Τα τελευταία χρόνια δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη μελέτη της διατροφής. Η καθιστική ζωή, οι κακές διατροφικές συνήθειες, ο υπερκαταναλωτισμός, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα έχουν αρνητικές συνέπειες στην υγεία του ανθρώπου, ενώ ως αποτέλεσμά τους έχει αυξηθεί αλματωδώς η παχυσαρκία.

Εξαιτίας αυτού του προβλήματος, τεχνολόγοι και διατροφολόγοι προσπάθησαν να μειώσουν τις θερμιδικές αξίες τροφίμων με την εισαγωγή των light προϊόντων στην καθημερινή διατροφή, επισημαίνει η διαιτολόγος- διατροφολόγος Πόπη Μαυρομιχάλη.

Αυτό που χαρακτηρίζει τα προϊόντα αυτά είναι οι μειωμένες θερμίδες. Ο πρώτος στόχος παραγωγής των εν λόγω προϊόντων ήταν ο έλεγχος βάρους, στον οποίο και απέτυχαν, αφού το βάρος του πληθυσμού που τα κατανάλωνε συνέχισε να αυξάνεται. Ο δεύτερος στόχος ήταν η μείωση της χοληστερίνης, ο οποίος επετεύχθη, καθώς με την κατανάλωση των light προϊόντων πράγματι μειώνεται η χοληστερίνη στο αίμα!

Τα περισσότερα light προϊόντα δεν είναι φυσικά. Αντιθέτως, έχουν υποστεί επεξεργασία, ώστε να αφαιρεθεί μέρος των συστατικών τους, όπως το λίπος, η ζάχαρη και το αλάτι. Από την άλλη, όμως, με τη διαδικασία αυτή αφαιρούνται και βλαβερά συστατικά.

Τα προϊόντα αυτά απευθύνονται σε όλους όσοι θέλουν να κάνουν μια προσεγμένη διατροφή και όχι μόνο σε αυτούς που θέλουν να αδυνατίσουν. Είναι μύθος η άποψη που θέλει τα προϊόντα αυτά να λειτουργούν αποκλειστικά ως βοήθημα μιας δίαιτας.

Τα light προϊόντα τελικά κάνουν καλό στην υγεία μας; Η κατανάλωσή τους πρέπει να είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής που να περιλαμβάνει 5 γεύματα ημερησίως. Δεν πρέπει να γίνεται υπερβολική κατανάλωση, γιατί το γεγονός ότι είναι μειωμένα σε λιπαρά δεν συνεπάγεται ότι είναι μειωμένα και σε θερμίδες! Άτομα που χρησιμοποιούν κατά κόρον light προϊόντα στη διατροφή τους έχουν σταδιακή αύξηση του σωματικού τους βάρους. Αυτό έχει να κάνει με την πεποίθηση ότι τα προϊόντα αυτά τους αδυνατίζουν, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες.

Έτσι, λοιπόν, χρειάζεται προσοχή στη χρήση τους. Πρέπει τα άτομα που τα χρησιμοποιούν να γνωρίζουν ότι δεν είναι όλα μειωμένα σε θερμίδες και επομένως δεν πρέπει να τα καταναλώνουν αλόγιστα.

Καλό θα ήταν όλοι στη διατροφή μας να αντικαταστήσουμε τα πλήρη γαλακτοκομικά σε light, αποφεύγοντας έτσι τα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία είναι επιβλαβή για όλους μας. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι, αν αντικαταστήσουμε το πλήρες γιαούρτι με ένα αντίστοιχο 2 %, γλυτώνουμε 467.000 θερμίδες τον χρόνο, δηλαδή περίπου 6,5 κιλά! Επίσης, καλό είναι να καταναλώνουμε light τυριά και αλλαντικά, γιατί έτσι επιβαρύνεται λιγότερο το καρδιαγγειακό μας σύστημα, αφού αποφεύγουμε τα ζωικά λίπη.

Με μια σωστή διατροφή και κατανάλωση light προϊόντων γίνεται χαμηλότερη πρόσληψη λίπους και κορεσμένων λιπαρών, διατηρώντας έτσι τη φυσική μας κατάσταση σε ένα καλό επίπεδο! Τα light προϊόντα δεν κάνουν θαύματα από μόνα τους! Απαιτείται μέτρο και ποιοτική κατανάλωση!

diatrofi.gr