Η πίστα όμως ήταν στεγνή. Μετά από 90 λεπτά δοκιμών ελάχιστη η διαφορά – 97 χιλιοστά του δευτερολέπτου – χωρίζει τους δυο πιλότους της Mercedes. Όπως ήταν αναμενόμενο τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes κυριάρχησαν και στη δεκάδα βρίσκονται επτά από αυτά. Στην πίστα του Σπα με τις μεγάλες ευθείες υπάρχει ένα κομμάτι από την πρώτη στροφή μέχρι την πέμπτη που οι οδηγοί κινούνται με τέρμα γκάζι για 23 sec.
Πίσω από τις δυο Mercedes βρέθηκε ο Αλόνσο μαζί με τους Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ είναι οι μόνοι πιλότοι που έχουν βρεθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης στο FP1 φέτος. Αρκετά τα προβλήματα για το Ράικονεν, είδαμε το Φινλανδό να χάνει τον έλεγχο και να κάνει τετακέ στην πρώτη στροφή. Μια αντίστοιχη εικόνα είχαμε δει και στον Καναδά τότε το θέμα σχετίζονταν με την απότομη παροχή ανακτημένης ισχύος από το σύστημα.
Ο Ράικονεν είχε θέμα και με υψηλές θερμοκρασίες στο ERS. Τόσο στο Βέλγιο όσο και στον Καναδά χρησιμοποιούνται μικρές κλίσεις στις αεροτομές με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Η Ferrari παρουσίασε νέο αεροδυναμικό πακέτο, χρησιμοποιήθηκε μπογιά αεροπορικού τύπου για την αξιολόγησή του.
Ο Μπάτον βρέθηκε να φρενάρει χωρίς να κλείσει το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής, στο Σπα το DRS ανοίγει σε δυο σημεία στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και πριν από τα φρένα για τη στροφή 5 (Les Combes). Φυσιολογικά μπλόκαραν οι τροχοί της McLaren και καταστράφηκε ένα σετ μέσης γόμας της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα, στο FP1 χρησιμοποιήθηκε μόνο η μέση γόμα, φυσιολογικά στο FP2 που θα χρησιμοποιηθεί και η μαλακή οι χρόνοι θα βελτιωθούν σημαντικά.
Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ είχε προβλήματα με το κιβώτιο της RB10 και ακούστηκε στο team radio να επισημαίνει στους μηχανικούς του ότι υπήρχε θέμα στα ανεβάσματα. Αρκετά μονοθέσια έβρισκαν κάτω στο πέρασμα από την Eau Rouge αυτό είναι ένα θέμα που οι μηχανικοί θα πρέπει άμεσα ν\’ αντιμετωπίσουν πιθανόν αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος. Βέβαια αυτό θα έχει αρνητική επίδραση στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.
Εντύπωση προκάλεσε η προσπάθεια του Αντρέ Λότερερ αντικαταστάτη του Καμούι Κομπαγιάσι στο κόκπιτ της Caterham. Ο 32χρονος Γερμανός κινήθηκε ταχύτερα από τον άλλο οδηγό της ομάδας Μάρκους Έρικσον. Μένει να δούμε τι θα γίνει στο FP2…
To ρεπορτάζ είναι σε εξέλιξη…
Οι χρόνοι της πρώτη περιόδου ήταν:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Nico Rosberg Mercedes 1m51.577s 25 |
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m51.674s +0.097s 24 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m51.805s +0.228s 16 |
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m52.404s +0.827s 21 |
5. Kimi Raikkonen Ferrari 1m52.818s +1.241s 17 |
6. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m52.903s +1.326s 24 |
7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m52.922s +1.345s 23 |
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m52.937s +1.360s 22 |
9. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m52.972s +1.395s 19 |
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m53.172s +1.595s 20 |
11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m53.369s +1.792s 11 |
12. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m53.594s +2.017s 21 |
13. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m53.597s +2.020s 20 |
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m53.703s +2.126s 14 |
15. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m53.968s +2.391s 20 |
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m54.189s +2.612s 20 |
17. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1m54.335s +2.758s 16 |
18. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m55.336s +3.759s 21 |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m55.782s +4.205s 19 |
20. Alexander Rossi Marussia-Ferrari 1m57.232s +5.655s 20 |
21. Andre Lotterer Caterham-Renault 1m57.886s +6.309s 24 |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m57.977s +6.400s 24 |