Μείωση 2,5% σε σχέση με πέρυσι παρουσίασαν οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας το διάστημα Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2012, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Από τα 15 αεροδρόμια της χώρας που συμμετέχουν στην έρευνα του ΣΕΤΕ, μόνο στα έξι υπήρξε αύξηση των αφίξεων , μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και το αεροδρόμιο Χανίων «Γιάννης Δασκαλογιάννης» με αύξηση 8,89%, η οποία στην γενικότερη μείωση αποκτά τεράστια σημασία και καταδεικνύει το έργο επέκτασης του αεροδρομίου, ως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην Κρήτη, το οποίο βρίσκεται στην τελική ευθεία υλοποίησης.

Να σημειωθεί πως το αεροδρόμιο Ηρακλείου εμφάνισε οριακή μείωση αφίξεων σε ποσοστό -0,69%.

Συνολικά και στα 15 αεροδρόμια στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2012 έγιναν 10.301.155 διεθνείς τουριστικές αφίξεις, 259.503 (2,46%) λιγότερες από τις 10.560.658 αφίξεις του 2011.

Αναλυτικότερα :

Τα αεροδρόμια στα οποία υπήρξε αύξηση των αφίξεων είναι :

Κεφαλονιά : + 13,32 % (163.690 έναντι 144.445 αφίξεων)
Χανιά : + 8,89 % (666.411 έναντι 611.992 αφίξεων)
Θεσσαλονίκη : + 7,43 % (1.109.529 έναντι 1.032.823 αφίξεων)
Κέρκυρα : + 7,36 % (799.406 έναντι 744.605 αφίξεων)
Μύκονος : + 5,72 % (137.398 έναντι 129.967 αφίξεων)
Σκιάθος : + 4,28 % (117.669 έναντι 112.839 αφίξεων)

Στον αντίποδα, τα αεροδρόμια στα οποία υπήρξε μείωση αφίξεων είναι :

Καβάλα : - 14,93 % (65.735 έναντι 77.270 αφίξεων)
Αθήνα : - 11,93% (2.128.914 έναντι 2.417.412 αφίξεων)
Σάμος : - 8,55% (105.552 έναντι 115.416 αφίξεων)
Ρόδος : - 5,96% (1.509.605 έναντι 1.605.360 αφίξεων)
Ζάκυνθος : - 5,06% (411.391 έναντι 433.338 αφίξεων)
Κως : - 4,15% (764.630 έναντι 797.739 αφίξεων)
Άκτιο : - 0,86% (137.417 έναντι 138.609 αφίξεων)
Ηράκλειο : - 0,69% (1.988.575 έναντι 2.002.325 αφίξεων)
Σαντορίνη : - 0,65% (195.233 έναντι 196.518 αφίξεων)

Η επέκταση του αεροδρομίου Χανίων «Γιάννης Δασκαλογιάννης»

Η μεγάλη δυναμική στις διεθνείς τουριστικές αφίξεις που καταδυκνείεται και από τα πλέον επίσημα στοιχεία, κάνει φανερό πως όχι μόνο είναι απολύτως αναγκαία η υλοποίηση του έργου επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων, αλλά έπρεπε ήδη να έχει γίνει.

Ως γνωστόν το – εγκεκριμένο και χρηματοδοτημένο – έργο , αρχικά είχε «κολλήσει» λόγων των περίεργων κωλυσιεργιών από στελέχη των υπουργείων και ενώ μετά από πολλές προσπάθειες έγινε η δημοπρασία, τώρα «κόλλησε» στις προσφυγές εταιρείας που έχασε τον διαγωνισμό.

Λόγω αυτών των κωλυσιεργιών, ο κίνδυνος να χαθούν οι προθεσμίες και να απενταχθεί το έργο από το ΕΣΠΑ, οπότε να μην γίνει ποτέ, είναι υπαρκτός.

Το δεδομένο είναι πως το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων, προυπολογισμού περίπου 100.000.000 ευρώ, είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο σε ολόκληρη την Κρήτη, το οποίο έχει φτάσει στην τελική ευθεία.

Και επιβάλλεται ο συντονισμός και οι πιέσεις όλων των φορέων του νησιού με επικεφαλής την Περιφέρεια, έως ότου εξασφαλιστούν οι τελικές υπογραφές στο κείμενο της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία.

Δείτε εδώ αναλυτικά τα στοιχεία του ΣΕΤΕ

Ναπολέων Σαραντίδης
[email protected]