Η μεγάλη απόδραση για χιλιάδες Αθηναίους προς τις κοντινές παραλίες έχει ήδη ξεκινήσει μιας και το θερμόμετρο αναμένεται να ξεπεράσει τους 40 βαθμούς Κελσίου σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Σύμφωνα με την ΕΜΥ το κύμα καύσωνα θα παραμείνει μέχρι τα τέλη της επόμενης εβδομάδας και για το λόγο αυτό συστήνεται ιδιαίτερη προσοχή στις ευπαθείς ομάδες των πολιτών.

Ειδικότερα για το Σάββατο 7 Ιουλίου η ΕΜΥ προβλέπει καταιγίδες το απόγευμα κυρίως στη Μακεδονία. Η θερμοκρασία στους 37 με 38 βαθμούς κελσίου (στα ηπειρωτικά). Βόρειοι άνεμοι 5 με 7 μποφόρ στο Αιγαίο.

Για την Κυριακή 08-07-2012 και τη Δευτέρα 09-07-2012

καιρός: γενικά αίθριος. Τοπικές νεφώσεις τις απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά. 'Ανεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5, στα πελάγη μέχρι 6 και την ημέρα στο νοτιοανατολικό Αιγαίο 7 μποφόρ. Θερμοκρασία: σε μικρή άνοδο τη Δευτέρα κυρίως στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά

Τρίτη 10-07-2012 και Τετάρτη 11-07-2012
καιρός: γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά οπότε πιθανώς να σημειωθούν τοπικοί όμβροι στα βόρεια ορεινά. 'Ανεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και τοπικά στο Αιγαίο την Τρίτη 6 μποφόρ. Θερμοκρασία: σε μικρή άνοδο κυρίως στα ηπειρωτικά. Θα φτάσει τους 39 και κατά τόπους στα κεντρικά και νότια τους 40 βαθμούς κελσίου.

Πέμπτη 12-07-2012
καιρός: γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά οπότε στα βορειοανατολικά πιθανώς να σημειωθούν τοπικοί όμβροι κυρίως στα ορεινά. 'Ανεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ. Θερμοκρασία: σύμφωνα με τα τελευταία μετεωρολογικά στοιχεία στα κεντρικά και νότια η θερμοκρασία θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, ενώ μικρή πτώση αναμένεται στα βόρεια.

Τι πρέπει να αποφεύγεται κατά τις ημέρες του καύσωνα:

-Ηλιοθεραπεία. Παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη τις θερμές ώρες της ημέρας αποφεύγοντας τους χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός
-Βαριά σωματική εργασία, ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία
-Βάδισμα ή τρέξιμο για πολύ ώρα κάτω από τον ήλιο
- Κατανάλωση λιπαρών φαγητών και αλκοόλ
-Πολύωρα ταξίδια με διάφορα μέσα συγκοινωνίας, κατά τη διάρκεια της υψηλής ζέστης

Τι συστήνεται:

-Ελαφρύ ντύσιμο, με άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από πορώδες υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Φορέστε καπέλο ή άλλο κάλυμμα από φυσικό υλικό, που να επιτρέπει καλό αερισμό του κεφαλιού

-Μικρά, συχνά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν η εφίδρωση είναι έντονη, τότε συστήνεται η πρόσθετη λήψη αλατιού για να κρατηθεί το επίπεδο των υγρών στον οργανισμό

-Πολλά χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Καλό θα είναι επίσης να τοποθετούνται υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό, σαν προστατευτικά μέτρα
-Μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά που προστατεύουν τα μάτια από την έντονη αντανάκλαση του ήλιου

Οδηγίες για νεογνά και βρέφη:

-Τα νεογνά πρέπει να είναι ντυμένα όσο γίνεται πιο ελαφρά. Προτιμότερο είναι τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.
-Όταν κάνει ζέστη να τους προσφέρονται συχνά, εκτός από γάλα (μητρικό ή άλλο) και άλλα υγρά όπως χαμομήλι, νερό, κλπ.

-Τα βρέφη και τα μεγαλύτερα παιδιά καλό είναι να τρώνε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.

-Καλό είναι τα παιδιά να μην παραμένουν πολύ ώρα στον ήλιο μετά το μπάνιο και να φορούν πάντα καπέλο. Εννοείται ότι το κολύμπι γίνεται 10 με 1 το πρωί και μετά τις 5 το απόγευμα!

Τι πρέπει να προσέχουν οι ηλικιωμένοι:

Οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας απειλούνται περισσότερο από τη θερμοπληξία και τις άλλες επιπτώσεις της ζέστης, οπότε συστήνεται να παραμένουν σε δροσερό και σκιερό μέρος καθόλη τη διάρκεια του καύσωνα. Το δωμάτιο ή το σπίτι γενικά, κατά τη διάρκεια των ζεστών ωρών της ημέρας πρέπει να είναι ερμητικά κλειστό, αφού όμως έχει δροσιστεί και μείνει ανοιχτό όλη τη νύχτα.

Οι οικογένειες που έχουν ηλικιωμένα άτομα, καλό θα είναι να φροντίζουν να μην τα εγκαταλείπουν μόνα τους σε περιπτώσεις θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας από το σπίτι. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να εξασφαλίσουν κάποιο άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα