Αποκαλύφθηκε το νέο Ninja 250R (2013) μέσω της δικής του ξεχωριστής ιστοσελίδας που για την ώρα μιλάει μόνον... Ιαπωνικά. Οι ρίζες της μικρής σπορ μοτοσυκλέτας φτάνουν πίσω στο χρόνο ως το 1985, όμως η φετινή ανανέωση είναι βαθύτερη της εμφάνισης.

Το τρέχον μοντέλο εμφανίστηκε το 2008. Μία από τις επιτυχημένες μοτοσυκλέτες σε ΗΠΑ και Ασία, το Ninja 250R είχε αρχίσει να νιώθει πίεση από το νέο, έστω και μονοκύλινδρο Honda CBR250R που εμφανίστηκε πέρσι και κάνει μεγάλες πωλήσεις.

Επίσης η ΚΤΜ μόλις ανακοίνωσε την παραγωγή ενός μοτονοκύλινδρου με 350cc ενώ όπως γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο, πολλοί κατασκευαστές καλοβλέπουν την υιοθέτηση του διπλώματος πολλών σταδίων, καθώς έτσι οι μοτοσυκλετιστές είναι αναγκασμένοι να περάσουν από περισσότερες (σε σχέση με το παρελθόν) μοτοσυκλέτες, καθώς θα μεγαλώνουν και θα αποκτούν εμπειρία.

Όλα αυτά σημαίνουν πίεση για το σημερινό μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2008. Με τόσους ανταγωνιστές πλέον, η Kawasaki είναι υποχρεωμένη να αντιδράσει και μάλιστα, πειστικά.





Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τα 249cc κατασκευάζεται τώρα με χύτευση υπό πίεση (die-casting), ενώ φοράει νέα έμβολα και διαθέτει επανασχεδιασμένο στροφαλοθάλαμο.

Το αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού φέρει πλέον δύο πεταλούδες ανά αυλό εισαγωγής, προσφέροντας καλύτερη διαχείριση καυσίμου και κυρίως πιο φιλική απόδοση. Η Kawasaki κάνει λόγο και για αύξηση της ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.







Ο νέος κινητήρας αναπαύεται σε ένα επίσης νέο πλαίσιο από ατσαλοσωλήνες κυκλικής διατομής. Με περισσότερη ακαμψία από το υπάρχον, έχει σχεδιαστεί και με πρόσθετες ελαστικές βάσεις, ώστε να απορροφά περισσότερους κραδασμούς. Ο αναβάτης αντιλαμβάνεται έτσι μια καλύτερη αίσθηση «ποιότητας» στη λειτουργία της μοτοσυκλέτας.





Καινούργιες είναι οι αναρτήσεις και οι τροχοί εμπρός και πίσω, ομοίως και τα φρένα, τα οποία προσφέρονται κατά παραγγελία και με ABS. Το πίσω λάστιχο μεγάλωσε, από 130 σε 140 χιλ. Πράγματι φαίνεται πως από την υπάρχουσα έκδοση, ελάχιστα είναι πλέον αυτά που παρέμειναν αναλλοίωτα.

Πίσω από τη ζελατίνα, τα όργανα έχουν εκσυγχρονιστεί. Υπάρχει ένα αναλογικό στροφόμετρο και όλες οι υπόλοιπες ενδείξεις είναι ψηφιακές.



Σημαντικές επίσης είναι και οι αλλαγές που έγιναν στη σχεδίαση, η οποία πλέον ακολουθεί τη σύγχρονη «οικογενειακή ταυτότητα» της Kawa. Όπως εκπροσωπείται από το κορυφαίο superbike μοντέλο της, το ZX-10R, αλλά και το προς εμφάνιση νέο ZX-6R που αναμένεται στις φθινοπωρινές εκθέσεις.

Η αεροδυναμική λειτουργία των πλαστικών συνεχίζεται και κάτω από το φέρινγκ. Ο ζεστός αέρας που βγαίνει από το πίσω μέρος του ψυγείου απάγεται προς τα κάτω, ακολουθώντας την πορεία των εξατμίσεων και διαχέεται στο περιβάλλον από τον πάτο του φέρινγκ, επιτρέποντας την ύπαρξη μόνον κάποιων μικρών πλάγιων εξαγωγών αέρα που έτσι δεν ενοχλούν με τη θερμοκρασία του κινητήρα τον αναβάτη.



Για την ιπποδύναμη ασφαλή στοιχεία ακόμα δεν υπάρχουν, αναμένεται όμως να κυμαίνεται γύρω στους 33 ίππους, ενώ το βάρος είναι παρόμοιο με του τρέχοντος μοντέλου, στα 172 χωρίς ABS και 174 κιλά με ABS.

Δηλαδή από 3 ως 5 κιλά βαρύτερο από το τρέχον επίσης δικύλινδρο μοντέλο της Kawasaki. Το μονοκύλινδρο CBR250 όμως ζυγίζει 161 κιλά πλήρες υγρών (165 με ABS). Μια απόκλιση που σε απόλυτα νούμερα και για την συγκεκριμένη κατηγορία, μικρή σημασία έχουν.

Ωστόσο για τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας -ως προθάλαμος κάποιου στο χώρο των Superbike- το βάρος είναι υπολογίσιμη παράμετρος, όσο και η ιπποδύναμη. Αυτό όμως που μετρά περισσότερο για την εμπορική επιτυχία του μοντέλου είναι η τιμή και αυτή παραμένει προς το παρόν άγνωστη.







newsbeast.gr