Τη διαβεβαίωση ότι το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει θέσει ως μια από τις βασικότερες προτεραιότητες του, τη δημιουργία ενός αξιόπιστου, σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου στην Κρήτη έδωσε ο υφυπουργός Γ.Μαγκριώτης στον Φ.Κουβέλη σήμερα στη Βουλή απαντώντας σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή και ανακοινώνει ότι προωθείται η δημιουργία φορέα για το οδικό δίκτυο στην Κρήτη κατά το πρότυπο της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε..

Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει στην απαντησή του ότι "τα οδικά έργα στην Κρήτη, ιδιαίτερα ο Βόρειος Οδικός Άξονας, είχαν μείνει πίσω λόγω των επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης που δεν φρόντισε να διασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για την κατασκευή τους". Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υφυπουργός επικαλείται το γεγονός ότι "στο ΕΣΠΑ είχαν προγραμματιστεί μόνο 265 εκατομμύρια ευρώ για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, όταν η δαπάνη γι αυτόν υπερβαίνει τα δύο δις ευρώ (μαζί με τις απαλλοτριώσεις), καθώς επίσης και πολλές μελέτες ανατέθηκαν πρόσφατα και θα ολοκληρωθούν όταν τελειώσει το ΕΣΠΑ".

Όπως αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, στην παρούσα φάση μελετώνται τμήματα του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 135 χιλιομέτρων διπλού κλάδου. Από τις μελέτες αυτές, ένα τμήμα 95 χιλιομέτρων αφορά στο κυρίως έργο, δηλαδή, από το Κολυμπάρι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Για τα υπόλοιπα τμήματα συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων κυρίως έργου δεν υπάρχουν ούτε εκπονούνται μελέτες. Στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη 13 έργα - παρεμβάσεις στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2011.

Τα έργα αυτά δεν ολοκληρώθηκαν με το Γ΄ ΚΠΣ όπως θα έπρεπε και γι΄ αυτό εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ως έργα-γέφυρες με δαπάνη 85 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, καταβάλλεται προσπάθεια η παράκαμψη των Μαλλίων, συνολικού μήκους 8,5 χιλιομέτρων να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σε χρήση πριν το επόμενο καλοκαίρι.

Εντός του 2011 πρόκειται να δημοπρατηθούν 6 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 184 εκατομμυρίων ευρώ περίπου (με τις απαλλοτριώσεις) και συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων περίπου. Τα σημαντικότερα αυτών είναι η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος "Γούρνες-Χερσόνησος", η κατασκευή δεύτερου κλάδου του τμήματος "Α/Κ Πάνορμου-Α/Κ Εξάντη", ο ημικόμβος Μοχού, οδικές παρεμβάσεις στα Μάλλια, συνδετήριος Α/Κ Μουρνιών - Χανιά και Ολοκλήρωση τμήματος Αυχήν-Αγκαθιάς-Χαμέζι.