Η Lexus πρωτοπορεί με τη δημιουργία του νέου συστήματος κλιματισμού, το οποίο καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, χωρίς να υστερεί σε απόδοση. Το S-Flow (η κωδική ονομασία του νέου συστήματος κλιματισμού) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση Automotive Interiors, όπου έλαβε μάλιστα βραβείο καινοτομίας. Μπορεί μέχρι στιγμής το S-Flow να συνοδεύει την ναυαρχίδα της φίρμας, το υβριδικό GS 450h, αλλά η κριτική επιτροπή έλαβε υπόψη της το γεγονός ότι πρόκειται για μια προσιτή τεχνολογία, η οποία εύκολα μπορεί να μεταφερθεί και σε άλλα μοντέλα. 

Το σύστημα S-Flow χρησιμοποιεί αισθητήρες, οι οποίοι «σκανάρουν» τα καθίσματα του αυτοκινήτου και κατά πόσο αυτά είναι «απασχολημένα». Αν π.χ. στο κάθισμα του συνοδηγού δεν κάθεται κανείς, τότε το σύστημα δίνει εντολή και κλείνουν οι αεραγωγοί οι οποίοι ψύχουν ή θερμαίνουν την θέση, ώστε να καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια. Στη συνέχεια, μετρούνται συνεχώς, τόσο η εξωτερική, όσο και η εσωτερική θερμοκρασία, με σκοπό να υπολογιστεί το καλύτερο επίπεδο κλιματισμού, ενώ βάσει των παραπάνω μετρήσεων, εξαρτάται και η ποσότητα ροής του αέρα που καταλήγει σε κάθε επιβάτη, μέσω των αεραγωγών. 

Σε περιπτώσεις που το σύστημα κλιματισμού έχει αυξημένο φόρτο εργασίας και πρέπει γρήγορα να ρίξει την εσωτερική θερμοκρασία το καλοκαίρι ή αντίστοιχα τον χειμώνα να την ανεβάσει, το air condition δουλεύει για το σύνολο της καμπίνας των επιβατών μέχρι να έρθει η θερμοκρασία στα επιθυμητά επίπεδα. Όταν αυτό επιτευχθεί, τότε αυτομάτως το σύστημα φροντίζει μόνο για όσες θέσεις είναι κατειλημμένες. Μέσω αυτών των αυτοματισμών, η Lexus μπορεί και προσφέρει ένα σύστημα κλιματισμού το οποίο καταναλώνει περιορισμένη ενέργεια, αλλά εξακολουθεί να προσφέρει την άνεση που αρμόζει σε ένα πολυτελές μοντέλο του βεληνεκούς της Lexus.

Οι καινοτομίες όμως δεν σταματούν εδώ, μιας και στο νέο αυτό σύστημα κλιματισμού προσαρμόζεται το θαύμα της νανο-τεχνολογίας για τον καθαρισμό του αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Όταν λοιπόν το S-Flow είναι ενεργοποιημένο, από το ταμπλό του οδηγού απελευθερώνονται νανο-σωματίδια, των οποίων τα ιόντα είναι αρνητικά φορτισμένα και «τυλιγμένα» με μόρια νερού. 

Αυτά έχουν την ιδιότητα να προσκολλώνται στα υπόλοιπα μόρια από μυρωδιές και σκόνες, με αποτέλεσμα να τις εξαλείφουν, προσφέροντας έτσι ένα καθαρότερο περιβάλλον σε οδηγό και επιβαίνοντες.

autotriti.gr