Φίλοι; Ζευγάρι; Ή απλά δυο παιδιά που βρήκαν παρηγοριά το ένα στο άλλο πριν τους πάρει για πάντα ο θάνατος; Καμία σημασία δεν έχει πια. Και δεν έχει γιατί τα δυο παιδιά δεν κατάφεραν να σωθούν. Ήταν ανάμεσα σε εκείνα που υπάκουσαν τις εντολές του πληρώματος και δεν έφυγαν από τις θέσεις τους τη στιγμή που το πλοίο βυθιζόνταν.

Την συνταρακτική ιστορία τους έφερε στο φως ένας από τους δύτες που έχουν αναλάβει το άχαρο έργο να βγάλουν από το κουφάρι του Sewol τα πτώματα όσων έχουν εγκλωβιστεί σε αυτό μετά το ναυάγιο που έχει βυθίσει στο πένθος τη Νότια Κορέα και όχι μόνο.

Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί έχουν ξεπεράσει τους 160 και 133 εξακολουθούν να αγνοούνται – 174 σώθηκαν
Οι μαρτυρίες των ανθρώπων που καθημερινά βουτούν στα παγωμένα νερά που έχουν σκεπάσει το πλοίο και με μοναδικό «μέσο» τα χέρια τους, αφού μόνο ψηλαφώντας μπορούν να εντοπίσουν τα θύματα του ναυαγίου, συγκλονίζουν.

Όπως περιέγραψε ένας από τους δύτες, εντόπισε τις σορούς ενός αγοριού κι ενός κοριτσιού που είχαν εγκλωβιστεί μέσα στο βυθισμένο πλοίο και είχαν δέσει μαζί τα κορδόνια από τα σωσίβιά τους προφανώς για να μην απομακρυνθούν μεταξύ τους.

Ο ίδιος εξήγησε ότι χρειάστηκε να χωρίσει τα δύο παιδιά, καθώς δεν μπορούσε να μεταφέρει στην επιφάνεια του νερού δύο σορούς μαζί.

\”Άρχισα να κλαίω γιατί σκέφτηκα ότι δεν ήθελαν να χωρίσουν\”, δήλωσε στην εφημερίδα Kyunghyang Shinmun.

«Πήραμε εντολή να εγκαταλείψουμε το πλοίο»
Γυναίκα μέλος του πληρώματος αποκάλυψε ότι η ίδια και οι συνάδελφοί της είχαν \”λάβει εντολή\” να εγκαταλείψουν το πλοίο που βυθιζόταν. Και όχι μόνο το έκαναν, αλλά κάποιοι την ώρα που ξεκίνησε να βυθίζεται το Sewol, είπαν στους μαθητές να παραμείνουν στις καμπίνες τους.

Οι περισσότεροι υπάκουσαν και πνίγηκαν. Όσοι δεν υπάκουσαν ή δεν ενημερώθηκαν από το πλήρωμα, ανέβηκαν στο κατάστρωμα και διασώθηκαν.
Από τους 476 επιβαίνοντες στο πλοίο που βυθίστηκε την περασμένη Τετάρτη ενώ έκανε δρομολόγιο ρουτίνας από το λιμάνι Ίντσεον κοντά στη Σεούλ στο νησί Τζέζου, οι 339 ήταν μαθητές και οι καθηγητές τους από το Γυμνάσιο Ντανγουόν, στο προάστιο Ανσάν στα περίχωρα της Σεούλ.

\"\"
Η γυναίκα που δεν κατονομάζεται μίλησε για λίγο στους δημοσιογράφους την ώρα που είχε εξέλθει από το δικαστήριο και επέστρεφε στο σημείο όπου τελεί υπό κράτηση, φορώντας χειρουργική μάσκα, καπέλο του μπέιζμπολ και σακάκι με κουκούλα.

Ο καπετάνιος του μοιραίου πλοίου, ο 69χρονος Λι Τζουν-σεόκ που το εγκατέλειψε πρώτος, και δύο μέλη του πληρώματος θα εκπροσωπηθούν από δικηγόρο που όρισε το δικαστήριο. Έχουν συλληφθεί κατηγορούμενοι για εγκληματική αμέλεια.

Νωρίτερα, τέσσερα μέλη του πληρώματος ζήτησαν συγγνώμη μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες γιατί εγκατέλειψαν το πλοίο την ώρα που βυθιζόταν κι ενώ οι επιβάτες του βρίσκονταν ακόμη μέσα.

Ο καπετάνιος και τα δύο μέλη του πληρώματος επίσης έχουν ζητήσει συγγνώμη, σύμφωνα με μία πηγή που γνωρίζει για τις έρευνες, αλλά δεν έχουν αναγνωρίσει την υπαιτιότητά τους.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, όταν ρωτήθηκαν αν θέλουν να εκπροσωπηθούν από δικό τους δικηγόρο αρνήθηκαν για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο.

\"\"
Τρείς φορές περισσότερο βάρος

Το Sewol βυθίστηκε, όπως εικάζουν οι αρχές, εξαιτίας ανθρωπίνου σφάλματος ή μηχανικής βλάβης. Αυτό που έρχεται στο φως σήμερα είναι πως το πλοίο, βάρους σχεδόν 7.000 τόνων με μήκος 146 μέτρα και πλάτος 22μ., έφερε φορτίο τρεις φορές μεγαλύτερο του επιτρεπτού, με βάση τις επίσημες προδιαγραφές, το οποίο ήταν πλημμελώς τοποθετημένο.

Όπως είπε στο Reuters, ο Μουν Κι-αν, στέλεχος της εταιρείας Uryeon (Union Transport Co.) που επιβλέπει τη φόρτωση του πλοίου, το Sewol μετέφερε 105 κοντέινερ, εκ των οποίων κάποια έπεσαν στη θάλασσα όταν πήρε κλίση.

Σαράντα πέντε από αυτά είχαν φορτωθεί στο μπροστινό κατάστρωμα και 60 στα κατώτερα καταστρώματα. Συνολικά, το πλοίο μετέφερε 3.600 μετρικούς τόνους φορτίου, περιλαμβανομένων κοντέινερ, οχημάτων και άλλων αγαθών, σύμφωνα με τον ίδιο.

\"\"
Ένας βουλευτής αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι η αρμόδια υπηρεσία της Κορέας είχε προτείνει για το Sewol ως ανώτατο επιτρεπόμενο φορτίο τους 987 τόνους.

Παράλληλα, μία από τις μεγαλύτερες δικηγορικές εταιρείες της Νότιας Κορέας, η Kim & Chang, ανακοίνωσε ότι θα εκπροσωπήσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία Chonghaejin Marine. Εις βάρος των ιδιοκτητών της δεν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες, αλλά τους έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα.

Χθες, άλλωστε, οι νοτιοκορεατικές αρχές πραγματοποίησαν έφοδο στα γραφεία της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας στο πλαίσιο της έρευνάς τους για τις συνθήκες του ναυτικού δυστυχήματος.

Πένθος στο σχολείο των θυμάτων, ξεκίνησαν τα μαθήματα

Σήμερα ξεκίνησαν τα μαθήματα και πάλι στο σχολείο όπου φοιτούσαν τα παιδιά που έχασαν τη ζωή τους στο ναυάγιο.

Λουλούδια έχουν τοποθετηθεί στις φωτογραφίες των θυμάτων ντυμένων με τη σχολική τους στολή που αναρτήθηκαν στο σχολείο.

Στις τάξεις των μαθητών που θεωρούνται αγνοούμενοι, οι συμμαθητές τους έχουν αφήσει μηνύματα πάνω στα θρανία, στους πίνακες ή στα παράθυρα παρακαλώντας για την επιστροφή τους.

Η διεύθυνση του σχολείου παρείχε στους μαθητές που σώθηκαν βοήθεια από ψυχολόγους.

newsit.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook