Τις διαρθρωτικές αδυναμίες της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αναδεικνύουν τα στοιχεία για πορεία της βιομηχανίας στην Ευρώπη κατά το 2011 που έδωσε στη δημοσιότητα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κρουαζιέρας (European Cruise Council).

Η χώρα μας, αν και είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 17%, βρίσκεται στην έκτη θέση βάσει εσόδων.

Πιο συγκεκριμένα, πρώτη ευρωπαϊκή χώρα σαν προορισμός είναι η Ιταλία με 6,47 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας. Δεύτερη είναι η Ισπανία με 5,25 εκατ. επιβάτες και τρίτη η Ελλάδα με 4,78 εκατ. Ακολουθούν η Γαλλία με 2,1 εκατ., η Νορβηγία με 1,94 εκατ. επιβάτες και η Πορτογαλία με 1,06 εκατ. επιβάτες.

Στον αντίποδα, όμως, η χώρα μας χάνει εντυπωσιακά σε έσοδα. Ειδικότερα, η πρώτη χώρα σε άμεσα έσοδα από την κρουαζιέρα είναι η γειτονική μας Ιταλία με 4,45 δισ. ευρώ και μερίδιο 29,8%. Ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο με έσοδα 2,83 δισ. ευρώ και μερίδιο αγοράς 18,9% και τρίτη η Γερμανία με 2,5 δισ. ευρώ. Στη τέταρτη θέση είναι η Ισπανία με 1,29 δισ. ευρώ, στη πέμπτη η Γαλλία με 1,22 δισ. ευρώ και στην έκτη θέση η Ελλάδα με μόλις 605 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Ελλάδα με διαφορετικά πολιτική θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερα έσοδα από τη βιομηχανία κρουαζιέρας. Ειδικότερα, αν και τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη, υστερεί σε ό,τι αφορά το home port, αφού είχε μόλις 313.000 επιβάτες το 2011.

Πρώτη και σε αυτή την κατηγορία ήταν η Ιταλία με 1,81 εκατ. επιβάτες, δεύτερη η Ισπανία με 1,38 εκατ., τρίτο το Ηνωμένο Βασίλειο με 878.000 επιβάτες, τέταρτη η Γερμανία με 375.000 και στην έκτη θέση έρχεται η Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Συμβουλίου, κάθε επιβάτης ξοδεύει στα λιμάνια που επισκέπτεται από 62 ευρώ, στο λιμάνι επιβίβασης 74 ευρώ, ενώ μαζί με τα αεροπορικά φτάνει τα 290 ευρώ.

Ομως, το πρόβλημα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία, δεν είναι μόνο αυτό, αφού η Γαλλία, η οποία είναι κάτω από την Ελλάδα τόσο σαν προορισμός όσο και στο home porting, εμφανίζεται να έχει περισσότερα έσοδα από τη χώρα μας. Η αύξηση στα έσοδα της Γαλλίας σε σχέση με πέρσι ήταν 26%. «Οδηγός» ήταν τα ναυπηγεία της, με αύξηση 51% στις ναυπηγήσεις και επισκευές κρουαζιερόπλοιων, ενώ 6% αύξηση σημείωσαν οι υποστηρικτικές προς την κρουαζιέρα υπηρεσίες.

(naftemporiki.gr)