Κτύπημα σε βάρος του ελληνικού εφοπλισμού και τουρισμού με τα βέλη να προέρχονται από την Ιταλία.

Η απόφαση της Minoan Lines του Ομίλου Grimaldi να κλείσει τη γραμμή της Βενετίας και να ακυρώσει τα δρομολόγια είχε ως αποτέλεσμα να μείνουν με το εισιτήριο στο χέρι περίπου 80.000 επιβάτες.

Από αυτούς οι μισοί μόνο κατάφεραν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα.

Όμως το καίριο κτύπημα που δέχθηκε ο ελληνικός τουρισμός από τη γειτονική χώρα οφείλεται σε δηλώσεις του κ. Grimaldi τον περασμένο Μάιο σε δύο ιταλικές εφημερίδες, «Corriere del Mezzogiorno» και «Nuovo Quotidiano di Puglia» ο οποίος, στην ουσία, απέτρεπε τους Ιταλούς να έρθουν στην Ελλάδα διότι «λόγω των οικονομικών προβλημάτων πολλών Ελλήνων εφοπλιστών, θέτει σε κίνδυνο τις διακοπές».

Επίσης, έγιναν δηλώσεις από το κ. Grimaldi όπως:

- «Θέλουμε να εξασφαλίσουμε σίγουρες διακοπές στις ιταλικές οικογένειες..»

- «…οι ανεύθυνοι εφοπλιστές επιλέγουν ένα λιμάνι για μερικούς μήνες, συσσωρεύουν χρέη και έπειτα διαφεύγουν αλλού…"

- «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζουν στιγμές ιδιαίτερης δυσκολίας. Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο στους ταξιδιώτες οι οποίοι φοβούνται μήπως κλείσουν θέση και δεν βρουν το πλοίο στο λιμάνι».

Οι δηλώσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα ο επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στο Μπάρι να στείλει δισέλιδη επιστολή στην ιταλική εταιρεία στα τέλη Μαίου και πιο συγεκκριμένα στις 28-5-2012 με αριθμό πρωτοκόλλου 32/Α.Σ. 13, όπου αφού κάνει αναφορά στα λόγια του κου Grimaldi επισημαίνει:

«Οι δηλώσεις αυτές έχουν επιβλαβή επίδραση σε εκείνους που προσπαθούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στο ελληνικό έδαφος το οποίο όπως είμαι βέβαιος γνωρίζετε αποτελείται από εκατοντάδες νησιά που η πρόσβασή τους γίνεται μέσω γραμμών θαλάσσιας μεταφοράς και μία επιβεβαίωση αναξιοπιστίας τους θα μπορούσε να τα θέσει σε κίνδυνο.

Σίγουρα δεν αγνοείτε το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα πλοία με προορισμό την Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων των επιβατών δεν θα περάσουν τις διακοπές στην Ηγουμενίτσα ή την Πάτρα ,αλλά θα συνεχίσουν προς άλλες τοποθεσίες κυρίως στα νησιά.

Το γεγονός ότι, παρά την οικονομική κρίση, το ελληνικό ναυτικό και οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κατέχουν ηγετικές θέσεις στον τομέα της διεθνούς ναυτιλίας, είναι επαρκής εγγύηση για τη διασφάλιση της πρόσβασης στους προορισμούς των διακοπών με ηρεμία.

Με την ευχή ότι οι προσπάθειες όλων εκείνων που για διάφορους λόγους ενδιαφέρονται για το μέλλον και το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας-και ενεργούν για το σκοπό- δεν θα ζημιωθούν από επιφανειακές και αυτοσχέδιες δηλώσεις, σας χαιρετώ».

Αποδρομολογεί πλοίο και από την Ανκόνα ο Όμιλος Grimaldi

Μετά τη Βενετία ο Όμιλος Grimaldi, σύμφωνα με πληροφορίες, αποδρομολογεί πλοίο από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα, κίνηση που θα αποτελέσει ένα ακόμη πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό αφού γίνεται στην καρδιά της τουριστικής περιόδου.

Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για τη διακοπή του δρομολογίου από τις Μινωικές

Η αποδρομολόγηση πλοίου των Μινωικών Γραμμών που ανήκουν στον όμιλο Grimaldi από τη γραμμή Βενετία - Ηγουμενίτσα - Πάτρα προκάλεσε την παρέμβαση του βουλευτής Α’ Πειραιά & Νησιών ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ, Θοδωρής Δρίτσας.

«Η ξαφνική διακοπή δρομολογίου πλοίου στη γραμμή Βενετία - Ηγουμενίτσα - Πάτρα αποτελεί ένα ακόμα κρούσμα αυθαιρεσίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου επιφέρουν σημαντικό πλήγμα στον ελληνικό τουρισμό. Η διακοπή του δρομολογίου του πλοίου ‘‘Europa Palace’’ των Μινωικών Γραμμών έρχεται να προστεθεί στην ‘‘απόσυρση’’ δύο ακόμα πλοίων της ίδιας πλοιοκτησίας από τη γραμμή Ελλάδα - Ιταλία.

Αποτέλεσμα της διακοπής του δρομολογίου είναι να έχει εγκλωβιστεί μεγάλος αριθμός τουριστών στα λιμάνια της Ιταλίας, αναζητώντας μία θέση σε κάποιο πλοίο, προκειμένου να έρθουν στη χώρα μας για τις καλοκαιρινές διακοπές», επισημαίνει ο κ. Δρίτσας, ο οποίος στη συνέχεια τοποθετείται και για τα προβλήματα που υπάρχουν στα δρομολόγια του Αργοσαρωνικού:

«Δυστυχώς, ανάλογες συμπεριφορές διαπιστώνονται και στις εσωτερικές γραμμές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη γραμμή του Αργοσαρωνικού, όπου αποσύρθηκαν πλοία στην καρδιά του καλοκαιριού, και η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας περιορίζεται σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου περιμένοντας από τις εταιρείες να δώσουν λύση αντί να ασκήσει τις δυνατότητες που έχει από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο» και καταλήγει:

«Το γεγονός ότι τόσο σοβαρά προβλήματα που υπονομεύουν τον τουρισμό και τις τοπικές οικονομίες περνάνε απαρατήρητα από ορισμένα ΜΜΕ, τα οποία βλέπουν ως εχθρούς του τουρισμού τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, δεν μας εκπλήσσει. Ομως, κανένας δεν πρέπει να ξεχνά ότι η ακτοπλοΐα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αφήνεται έρμαιο στις διαθέσεις κάποιων εταιρειών. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου πρέπει επιτέλους να ασκήσει τον θεσμικό του ρόλο και να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον».

marinews.gr/ protothema.gr