«Θα πρέπει να αλλάξουμε τρόπο σκέψης, προκειμένου να πετύχουμε περισσότερα και με λιγότερους πόρους», δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, παρουσιάζοντας το σχέδιο για τη νησιωτική πολιτική.

Ο ίδιος προανήγγειλε τη συγκρότηση Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής με τη συμμετοχή της περιφερειακής αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων, καθώς και την ενεργοποίηση του Ερευνητικού Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής, που προβλέπει και ο νόμος για τον «Καλλικράτη».

Ο υπουργός είπε ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη των θαλάσσιων συγκοινωνιών και των μεταφορών, με αναδιοργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και της εποπτείας τους, αλλά και να διαμορφωθεί «ρήτρα νησιωτικότητας» στη διαμόρφωση της ασκούμενης πολιτικής, δηλαδή όπου απαιτείται προσαρμογή, λόγω της ιδιομορφίας των νησιών, να γίνονται οι αναγκαίες αλλαγές.

Η λιμενική στρατηγική την οποία θα παρουσιάσουμε ως πρόταση την επόμενη εβδομάδα, θα αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστής συζήτησης εντός και εκτός Κοινοβουλίου, είπε ο κ. Μουσουρούλης και προανήγγειλε επίσης συνέδριο με τη συμμετοχή φορέων νησιών, καθώς όπως υπογράμμισε, το υπουργείο θέλει να έχει ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών, για την κάλυψη των αναγκών των νησιών με αφορμή και το επόμενο ΕΣΠΑ 2014- 2020.

Στο Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής, που θα έχει γνωμοδοτικό ρόλο για τις βασικές αρχές χάραξης πολιτικών στα νησιά, είπε ότι θα προεδρεύει ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και θα συμμετέχουν οι γενικοί γραμματείς των αποκεντρωμένων διοικήσεων, οι περιφερειάρχες των νησιωτικών περιφερειών, καθώς και οι εκπρόσωποι των περιφερειακών ενώσεων δήμων, του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, του Ξενοδοχειακού, του Οικονομικού, του Γεωτεχνικού και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, αλλά και της ΠΑΣΕΓΕΣ.

Για το Ερευνητικό Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής, τόνισε, ότι υπάρχει ήδη συνεννόηση με το ΥΠΕΣ για τη μεταφορά της εποπτείας του στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δηλαδή στον φυσικό του χώρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο εξετάζει επανασχεδιασμό όλου του δικτύου για τις άγονες γραμμές, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο όπως λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια, είναι ιδιαίτερα ακριβό.

Την υλοποίηση του νέου μοντέλου, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, θα αναλάβει η ρυθμιστική αρχή λιμένων, που σύντομα θα συσταθεί.

 

in.gr