Στη Βουλή τέθηκε το ζήτημα της σύστασης Ανώνυμης Εταιρείας για τα δημόσια έργα, μεταξύ των οποίων και ο ΒΟΑΚ, διαμέσου του βουλευτή Λασιθίου κ. Πλακιωτάκη.

Ο κ. Πλακιωτάκης χαρακτηριστικά αναφέρει

Εδώ και ένα χρόνο το Υπουργείο Υποδομών έχει εξαγγείλει την σύσταση μιας νέας Ανώνυμης Εταιρείας η οποία θα έχει ως αντικείμενο τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και άλλων δημοσίων έργων στην Κρήτη.

Στο μεσοδιάστημα υπήρχαν πληροφορίες ότι τον ρόλο αυτό θα αναλάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ, η οποία έχει ολοκληρώσει, από το 2009, τον κορμό της Εγνατίας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα Εταιρεία, η σύσταση της οποίας έχει καθυστερήσει άγνωστο για ποιους λόγους, θα έχει ετήσιο κόστος λειτουργίας που θα ξεπερνάει τα 3.000.000 ευρώ σε μία εποχή σκληρής λιτότητας. Την ίδια στιγμή, με το σχέδιο νόμου για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής (!) συστήνεται νέα Ανώνυμη Εταιρεία, η οποία θα ασχοληθεί με την αξιοποίηση του αεροδρομίου στο Ελληνικό, δείχνοντας με τον πιο παραστατικό τρόπο ότι απουσιάζει και ο στοιχειώδης προγραμματισμός από την σημερινή Κυβέρνηση, η οποία διαρκώς αυτοσχεδιάζει.

Κατόπιν αυτών

Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:

1. Θα προχωρήσει τελικά η σύσταση και στελέχωση της νέας Ανώνυμης Εταιρείας για τα δημόσια έργα στην Κρήτη;
2. Ποιά η σκοπιμότητα σύστασης ακόμα μιας νέας Ανώνυμης Εταιρείας, τη στιγμή που υποτίθεται ότι η Κυβέρνηση επιδιώκει, κατ’ εντολήν της Τρόικας, να καταργήσει υφιστάμενους Οργανισμούς και Ανώνυμες Εταιρείες;
3. Ποιό το κόστος λειτουργίας της Εταιρείας, με ποιόν τρόπο θα στελεχωθεί και από ποιους πόρους θα χρηματοδοτείται; Παρακαλούμε να κατατεθούν στη Βουλή τα σχετικά έγγραφα και το Οργανόγραμμα της νέας εταιρείας.