Οι εργαζόμενοι στο ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori της Fiat στο Τορίνο ενέκριναν τη συμφωνία, η οποία προβλέπει ακόμα σκληρότερες συνθήκες εργασίας, προκειμένου να μην κλείσει το εργοστάσιο.

Στη σχετική ψηφοφορία επικράτησε το «ναι» με ποσοστό 54,3%.

Η ψηφοφορία των 5.431 εργαζόμενων στο εργοστάσιο άρχισε την Πέμπτη και ολοκληρώθηκε το βράδυ της Παρασκευής.

Εκτός από τη συνδικαλιστική οργάνωση Fion, του τομέα των μεταλλουργών, που ανήκει στο CGIL (το μεγαλύτερο συνδικάτο της χώρας), οι υπόλοιπες συνδικαλιστικές οργανώσεις είχαν υπογράψει τη συμφωνία στις 23 Δεκεμβρίου, καλώντας τα μέλη τους να την υπερψηφίσουν.

Ως αντάλλαγμα για την αποδοχή της συμφωνίας η Fiat δεσμεύτηκε να επενδύσει τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ με τον αμερικανό εταίρο της Chrysler, για την παραγωγή έως 280.000 Jeep και Alfa Romeo ετησίως.

Αν επικρατούσε το «όχι» στην ψηφοφορία, το εργοστάσιο θα έκλεινε καθώς δεν θα είχε νέα μοντέλα αυτοκινήτων για να παράγει.

Η δυνατότητα το εργοστάσιο να λειτουργεί πλέον σε 24ωρη βάση έως έξι ημέρες την εβδομάδα, η μείωση του διαλείμματος για ανάπαυση, ο τριπλασιασμός του μέγιστου αριθμού υπερωριών σε 120 ετησίως, είναι όροι που σκληραίνουν τις συνθήκες εργασίας στο Mirafiori.

Κυρώσεις προβλέπονται σε περίπτωση συστηματικής απουσίας από την εργασία ή απεργίας κατά της συμφωνίας.

Το πλέον επίμαχο σημείο: η Fion δεν θα δικαιούται πλέον να έχει εκπροσώπους στο εργοστάσιο καθώς είχε αρνηθεί να υπογράψει.

Ωστόσο οι αποδοχές των εργαζομένων θα αυξηθούν έως 3.700 ευρώ μικτά λόγω της νυκτερινής εργασίας και των υπερωριών, ανέφεραν τα συνδικάτα που υπέγραψαν τη συμφωνία.

Ψηφοφορία για μια παρόμοια συμφωνία στο εργοστάσιο του Πομιλιάνο Ντ΄Αρκο στη νότια Ιταλία τον Ιούνιο είχε εγκρίνει σε ποσοστό 62% τη νέα σύμβαση εργασίας.

Ωστόσο η ψηφοφορία στο Mirafiori κρίνεται καθοριστική, καθώς το Τορίνο είναι η πόλη όπου η γεννήθηκε η Fiat και το Mirafiori είναι η ιστορική βιομηχανική μονάδα της.

in.gr.