Τις προτάσεις της για ένα νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα στοχεύει και στην επαναδραστηριοποίηση της οικονομίας παρουσίασε στον υφυπουργό Οικονομικών Γ.Μαυραγάνη η ΓΣΕΒΕΕ, καλώντας μεταξύ άλλων σε διεύρυνση της φορολογικής βάσης ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ελάφρυνση των φορολογικών βαρών.

«Το λαθρεμπόριο καύσιμων, τσιγάρων και ποτών, αλλά και το παραεμπόριο πρέπει να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά, η απώλεια του κράτους σε φόρους από αυτές τις δραστηριότητες είναι πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως» επισήμανε το προεδρείο της ΓΣΕΒΕΕ στη συνάντηση.

Η ΓΣΕΒΕΕ θεωρεί ότι το νομοσχέδιο αυτό δεν πρέπει να ακολουθήσει την «πεπατημένη» των τελευταίων ετών τόσο σε επίπεδο στόχων, όσο και σε νομοτεχνικό επίπεδο, αλλά πρέπει να στοχεύει και στην ενίσχυση και επαναδραστηριοποίηση της πραγματικής οικονομίας.

Θα πρέπει, επίσης, να αποβλέπει στην διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ώστε να δημιουργηθούν και οι προϋποθέσεις για σημαντική ελάφρυνση των φορολογικών βαρών. Η διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ανέφερε η ΓΣΕΒΕΕ, πρέπει να στοχεύει και προς τα μεσαία εισοδήματα, αλλά «και κυρίως προς τα μεγάλα, τα οποία εξαφανίζονται και με νομότυπες διαδικασίες», τονίστηκε.

Βασικοί, επιπρόσθετοι σημαντικοί στόχοι και αρχές που πρέπει να έχει το νομοσχέδιο υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες είναι, σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ:

Η ανατροπή του συνδρόμου της «παραίτησης» και αποχής, του ενεργού παραγωγικού δυναμικού της χώρας και ιδιαίτερα της μικρής κλίμακας επιχειρηματικότητας, στην δραστηριοποίηση της οποίας ελπίζουν και επενδύουν όλοι σήμερα στην Ευρώπη

Περιορισμός της παραοικονομίας

Μείωση των συντελεστών ΦΠΑ και οπωσδήποτε επαναφορά του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση

Διευκόλυνση της επενδυτικής επαναδραστηριοποίησης των μικρομεσαίων επιχειρήσων με αυτοχρηματοδότηση

Περιορισμό του κόστους συμμόρφωσης. Το κόστος συμμόρφωσης προς τις φορολογικές διατάξεις εκτός από την φορολογική επιβάρυνση καθεαυτή επηρεάζει σημαντικά την απόδοση της επιχείρησης. Σύμφωνα με την European Tax Survey (Έρευνα για την φορολογία στην Ευρώπη), οι ΜΜΕ δαπανούν ένα επιπλέον 31% των καταβληθέντων φόρων για φορολογική συμμόρφωση, ενώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις το ποσοστό αυτό είναι μόλις 2%.

Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, υποστήριξε η ΓΣΕΒΕΕ, το κόστος συμμόρφωσης είναι τουλάχιστον κατά 15 μονάδες υψηλότερο (περίπου 47%). «Η αναζήτηση λοιπόν και θεσμοθέτηση ενός δεύτερου πυλώνα, παράλληλου και πλούστερου φορολογικού συστήματος, προαιρετικού για μικρές επιχειρήσεις πρέπει να διερευνηθεί για το υπό διαμόρφωση νέο φορολογικό νομοσχέδιο» τόνισε η ΓΣΕΒΕΕ.

 

in.gr