Ζήτημα χρόνου είναι πλέον η παραχώρηση των σημαντικότερων λιμενικών υποδομών του νησιού σε ιδιώτες. Η κυβέρνηση ¨φουλάρει¨ τις μηχανές για την ιδιωτικοποίηση των Λιμένων και στέλνει κλιμάκιο στην Κρήτη για να προετοιμάσει το πακέτο των ιδιωτικοποιήσεων .Η κυβερνητική τρόικα εμφανίζεται αποφασισμένη να κάνει το επόμενο βήμα και να παραχωρήσει σε ιδιώτες συνολικά 35 Λιμάνια της χώρας ανάμεσα τους και τέσσερα της Κρήτης(Ηράκλειου, Αγ.Νικολάου, Ρεθύμνου και Σούδας).

Γι'αυτό το λόγο σύμφωνα με πληροφορίες της "Νέα Κρήτη" κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κωνσταντίνο Μουτζούρη θα βρίσκεται την επόμενη Δευτέρα στο Ηράκλειο.

ΜΑΞΙΜΟΥ: "ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΟΣ"

Το ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου και πρώην πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ.Μουτζούρης, ο οποίος στο παρελθόν είχε ασχοληθεί μελετητικά με τις λιμενικές υποδομές του Ηρακλείου, έχει σαφείς εντολές τόσο από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου όσο και από το Μέγαρο Μαξίμου, να καταστήσει σαφές προς τους τοπικούς παράγοντες της Κρήτης ότι η εμπλοκή των ιδιωτών στην αξιοποίηση, εκμετάλλευση και ανάπτυξη των λιμένων θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Η κάθοδος των στελεχών του Υπουργείου Ναυτιλίας θα πραγματοποιηθεί εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων, τόσο από τον Άγιο Νικόλαο όπου την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε μια θυελλώδης συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει ο κυβερνητικός βουλευτής Γιάννης Πλακιωτάκης, όσο και από το Ρέθυμνο όπου η δημοτική αρχή διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τις ακριβείς προθέσεις της Κυβέρνησης. Ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον οι κινήσεις των τοπικών φορέων από Ηράκλειο και Σούδα.

ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ

Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί και θα διαπιστώσει και το κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, είναι το γεγονός ότι η κόντρα στον Αγιο Νικόλαο ανατροφοδοτείται σχεδόν καθημερινά με ανταλλαγή αιχμών και δηλώσεων. Σειρά ειχε το τμήμα Σητείας του ΣΥΡΙΖΑ που εξαπέλυσε επίθεση στον γαλάζιο βουλευτή του Νομού κατηγορώντας τον για σκόπιμη παραπληροφόρηση ή άγνοια, με αφορμή τις συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας και του λιμένα του Αγ.Νικολάου. Αφού τονίζεται ότι επιχειρήθηκε ο εξωραϊσμός της ιδιωτικοποίησης υποστηρίζουν ότι ισχυρισμοί του Βουλευτή Γ.Πλακιωτάκη για τα έσοδα και τα κέρδη για την τοπική κοινωνία, είναι σε πλήρη αντίθεση με το νομοθετικό πλαίσιο βάσει του οποίου θα γίνει η παραχώρηση.

Συγκεκριμένα αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση <<Πρώτα μας είπε ότι είναι εύλογο να πάρει μια ανταπόδοση ο δήμος Αγίου Νικολάου για τη μαρίνα. «Τα έσοδα από το μίσθωμα να μπουν στο ταμείο του Αγ. Νικολάου». Όμως ο δήμος ούτε τέτοιο δικαίωμα έχει (μισθώνει τη μαρίνα), ούτε προβλέπεται από το ΤΑΙΠΕΔ.
Άρθρο 1, παρ. 2: Το προϊόν αξιοποίησης χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παράγραφο 17 του επόμενου άρθρου.

Άρθρο 2, παρ. 4: Στο Ταμείο μεταβιβάζονται και περιέρχονται, χωρίς αντάλλαγμα: Περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης, κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα, άυλα δικαιώματα και δικαιώματα λειτουργίας,συντήρησης και εκμετάλλευσης υποδομών, που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 - 2015 του άρθρου 6Α του ν. 2362/1995.

Σε συνέχεια μας είπε ότι πρόκειται για παραχώρηση και όχι για πώληση και ότι μετά 30 χρόνια θα το ξαναπάρουμε πίσω. «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει…». Το ΤΑΙΠΕΔ όμως λέει άλλα:
Άρθρο 2, παρ. 7: Το πράγμα ή το δικαίωμα που μεταβιβάστηκε ή παραχωρήθηκε στο Ταμείο, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, δεν μπορεί να αναμεταβιβαστεί στον προηγούμενο κύριο ή δικαιούχο, καθ' οιονδήποτε τρόπο>>

Και η ανακοίνωση καταλήγει <<Και αν εύλογα αναρωτιέστε «μα είναι δυνατόν να κάνουν μια τέτοια αθλιότητα στον τόπο;» η απάντηση είναι απλή Αν τους αφήσουμε, ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!>>

ΠΟΙΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ¨ΣΦΥΡΙ¨

Μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) για να ιδιωτικοποιηθούν κάποιες από τις δραστηριότητές τους, στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν έπειτα με πρόσφατη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων άλλα είκοσι τρία (23) λιμάνια και μαρίνες. Η απόφαση προβλέπει τη μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ του δικαιώματος παραχώρησης σε τρίτους - μέσω συμβάσεων παραχώρησης - κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων της χώρας.

Οι συμβάσεις παραχώρησης θα είναι περίπου τριακονταετούς διάρκειας και όπως διευκρινίζεται από αρμόδιες κυβερνητικές πηγές σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πώλησης πάγιων περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού Δημοσίου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών που εμπλέκεται στη διαδικασία, η νέα φουρνιά ιδιωτικοποιήσεων αφορά λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδας, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Ύδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι. Διευκρινίζεται ότι «μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμένων να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης».

Επισημαίνεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν μεταφερθεί προς αξιοποίηση τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, ήτοι τα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει ως οικονομικούς συμβούλους τη Morgan Stanley και την Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να βοηθήσουν στην αποκρατικοποίηση.


Εφημερίδα "Νέα Κρήτη"