Για πλούσια, λαμπερά και απαλά μαλλιά υπάρχουν δέκα τροφές, οι οποίες μπορεί να συμβάλουν στην προσπάθεια σας να «δαμάσετε» την κώμη σας.

Πρόκειται για τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, σίδηρο καθώς και άλλα συστατικά τα οποία θρέφουν τους 150.000 θύλακες των τριχών της κεφαλής.

Λειτουργούν ως τονωτική ένεση στα μαλλιά, όπως κατά καιρούς επισημαίνει ο Neil Sadick, κλινικός καθηγητής στο Τμήμα Δερματολογίας του Ιατρικού Κολλεγίου Weill Cornell.

1. Άπαχο κόκκινο κρέας
2. Αυγά

Οι άνθρωποι που έχουν προβλήματα με την απώλεια ή την ανάπτυξη των μαλλιών τείνουν να πάσχουν από έλλειψη σιδήρου, ιδιαίτερα οι γυναίκες» λέει ο δερματολόγος Paradi Mirmirani. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι: ο κρόκος αυγού, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι ξηροί καρποί, τα φασόλια και οι φακές και το κόκκινο κρέας.

3. Μπανάνες
Περιέχουν ιχνοστοιχεία, τα οποία βελτιώνουν το πάχος των τριχών, με αποτέλεσμα τα μαλλιά να είναι πιο ισχυρά και ανθεκτικά. Άλλες τροφές είναι η βρώμη, οι σταφίδες αλλά και η μπίρα. Αν και η μπίρα περιέχει μια αρκετά μεγάλη ικανοποιητική δόση ιχνοστοιχείων συνιστάται ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες, δυο για τους άνδρες.

4. Πράσινα Λαχανικά
Πιο συγκεκριμένα σπανάκι, μπρόκολο, χόρτα. Γεμάτα με βιταμίνες A & C, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή σμήγματος. Πρόκειται για ένα «λάδι» του τριχωτού της κεφαλής που λειτουργεί σαν φυσικό μαλακτικό των μαλλιών.

5. Στρείδια
Είναι πλούσια σε ψευδάργυρο. Ένα ιχνοστοιχείο που βοηθά στη ρύθμιση παραγωγής ανδρογόνων. Ορμόνες, οι οποίες σε χαμηλά επίπεδα είναι υπεύθυνες για την απώλεια και αργή ανάπτυξη μαλλιών καθώς επίσης και την πιτυρίδα. Το καβούρι, τα μύδια, το συκώτι, το άπαχο βοδινό κρέας, το σιτάρι είναι κάποιες ακόμη επιλογές.

6. Γλυκοπατάτες
Πλούσιες σε Β-καροτίνη, την οποία το σώμα μετατρέπει σε βιταμίνη Α, θρεπτικότατο μέσο για τα μαλλιά και το δέρμα. Η έλλειψή της έχει ως αποτέλεσμα μαλλιά θαμπά και ξηροδερμία. Αποτελεί παράλληλα την κυριότερη αιτία της πιτυρίδας. Η συγκεκριμένη βιταμίνη υπάρχει επίσης στα καρότα, στο λάχανο, στα σπαράγγια και στα κολοκυθάκια.

7. Φασόλια
Όσπρια όπως τα φασόλια και οι φακές είναι οι καλύτερες πηγές σιδήρου και πλούσιες σε πρωτεΐνη.

8. Φρούτα και λαχανικά
Περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, οι οποίες βοηθούν το σώμα να απορροφήσει το σίδηρο. Οι καλύτερες πηγές αυτής της κατηγορίας είναι οι πράσινες πιπεριές, τα εσπεριδοειδή και οι φράουλες.

9. Ω-μέγα 3 Λιπαρά οξέα
Σολομός, σαρδέλες, ρέγγα, σκουμπρί, λιναρόσπορος και καρύδια υποστηρίζουν την υγεία των μαλλιών σου. Πιθανή έλλειψη στα Ω – 3 οδηγεί στην ξηροδερμία και στα θαμπά μαλλιά.

10. Ελαιόλαδο
Το ελαιόλαδο υπόσχεται υπέροχη λάμψη. Η συνταγή είναι ένα κουταλάκι του γλυκού την ημέρα. Το ελαιόλαδο μπορείς να το αντικαταστήσεις με φιστίκι, ηλιόσπορο, ηλιέλαιο.

(zougla.gr)