Τα...κρυφά στοιχεία της διακήρυξης για το έργο του αεροδρομίου Καστελίου που θα βγει στη δημοπρασία τον Ιούνιο είναι αποκαλυπτικά. Κυρίως για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής Καστελίου που θα απολαμβάνουν το...1% του τζίρου αφαιρουμένων των υπόλοιπων τελών!

Την ίδια ώρα είναι σε εξέλιξη σκληρό παζάρι μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των μεγάλων κατασκευαστικών κολοσσών-ελληνικών και ξένων- για το αεροδρόμιο Καστελλίου που αναμένεται να είναι και το μεγαλύτερο που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα, αλλά το κράτος θα το παραχωρήσει σε ιδιώτες.

Στη διακήρυξη των 270 σελίδων που δημοσιεύει σήμερα η 'ΠΑΤΡΙΣ' είναι προφανές ότι όλες οι λεπτομέρειες ευνοούν τους εργολάβους και καθόλου το Καστέλλι, η ευρύτερη περιοχή του οποίου μάλλον είναι... ρηγμένη αφού θα παίρ- νει μόλις το 1% ως αντισταθμιστικό όφελος, ενώ ούτε τα υπόλοιπα (υποσχόμενα) έργα εμφανίζονται πουθενά! Πάντως ο εργολάβος θα παίρνει τέλη και από το αεροδρόμιο Ηρακλείου!!!

Επίσης δεν προκύπτει παραχώρηση των δυο βασικών αεροδρομίων της Κρήτης που ήδη λειτουργούν (Ηράκλειο-Χανιά) αλλά οι εργοληπτικές εταιρείες πιέζουν για να τα πάρουν! Πάντως, όπως προκύπτει από το σχέδιο του υπουργείου, δίδονται “τέλη” στον ανάδοχο κι έχουν σχέση με το υπάρχον “σπατόσημο” προφανώς για να χρηματοδοτηθεί εμμέσως το έργο.

Τα στοιχεία του έργου είναι εντυπωσιακά τουλάχιστον ως προς τους δια- δρόμους, τα οδικά δίκτυα και τα 400 στρέμματα που δίδονται για το εμπορικό κέντρο. Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.800 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο και ισομήκη με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 45 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική δυνατότητα κατασκευής και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις (3) κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο (2) κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχό- δρομους μεταξύ αεροδρομίου και στρατιωτικού αεροδρομίου.

Το αεροδρόμιο επίσης θα περιλαμβάνει:βΠέντε (5) κατ’ ελάχιστον σταθερές θέσεις (γέφυρες επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS), οι οποίες δέχονται έως και 10 αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση και 25 κατ’ ελάχιστον, επιπλέον θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης (τύπου Power In-Power Out), σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον 800 οχημάτων, χώρους ανα- μονής για κατ’ ελάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών (μίνι βαν ξενοδοχείων, κλπ) και θέσεις στάθμευσης για μέσα μαζικής μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο 2 λω- ρίδων ανα κατεύθυνση εντός του αεροδρομίου.

-Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα βιολογικού καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου καθώς και των γειτονικών οικισμών. Αντιπλημμυρική προστασία και αποχέτευση ομβρίων υδάτων. Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

-Πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου. Αστυνομικό σταθμό, 2 πυροσβεστικούς σταθμούς, ιατρικές εγκαταστάσεις, πύργο εναέριας κυκλοφορίας, με σύγχρονο σύ- στημα αεροβοηθημάτων, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

Οδικό δίκτυο σύνδεσης

Την μελέτη-κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ, ήτοι, του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανα κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), για την σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου (με την κατασκευή και του νέου ζεύγους Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) στον ΒΟΑΚ, στην περιοχή της Χερσονήσου).

ΠΗΓΗ ΠΑΤΡΙΣ