Από πρόσφατες ανακοινώσεις και δημοσιεύματα που αφορούν τη θετική εξέλιξη της αξιολόγησης του Πειραματικού Λυκείου Ρεθύμνου, προκύπτει ότι χρήζουν υπενθύμισης ή διευκρίνισης τα εξής:

Α. Σε ό,τι με αφορά, όσες φορές τοποθετήθηκα δημόσια για το θέμα, απέκρουσα εξαρχής τα ευφάνταστα σενάρια περί συνομωσιών που δήθεν παρήγαγαν μια ακόμα αδικία για το Ρέθυμνο προκειμένου να ευνοηθεί ο «ιμπεριαλιστικός» νομός Ηρακλείου. Αντίθετα, διατύπωνα με συνέπεια την άποψη ότι «το Πανεπιστημιακό Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου, αποτυπώνοντας τη δουλειά και το έργο που γίνεται στο σχολείο με μεγαλύτερη σαφήνεια, πιστότητα και ευκρίνεια στον υπό αξιολόγηση φάκελο θα έχει θετική έκβαση αξιολόγησης».

Σε κάθε περίπτωση παρά τις πιέσεις, δε μπήκα στη λογική δικής μου πολιτικής παρέμβασης για κατ’εξαίρεση χαριστική αξιολόγηση, ώστε να το εκμεταλλευτώ προσωπικά και κομματικά προς ίδιον όφελος. Ήμουν απόλυτα βέβαιος ότι το θετικό αποτέλεσμα θα προκύψει όχι χαριστικά, αλλά αξιολογικά, αν όλοι εργαζόμαστε συντεταγμένα και συλλογικά προς αυτή την κατεύθυνση. Από την όλη εξέλιξη και κατάληξη του θέματος επιβεβαιώθηκα πλήρως. Για να συμβεί όμως αυτό, προϋπόθεση ήταν να δοθεί η δυνατότητα επανυποβολής και επαναξιολόγησης του σχετικού φακέλου.

Η δυνατότητα αυτή ρυθμίστηκε με νομοθετική διάταξη που προετοιμάστηκε μετά από σχετική συνεννόησή μου με την τότε υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Διαμαντοπούλου. Η σχετική νομοθετική διάταξη προετοιμάστηκε και ενσωματώθηκε σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση. Ο κ. Μπαμπινιώτης, στον οποίο αποδίδονται σήμερα περιέργως όλα τα εύσημα, εξήντλησε τη συμβολή του στο θέμα με το να είναι απλώς εκεί όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να ψηφιστεί η σχετική διάταξη.

Β. Πέραν όμως από την προσπάθεια να πιστωθεί πολιτικά η θετική εξέλιξη στον …κ. Μπαμπινιώτη, είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό και το γεγονός ότι αποσιωπούνται κόποι και προσπάθειες συλλογικές για το θέμα του Πειραματικού Λυκείου. Γιατί ο εμφανής υποβολέας των ανακοινώσεων και των δημοσιευμάτων δεν αξιολογεί ως αναγκαία καμιά αναφορά στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης, στον Αντιπρύτανη κ. Τζανάκη, στον Καθηγητή κ. Παπαϊωάννου και το νομικό σύμβουλο του Πανεπιστημίου κ. Σουφαλιδάκη. Επίσης, όλοι οι υπόλοιποι (εκτός συμπτωματικά ενός) εκπαιδευτικοί του ίδιου του σχολείου δεν αξίζουν ουδεμίας αναφοράς;

Γ. Ο ίδιος άνθρωπος ως ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ το φθινόπωρο του 2011 εργαζόταν συστηματικά για την ευόδωση της προσπάθειας και με σειρά και δημόσιων τοποθετήσεών του απέκρουε τα συνωμοτικά σενάρια, παραδεχόμενος όχι μόνο ημέτερες παραλείψεις, αλλά συνεργαζόμενος καθημερινά και αναγνωρίζοντας επίσης δημόσια τη συμβολή όσων συνέδραμαν συλλογικά στην προσπάθεια. Ο ίδιος άνθρωπος ως ΠΟΝΗΡΟΣ ΠΟΛΙΤΕΥΤΗΣ το καλοκαίρι του 2012 φαίνεται να αποκτά επιλεκτική μνήμη, και να επιχειρεί να διαμορφώσει μια εικόνα που εν τέλει αδικεί τον ίδιο. Κρίμα.

Εν κατακλείδι, τα πειραματικά μας σχολεία με το σπαθί τους και την αξία του έργου τους μπόρεσαν να περάσουν την αξιολόγηση, το μεν Γυμνάσιο στην πρώτη αξιολόγηση, το δε Λύκειο στη δεύτερη. Το Λύκειο με τη γνωστή αυτή καθυστέρηση, εξαιτίας κυρίως ορισμένων αδυναμιών στη συγκρότηση του φακέλου στην πρώτη φάση αξιολόγησης. Το Πρότυπο Πανεπιστημιακό Πειραματικό Σχολείο (Γυμνάσιο- Λύκειο) είναι σήμερα γεγονός και το Ρέθυμνο δεν το χρωστάει αυτό σε κανέναν πολιτικό παλαιό ή νέο φερέλπιδα πολιτευτή που πέτυχε το ρουσφέτι «κατόπιν ενεργειών του». Το οφείλει στην ποιότητα της δουλειάς των σχολείων, στους ανθρώπους που υπηρέτησαν και υπηρετούν σε αυτά, όπως και σε όσους δούλεψαν αθόρυβα, αλλά άοκνα στη βάση της αξιοκρατικής θεσμικής λειτουργίας.

Υ.Γ. Αφού, όπως προκύπτει από το σχετικό έγγραφο που δημοσιεύτηκε, την τελική απόφαση για τον ορισμό του Πειραματικού Λυκείου Ρεθύμνου ως Π.Π.Σ. υπογράφει η υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Κιάου, γιατί δεν της απονέμονται τα ανάλογα εύσημα; Εξάλλου η συνεισφορά της στο όλο θέμα ήταν ανάλογη, αν όχι μεγαλύτερη από αυτή του κυρίου Μπαμπινιώτη.