Με θέμα την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στο αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου ΑΕ η κίνηση «Όχι ακριβά εισιτήρια» αποστέλλει δημόσια επιστολή που αναφέρει τα εξής:

ΠΡΟΣ:
• Τους βουλευτές του Νομού Ηρακλείου: κ. Κεγκέρογλου Β., κ. Παρασύρη Φ., κ. Στρατάκη Ε., κ. Σκραφνάκη Μ., κ. Αυγενάκη Ε., κ. Κεφαλογιάννη Ε., κ. Κριτσωτάκη Μ.
• Τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Γ. Κουράκη, τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ηράκλειο, Ανατροπή και Πορεία στο Μέλλον» κ. Τ. Ηλιαδάκη, τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» κ. Μ. Συντιχάκη, τον επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Ηράκλειο – Ανθρώπινη Πόλη» κ. Κ. Καμπιτάκη
• Τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σ. Αρναουτάκη, τον επικεφαλής του συνδυασμού «Μάχη για την Κρήτη» κ. Δ. Γιαννουλάκη, τον επικεφαλής του συνδυασμού «Η Κρήτη μας ενώνει» κ. Ι. Πλακιωτάκη, τον επικεφαλής του συνδυασμού «Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης» κ. Σ. Ορφανό, τον επικεφαλής του συνδυασμού «Ριζοσπαστική Συνεργασία Κρήτης» κ. Γ. Σταθάκη, τον επικεφαλής του συνδυασμού «Μια Κρήτη, Περιβάλλον-Ανθρωπος» κ. Α. Ανηψητάκη, τον επικεφαλής του συνδυασμού «Αντικαπιταλιστική Αριστερή Παρέμβαση στην Κρήτη» κ. Σ. Ρίζο

Aπό τον Ιανουάριο του 2011, οι Ηρακλειώτες έχουν γίνει μάρτυρες μιας εξωφρενικής αύξησης της τιμής του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών κατά 26-31%. Για μία μόνο απλή διαδρομή (χωρίς δυνατότητα επιστροφής, χωρίς μετεπιβίβαση ή κάποιου άλλου είδους διευκόλυνση) απαιτείται εισιτήριο μέχρι και 1,5 ευρώ (κανονικό Β’ Ζώνης). Οι μόνες ομάδες του πληθυσμού που διαθέτουν δικαίωμα φτηνότερης μετακίνησης είναι οι μαθητές και οι πολύτεκνοι και αυτές με εισιτήρια 0,6 και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.

Στις 11 Φλεβάρη, μάλιστα, καταργήθηκε η δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης για ΑμΕΑ, γεγονός που αφορά 3.500 συμπολίτες μας (βλέπε σχετική επερώτηση Μ. Στρατάκη στον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).

Η αύξηση αυτή είναι η δεύτερη που πραγματοποιείται μέσα σε διάστημα 2 χρόνων και οφείλεται καταρχήν στην υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, η οποία λαμβάνει υπόψη τα μέτρα που επιβάλλονται από το μνημόνιο και τις συνεπακόλουθες αυξήσεις σε ΦΠΑ και στον συντελεστή καυσίμων.

Παράλληλα, τα εισοδήματα των πολιτών μειώνονται. Επιδόματα καταργούνται, οι συντάξεις μειώνονται ενώ το κόστος ζωής έχει εκτιναχθεί, αφού οι πολίτες αναγκάζονται να επιβαρύνονται για αρκετές κοινωνικές υπηρεσίες που θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν (υγεία και παιδεία) . Εξαιτίας των μέτρων που απορρέουν από την ψήφιση του μνημονίου και της γενικότερης ύφεσης, οι κάτοικοι της Κρήτης έχουν περιέλθει σε μία δυσχερή οικονομική κατάσταση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανεπίσημα στοιχεία υπολογίζουν τους ανέργους μόνο του Ηρακλείου σε 35.000 άτομα.
.
Είναι γεγονός ότι η παραπάνω κατάσταση συνιστά ένα σοβαρό κοινωνικό ζήτημα για την πόλη μας καθώς οι καθημερινές μετακινήσεις για ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού τίθενται υπό αμφισβήτηση. Πώς θα μπορέσουν οι άνεργοι να μετακινηθούν προς τους ΟΑΕΔ ή προς αναζήτηση εργασίας όταν χρειάζονται για αυτό το λόγο 35 ευρώ μηνιαίως κατά μέσο όρο; Πώς θα μπορέσουν οι μικροσυνταξιούχοι και οι φτωχές κοινωνικές ομάδες να μετακινηθούν προς το ΠΑΓΝΗ, το ΙΚΑ ή το Βενιζέλειο; Πώς θα μπορέσουν οι φοιτητές να μετακινηθούν προς τις σχολές τους και οι μαθητές στα σχολεία και τα φροντιστήρια τους χωρίς να επιβαρύνονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί; Πώς θα μπορέσουν τα ΑμΕΑ να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όταν η πολιτεία δεν ενδιαφέρεται για την έκδοση νέων καρτών δωρεάν επιβίβασης;

Οι τιμές στα εισιτήρια του αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου είναι κοινωνικά άδικες και απαράδεκτες. Ταυτόχρονα, πολλές υποσχέσεις ακούμε και λίγες πράξεις βλέπουμε (βλέπε προ μηνών δέσμευση του Υφυπουργού Μεταφορών Σπ. Βούγια για επιδοτούμενα εισιτήρια σε μία «μεγάλη ομάδα ανέργων»)

Για όλους τους παραπάνω λόγους, την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε ευρύτατη σύσκεψη στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου με πρωτοβουλία των φοιτητικών συλλόγων της πόλης και με συμμετοχή δεκάδων φορέων, όπου συζητήθηκε το πρόβλημα των ακριβών μετακινήσεων και αποφασίστηκε η δημιουργία της συντονιστικής μας επιτροπής για το ζήτημα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της τοπικής ΕΛΜΕ, του σωματείου Ιατρικών Επισκεπτών, της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου, του σωματείου Εργαζομένων ΠΑΓΝΗ, του σωματείου Λιθογράφων-Τυπογράφων, δεκάδες φοιτητές και άνεργοι.

Οι πολίτες και οι φορείς της πόλης έχουν αρχίσει να εκφράζουν τη δυσφορία και την αγανάκτηση τους. Ο Σύλλογος Εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ σε ανακοίνωση του για το θέμα σημειώνει «Το ΔΣ του αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου οφείλει να πάρει πίσω τις νέες αυξήσεις, η Πολιτεία θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να ασκήσει κοινωνική πολιτική».Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου δηλώνει τη συμμετοχή της και τη συμπαράστασή της στην κίνηση μας και ταυτόχρονα διεκδικεί τη μείωση του κόστους μεταφοράς για όλες τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, τη δωρεάν μεταφορά για μαθητές και φοιτητές, και την επαναχρησιμοποίηση του εισιτηρίου μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα.
Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου αποστέλλει επιστολή στον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών όπου μεταξύ άλλων απαιτεί «ίση μεταχείριση των πολιτών του κέντρου με αυτό της επαρχίας», ζητώντας μείωση στις τιμές των εισιτηρίων του αστικού ΚΤΕΛ για ανέργους, συνταξιούχους, πολυτέκνους (βλέπε και σχετική επερώτηση Μ. Κριτσωτάκη προς τον Υπουργό Μεταφορών).

Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει ξεκάθαρη στάση σε αυτό εκρηκτικό ζήτημα από όλους τους εκπροσώπους του ηρακλειώτικου λαού στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στο νεοσύστατο περιφερειακό συμβούλιο και στο δημοτικό συμβούλιο του νέου Δήμου Ηρακλείου. Είμαστε στα μέσα του Μάρτη,έχουν προστεθεί στην πλάτη μας νέα μνημόνια, η κυβέρνηση έχει κηρύξει στάση πληρωμών σε επιδόματα ανεργίας και δεν έχουμε δει καμία ουσιαστική κίνηση από τους υπεύθυνους φορείς για το θέμα.
Οπότε, σας ερωτούμε:
• Σε τι ενέργειες θα προβείτε ώστε να μειωθούν οι εξωφρενικές τιμές στα εισιτήρια του αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου, που κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών απαγορευτικές;
• Τι δράσεις σκοπεύετε να κάνετε προκειμένου να διευκολυνθούν οι άνεργοι, οι φτωχοί, οι μικροσυνταξιούχοι, οι μαθητές, οι φοιτητές, τα ΑμΕΑ στις μετακινήσεις τους;
• Τι προτίθεστε να κάνετε για να δημιουργηθεί Δημοτική Συγκοινωνία στην πόλη μας, ανάγκη που επιτείνεται και μετά την διεύρυνση των ορίων του Δήμου;

Κίνηση «ΟΧΙ ακριβά εισιτήρια»