Με την αφορμή των καλοκαιρινών διακοπών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέπτυξε και παρουσίασε μια εφαρμογή smartphone που θα καλύπτει τους δύο μεταφορικούς κλάδους για τους οποίους ισχύουν κοινοτικά δικαιώματα, τις αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.

Οι ταξιδιώτες που είναι αποκλεισμένοι στα αεροδρόμια ή περιμένουν απωλεσθείσες αποσκευές μπορούν πλέον να ενημερώνονται αμέσως και επιτόπου σχετικά με τα δικαιώματά τους χρησιμοποιώντας τη νέα εφαρμογή.

Η εφαρμογή λειτουργεί σε τέσσερις κινητές πλατφόρμες: στο Apple iPhone και iPad, σε Google Android, σε RIM BlackBerry και σε Microsoft Windows Phone 7.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 22 γλώσσες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και τα ελληνικά. Προς το παρόν καλύπτει τις αεροπορικές και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ενώ το 2013 αναμένεται να επεκταθεί και σε μετακινήσεις με λεωφορεία και πλοία, μόλις τεθούν σε ισχύ τα δικαιώματα αυτά.

Εάν ο επιβάτης αισθάνεται ότι δεν έχουν γίνει σεβαστά τα δικαιώματά του, η εφαρμογή τον πληροφορεί επίσης με ποιον να έρθει σε επαφή προκειμένου να υποβάλει τα παράπονά του. Κατά τη διάρκεια εκτάκτων καταστάσεων μεγάλης κλίμακας, όπως ήταν η κρίση της ηφαιστειακής τέφρας το 2010, η εφαρμογή μπορεί επίσης να προσφέρει ταξιδιωτικές πληροφορίες και συμβουλές εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Siim Kallas, αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε τα εξής: «Πόσοι από εμάς έχουν βρεθεί σε αεροδρόμιο και αισθανθεί απογοήτευση ακούγοντας να τους λένε ότι δεν έχουν δικαιώματα ενώ γνωρίζουν ότι έχουν! Με την εφαρμογή αυτή, εκατομμύρια ταξιδιώτες μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους ως επιβάτες τη στιγμή που τις έχουν περισσότερο ανάγκη, όταν προκύπτουν απρόσμενες καταστάσεις.»

Ο ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε τα εξής: «8 χρόνια μετά τη θέσπιση του πρώτου ευρωπαϊκού κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών, δυστυχώς παρατηρούμε πως πολλοί επιβάτες δε καταφέρνουν να διεκδικήσουν επιτυχώς τα δικαιώματά τους σε περιπτώσεις όπως είναι οι ακυρώσεις ή οι πολύωρες καθυστερήσεις πτήσεων, συχνά μάλιστα επειδή δε τα γνωρίζουν.

 Η νέα εφαρμογή θα τους προσφέρει την κατάλληλη πληροφόρηση με τον πλέον πρακτικό τρόπο, σε όποια χώρα της Ε.Ε. κι αν βρίσκονται.»

Για περισσότερες πληροφορίες και για να κατεβάσετε την εφαρμογή, επισκεφτείτε τη διεύθυνση:
http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/el/mobile.html