Σημαντική αύξηση παρουσιάζει η ευρωπαϊκή αγορά των online πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, με την Ελλάδα να αποτελεί, δυστυχώς, εξαίρεση...

Η χώρα μας βρίσκεται στη τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης, σε αντίθεση  με τις Μ. Βρετανία και τις χώρες της Σκανδιναβίας, που ηγούνται της κατάταξης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη της Euromonitor International και του Δημήτρη Δημακάκου (Αναλυτής του ΣΕΛΠΕ), «Τεχνολογία και Λιανικές Πωλήσεις», ένα από τα σημαντικά εμπόδια ανάπτυξης των online πωλήσεων τα τελευταία χρόνια είναι η ραγδαία αύξηση της ανεργίας στους νέους που αγγίζει το 50% (το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη), η έλλειψη επιδοτήσεων από πλευράς του κράτους, αλλά και των επενδύσεων από πλευράς επιχειρηματιών γενικότερα.

Παρ' όλα αυτά, οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν 9% το 2011 σε σχέση με το 2010, κι αυτό γιατί κατά βάση η νέα γενιά αναλαμβάνει περισσότερες πρωτοβουλίες όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου αλλά και του e-επιχειρείν. Οι πωλήσεις στη Μ. Βρετανία τρέχουν με αμείωτο ρυθμό και για το 2011 σημειώνοντας αύξηση 19%. Άλλες χώρες που παρουσιάζουν αξιοσημείωτο ενδιαφέρον είναι η Πορτογαλία που σημείωσε αύξηση 23% και η Ιταλία που σημείωσε αύξηση 22%.

Τέλος, σημαντική αναφορά κάνει η μελέτη και στη χρήση του «πλαστικού» χρήματος, καθώς προαπαιτείται η κατοχή χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας για μια online αγορά. Αν και οι Έλληνες ήταν ο πλέον σπάταλος λαός την τελευταία δεκαετία μέσω της χρήσης των πιστωτικών καρτών (Credit cards), τα τελευταία δύο χρόνια οι καταναλωτικές δαπάνες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Μάλιστα, ο αριθμός των συναλλαγών με πιστωτική κάρτα στην Ελλάδα μειώθηκε το 2011 κατά 8%.

Αντιθέτως, οι συναλλαγές με χρεωστική κάρτα έδειξαν σημαντική άνοδο κάτι που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν το διαθέσιμο εισόδημα για τις αγορές τους. Η συγκεκριμένη τάση θα σημειώσει μεγάλη αύξηση μέσα στην επόμενη πενταετία και αυτό αναμένεται να αποτελέσει μεγάλο πλεονέκτημα στις διαδικτυακές αγορές.

Για το 2012, οι διαδικτυακές πωλήσεις προβλέπεται να αυξηθούν κατά  8% στην Ελλάδα, ενώ Πορτογαλία, Iσπανία και Ιταλία θα σημειώσουν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό Εuromonitor International : Internet Retailing - Ετήσια ανάπτυξη %πάντως είναι οτι σχεδόν όλες οι χώρες της Ε.Ε. θα κινηθούν σε θετικούς ρυθμούς, κάτι που προμηνύει τη δυναμικότητα αυτού του καναλιού για την επόμενη πενταετία.

Εuromonitor International : Internet Retailing - Ετήσια ανάπτυξη %



advertising.gr