣΤΑ μέχρι σήμερα μετέχουν οι φορείς:
1. Επιμελητήριο Ηρακλείου
2. Ένωση Επιχειρηματιών Ενοικιαζομένων Διαμερισμάτων και
3. Δωματίων Ν. Ηρακλείου «Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ»
4. Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου
5. Ένωση Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων Δήμου Μαλίων
6. Οργανισμός Λιμένα Ηρακλείου
7. Ομοσπονδία Επιχειρηματιών Ενοικιαζομένων Διαμερισμάτων και
8. Δωματίων Ανατολικής Κρήτης «Κνωσός»
9. Εταιρία FORTHCRS

Διοικητικό Συμβούλιο ΑΣΤΑ
• Ζερβάκης Μανώλης, Πρόεδρος,
• Πλεύρης Γιώργος Α’ Αντιπρόεδρος,
• Καλαιντζάκης Κωσταντίνος Β’ Αντιπρόεδρος,
• Μπράς Γιάννης, Γ’ Αντιπρόεδρος,
• Αγιομυργιανάκης Εμμανουήλ, Οικονομικός Επόπτης,
• Χατζάκης Μανώλης, Γενικός Γραμματέας,
• Καθαράκης Μιχαήλ, Διευθυντής.

Μελλοντικά σχέδια

1. Διεύρυνση της ΑΣΤΑ με όλους τους φορείς τουρισμού της Κρήτης και συμμετοχή τουριστικών επιχειρήσεων.
2. Πρόσκληση δημοσιογράφων από το εξωτερικό στην Κρήτη για την προβολή της Κρήτης.
3. Συντονισμός δράσεων στις τουριστικές εκθέσεις για ενοποιημένη εκπροσώπηση των κρητικών επιχειρήσεων με πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα όπως γίνεται στις εμπορικές εκθέσεις της ANUGA και της SIAL από τα κρητικά Επιμελητήρια.
4. Δημιουργία και προώθηση ηλεκτρονικών καταλόγων με τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα προϊόντα της Κρήτης
5. Διαμόρφωση και προώθηση του κρητικού τουριστικού brandname, σε συνεργασία με την περιφέρεια Κρήτης
6. Ολοκλήρωση ιστοσελίδας και δράσεων socialmedia.