Την άμεση σύγκλιση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης με θέμα τις ενέργειες για την υπογραφή της σύμβασης επέκτασης του αεροσταθμού και την κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου
του αεροδρομίου Χανίων «Γ. Δασκαλογιάννης», ζητά με ψήφισμα, το οποίο ενέκρινε ομόφωνα με την υπ’ αριθμ. 941/2012 Απόφασή του, κατά τη συνεδρίαση της 17ης Οκτωβρίου 2012, το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων.

Ακόμη, ζητά από τους αρμόδιους φορείς και τις Δικαστικές Αρχές, όπως λήξει άμεσα η δικαστική εκκρεμότητα σε σχέση με το εν λόγω πολύ μεγάλης σημασίας έργο και προωθηθούν τάχιστα οι διαδικασίες υλοποίησης αυτού.

Όπως επισημαίνεται στο ψήφισμα, «το σημερινό κτήριο του αεροσταθμού εγκαινιάστηκε το 1996 και σχεδόν αμέσως διαπιστώθηκε η ανάγκη επέκτασής του, η οποία δρομολογήθηκε με την εκπόνηση νέας μελέτης επέκτασης η οποία θα είχε ολοκληρωθεί αρκετά νωρίτερα αν δεν προέκυπταν οι αναγκαίες εγκρίσεις λόγω της ιδιομορφίας της λειτουργίας του αεροδρομίου (115 Π.Μ., Αμερικανική Βάση και πολιτικό) με αποτέλεσμα μετά από τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές και όχι μόνο διαδικασίες, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 110.085.000 € δημοπρατήθηκε στις 10-04-2012 με συμμετοχή δέκα (10) εταιρειών και τελικό μειοδότη την εταιρεία “ΝΕΜΕΣΙΣ” με μέση έκπτωση 48,48 %.

Μετά την ανάδειξη του μειοδότη έγιναν δύο (2) προσφυγές από την δεύτερη μειοδότρια εταιρεία (ΑΚΤΩΡ) προς την Ε.Υ.Δ.Ε. Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδας. Οι προσφυγές αυτές απορρίφθηκαν με πλήρως αιτιολογημένη και εμπεριστατωμένη έκθεση, η πρώτη την 31-07-2012 και η δεύτερη την 23-08-2012.

Στη συνέχεια η παραπάνω εταιρεία (ΑΚΤΩΡ) ζήτησε ασφαλιστικά μέτρα προσφεύγοντας στο ΣτΕ, που όρισε αρχικά την συζήτηση στις 01-10-2012 και μετά από αναβολή στις 15-10-2012 που όμως και αυτή με τη σειρά της αναβλήθηκε για τις 12-11-2012.

Δεδομένου ότι η αναγκαιότητα επέκτασης των κτηριακών εγκαταστάσεων είναι προφανής και αποτελεί έργο πνοής για την τουριστική και όχι μόνο ανάπτυξη της Δ. Κρήτης, αφού είναι γνωστό ότι τη φετινή χρονιά το αεροδρόμιο λειτούργησε σε οριακή κατάσταση και υπήρξαν ημέρες στις οποίες ήταν εμφανής η αδυναμία εξυπηρέτησης των επιβατών με καθυστερήσεις πέραν των δύο (2) ωρών με ότι αυτό συνεπάγεται, εντάχθηκε η υλοποίηση του ως άνω έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας“ που αποτελεί τη μοναδική δυνατότητα για να ολοκληρωθεί το έργο αυτό».

Καθυστερήσεις όμως και διαδοχικές αναβολές σαν τις παραπάνω – τονίζει ακόμη το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων στο ψήφισμά του – «οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην απένταξη του έργου, αφού η ημερομηνία λήξης προθεσμίας επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 31-12-2015 και η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου είναι τριάντα (30) μήνες. Και αυτό διότι μετά την όποια απόφαση του ΣτΕ (ελπίζοντας να είναι απορριπτική όσον αφορά την προσφυγή), πρέπει να υπάρξουν εγκρίσεις τόσο από το Ελεγκτικό Συνέδριο όσο και από τη Βουλή με ότι αυτό συνεπάγεται όσον αφορά το χρόνο υπογραφής της σύμβασης και εγκατάστασης του εργολάβου».