Ο Βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Λευτέρης Αυγενάκης παρενέβη στη συζήτηση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου σχετικά με «τη σύναψη σύμβασης οδικού έργου Γούρνες-Χερσόνησος Ν. Ηρακλείου» και έθεσε τέσσερα καίρια ζητήματα οδικής προτεραιότητας του Ν. Ηρακλείου στον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σταύρο Καλογιάννη.

Στην τοποθέτησή του, ο Βουλευτής σημείωσε ότι «Πριν από 5 χρόνια είχε τεθεί σε Περιφερειακό Συμβούλιο η έγκριση ανάθεσης μελέτης για ένταξη του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης σε ΣΔΙΤ, τότε πολλοί είχαν απορρίψει την πρόταση αυτή.

Το έργο είναι ιδιαιτέρως σημαντικό γιατί με την κατασκευή του τμήματος αυτού, το οποίο παρουσιάζει πολύ μεγάλους φόρτους, ολοκληρώνεται η αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο για το τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος, σε μήκος 9.2 χιλ. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 36 μήνες.

Είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στις μεταφορές και η εξασφάλιση των συνθηκών για τον περιορισμό των ατυχημάτων-ειδικότερα τροχαίων, σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υποδομή θα συμβάλλει ως προς: 1) την ανάπτυξη των περιοχών από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, μέσω της προσέλκυσης εμπορικών και λοιπών δραστηριοτήτων,

2) την ενίσχυση των υφιστάμενων οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων αλλά και την ανάπτυξη νέων, λόγω της βελτίωσης των όρων μετακινήσεων, 3) τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας τόσο κατά την κατασκευή όσο και τη λειτουργία του έργου,

4) τη βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος και του επιπέδου ζωής των μονίμων κατοίκων και επιχειρηματιών,

5) τη μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, τη μείωση της επικινδυνότητας των οδοστρωμάτων και τον περιορισμό των ατυχημάτων».

Επίσης, ο Βουλευτής έθεσε στον κ. Καλογιάννη το εξής ερώτημα: «Γνωρίζετε ότι η Εθνική Οδός Ηρακλείου-τμήμα Αλικαρνασσού έως Γάζι λειτουργεί πλέον ως Περιφερειακός της πόλης του Ηρακλείου; Η εξέλιξη αυτή ενέχει υψηλή επικινδυνότητα, ενώ έχουν καταγραφεί πάρα πολλά τροχαία ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο».

Επιπλέον, ο κ. Αυγενάκης αναφέρθηκε και στο ζήτημα του αεροδρομίου Ηρακλείου, Ν. Καζαντζάκης. «Δεν μπορούμε να το αφήσουμε να διαλύεται. Απαιτείται ο εκσυγχρονισμός του. Έχει προηγηθεί Διυπουργική απόφαση των Υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Τουρισμού και Εθνικής Άμυνας για τη βελτίωση και την ενίσχυσή του. Αύριο κιόλας θα καταθέσω στην Βουλή έξι άμεσα αναγκαίες, βελτιωτικές παρεμβάσεις έτσι ώστε το αεροδρόμιο να παραμείνει σύγχρονο και ασφαλές».

Ακόμα, θα ήθελα να μ’ ενημερώσετε κύριε Υπουργέ ποιος είναι ο ρόλος της εταιρείας της Κρήτης ΑΕ; Χωρίς να υπάρχει κεφάλαιο ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης της;».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Βουλευτής επισήμανε και την ανάγκη ολοκλήρωσης του οδικού δικτύου Ηράκλειο-Μεσσαρά.
 
«Για την δεύτερη εργολαβία Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά, έχουν συνταχθεί οι μελέτες αποκατάστασης των δύο μεγάλων ορυγμάτων και οι σχετικές εργασίες έχουν συμπεριληφθεί στην 2η Συμπληρωματική Σύμβαση, η οποία δεν έχει ακόμα εγκριθεί. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε; Είναι αποφασισμένη η σημερινή Κυβέρνηση μετά από την κοροϊδία πολλών ετών του ΠΑΣΟΚ να δεσμεύσει τα χρήματα αυτά και να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο αυτό;».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Σταύρος Καλογιάννης απάντησε ότι: «Για την Κρήτη ΑΕ πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η συγχώνευση όλων των οργανισμών, διευθύνσεων και υπηρεσιών που εμπλέκονται με το κεντρικό οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Επίσης, το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης και αναμένω τις παρεμβάσεις σας για την ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Είμαι ανοιχτός και διαθέσιμος σε οποιαδήποτε συνεργασία. Τέλος, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι για το οδικό δίκτυο Ηράκλειο-Μεσσαρά σύντομα θα έχουμε θετικές εξελίξεις».