Η αλήθεια είναι πως ξεκινάμε το κείμενο με λίγο άγχος. Πώς μπορείς σε περίπου 500 λέξεις να περιγράψεις ένα αυτοκίνητο με τόση τεχνολογία πάνω του; Ενα premium μοντέλο που κατασκευάστηκε από λευκό χαρτί; Ενα αυτοκίνητο που δεν είναι απλώς η συνέχεια κάποιου άλλου, αλλά η ολοκαίνουρια πρόταση των Σουηδών σε μια ιδιαίτερα εμπορική κατηγορία; Οπότε, προς οικονομία των λέξεων, θα αποφύγουμε τα τετριμμένα περί πολυτέλειας κ.λπ. Είναι Volvo και αυτό τα λέει όλα, όπως άριστη ηχομόνωση στο εσωτερικό, κορυφαία ποιότητα κατασκευής κ.ά. Στο διά ταύτα μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που, απλά, θα γράψει ιστορία.

Στη Βερόνα είχαμε την ευκαιρία να έχουμε στα χέρια μας τόσο την D2 έκδοση με τον 1.600άρη πετρελαίου των 116 ίππων όσο και την Τ4 και τον επίσης 1,6 lt βενζίνης, απόδοσης 180 PS, με το 6άρι αυτόματο κιβώριο. Για τη δεύτερη έκδοση το σχόλιό μας είναι απλό: μιλάμε για ένα άνετο οικογενειακό… GTi και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την εν Ελλάδι δοκιμή. Το βασικό diesel, λοιπόν, που αναμένεται να απασχολήσει εμπορικά και τους περισσότερους μπήκε στο στόχαστρό μας, κάνοντας μαζί του πολλά χιλιόμετρα και μετρώντας με ιδιαίτερη ευαισθησία την κατανάλωση. Τα 3,6 lt/100 km που μας υπόσχονται οι Σουηδοί μάς φάνηκαν υπεραισιόδοξα, οπότε βγάλαμε τα μπλοκάκια και μετρούσαμε.

Κατ’ αρχάς, μιλάμε για έναν εξαιρετικό κινητήρα. Κι αν στο S60 των 1.490 κιλών μάς φάνηκε ιδιαίτερα δυνατός, φανταστείτε τι γίνεται με το V40 των 1.357 κιλών. Μα, θα μου πείτε, τα περίπου 110 κιλά κάνουν τη διαφορά, εδώ κρίνονται πρωταθλήματα για μερικά γραμμάρια βάρους.
Εχεις λοιπόν κάτω από το καπό σου έναν εξαιρετικό κινητήρα που τραβάει σαν 2λιτρο turbo βενζίνης (27,7 kgm ροπής), καίει σαν ένα υβριδικό (4,3 lt/100 km η δική μας μέτρηση) και εκπέμπει ρύπους σαν ένα μικρό χιλιάρι (94 g C02/km). Και όλα αυτά έχοντας στα χέρια σου ένα πολυτελές, άνετο, οικογενειακό και συνάμα σπορτίφ αυτοκίνητο.

Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Μα την ασφάλεια βέβαια, με το V40 να φιγουράρει στην κατηγορία ως το πλέον εξοπλισμένο αυτοκίνητο με συστήματα ασφάλειας. Διαθέτει ένα κορυφαίο για την κατηγορία του πακέτο ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της πρωτοποριακής ανίχνευσης πεζών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα (Pedestrian Detection with Full Auto Brake) της Volvo. Στα νέα συστήματα περιλαμβάνονται ο πρώτος στον κόσμο αερόσακος πεζών, η υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Keeping Aid) με άμεση παρέμβαση στο τιμόνι και η έξυπνη υποβοήθηση παρκαρίσματος (Park Assist Pilot), που καθιστά ευκολότερο το παράλληλο παρκάρισμα.

Το City Safety, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με τυπικές ταχύτητες πόλης, έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο και λειτουργεί τώρα σε ταχύτητες μέχρι 50 km/h. Αυτά είναι κάποια από τα συστήματα. Από εκεί και πέρα, στα αξιοσημείωτα συμπεριλαμβάνονται ο ψηφιακός TFT πίνακας οργάνων στο ταμπλό με τις εναλλασσόμενες ενδείξεις ανάλογα με το τι θέλει ο οδηγός και ο επιλογέας με τις φωτιζόμενες ενδείξεις σε συνδυασμό με τον φωτισμό της καμπίνας, ο οποίος επιλέγεται από τον οδηγό.
Σίγουρα, θα πούμε περισσότερα τις επόμενες ημέρες, οπότε θα έχουμε το νέο V40 για την εν Ελλάδι δοκιμή. Αναμφίβολα, όμως, η πρώτη επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο στη Βερόνα μάς έδωσε την αίσθηση ότι ο νέος βασιλιάς της κατηγορίας, μάλλον, θα είναι Σουηδός…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 1.339 D2, 1.596 T3, 1.596 T4
Ισχύς (PS/rpm): 115/3.600, 150/5.700, 180/5.700
Ροπή (kgm/rpm): 27,0/1.750, 24,0/1.600, 24,0/1.600
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό και αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h, 210 km/h, 225 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,3 sec, 8,8 sec, 7,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 3,6lt, 5,4lt, 5,5lt
Εκπομπές CO2: 94 g/km, 125 g/km, 129 g/km
Βάρος: 1.357 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.369/1.802/1.445 mm
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Τιμή: από 21.970 €, από 21.070 €, από 22.820 €








protothema.gr