Την ανάγκη ύπαρξης σταθερού πολιτικού και οικονομικού κλίματος, επισήμαναν εκπρόσωποι των επιχειρήσεων, κατά τις παρεμβάσεις τους στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist.

«Η Ελλάδα για να ανακτήσει τη χαμένη της αξιοπιστία πρέπει να σταματήσει να βραχυκυκλώνει την ανάπτυξή της, λαμβάνοντας τα αναγκαία μέτρα εκσυγχρονισμού στη λειτουργία της, χαράσσοντας τη στρατηγική ανάπτυξής της. Αυτά θα αποτελέσουν σημαντικά σήματα προς τους ενδιαφερόμενους ξένους και εγχώριους επενδυτές μελλοντικούς και υπάρχοντες επενδυτές», επισήμανε ο Τάσος Ευαγγέλου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αλκοολούχων ποτών Diageo.

«Η πολιτική της έκτακτης και ακραίας φορολόγησης έχει αποτύχει κατηγορηματικά. Έχει αποφέρει λιγότερα από τα αναμενόμενα οφέλη, δημιούργησε κίνητρα φοροδιαφυγής και οδήγησε σε έξαρση την παράνομη διακίνηση ποτών. Εάν δεν εκπονηθεί σχέδιο αποκλιμάκωσης και εξορθολογισμού της ακραίας φορολογίας η χώρα μόνο από τον κλάδο μας έως το 2014 θα χάσει 72 εκατ. ευρώ έσοδα σε φορολογία και επιπλέον 10.000 θέσεις εργασίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο Ζερόμ Λουμπέρ, διευθύνων σύμβουλος της Carrefour Μαρινόπουλος Group, αναφέρθηκε στην ανάγκη απελευθέρωσης της αγοράς εργασίας, της πώλησης προϊόντων, όπως αναλγητικών, στα σούπερ μάρκετ και την παράταση της λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής τις Κυριακές.

Όπως ανέφερε, τα συγκεκριμένα θέματα έχει παρουσιάσει στον κ. Ράιχενμπαχ, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα στον τομέα της λιανικής.

Ο κ. Λουμπέρ ανέφερε στην ομιλία του ότι η απελευθέρωση πώλησης βρεφικού γάλακτος στα σούπερ μάρκετ οδήγησε σε μείωση της τιμής κατά 25%. Ωστόσο, όπως υποστήριξε, υπάρχουν και άλλα προϊόντα, όπως είναι οι βιταμίνες και τα αναλγητικά, τα οποία εάν απελευθερωθούν, θα οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση των τιμών έως 35%.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη απελευθέρωσης της αγοράς εργασίας στον τομέα των τροφίμων, επισημαίνοντας ότι στον συγκεκριμένο τομέα δεν έγινε μείωση του κόστους εργασίας με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ευελιξία των καταστημάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Στην αναγκαιότητα ύπαρξης σταθερού πολιτικού και οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα αναφέρθηκε από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, διευθύνων αύμβουλος της Intralot, προκειμένου να δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα για την προσέλκυση και την υλοποίηση επενδύσεων.

Όπως τόνισε, χρειάζεται ένα φορολογικό καθεστώς που θα βοηθήσεις τις ελληνικές επιχειρήσεις να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και τις ξένες επιχειρήσεις να εμπιστευτούν την χώρα και να επενδύσουν σε αυτή.

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο, χρειάζεται να γίνουν πολλά καθώς η πενταετής υφεσιακή κατάσταση έχει επηρεάσει το σύνολο των επιχειρήσεων και ιδίως αυτών που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό. Πρέπει να αλλάξει ριζικά το κλίμα. «Η Ελλάδα χρειάζεται rebranding. Να διαφημιστεί η χώρα ώστε να αποκατασταθεί το όνομά της και παράλληλα να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη από το εξωτερικό», είπε.

 

in.gr