To Σπα υποδέχτηκε ομάδες, πιλότους και μηχανικούς με θερμοκρασία 12 βαθμών σήμερα το πρωί, υγρασία και συννεφιά.

Η πίστα όμως ήταν στεγνή. Μετά από 90 λεπτά δοκιμών ελάχιστη η διαφορά – 97 χιλιοστά του δευτερολέπτου – χωρίζει τους δυο πιλότους της Mercedes. Όπως ήταν αναμενόμενο τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes κυριάρχησαν και στη δεκάδα βρίσκονται επτά από αυτά. Στην πίστα του Σπα με τις μεγάλες ευθείες υπάρχει ένα κομμάτι από την πρώτη στροφή μέχρι την πέμπτη που οι οδηγοί κινούνται με τέρμα γκάζι για 23 sec.

Πίσω από τις δυο Mercedes βρέθηκε ο Αλόνσο μαζί με τους Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ είναι οι μόνοι πιλότοι που έχουν βρεθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης στο FP1 φέτος. Αρκετά τα προβλήματα για το Ράικονεν, είδαμε το Φινλανδό να χάνει τον έλεγχο και να κάνει τετακέ στην πρώτη στροφή. Μια αντίστοιχη εικόνα είχαμε δει και στον Καναδά τότε το θέμα σχετίζονταν με την απότομη παροχή ανακτημένης ισχύος από το σύστημα.

Ο Ράικονεν είχε θέμα και με υψηλές θερμοκρασίες στο ERS. Τόσο στο Βέλγιο όσο και στον Καναδά χρησιμοποιούνται μικρές κλίσεις στις αεροτομές με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Η Ferrari παρουσίασε νέο αεροδυναμικό πακέτο, χρησιμοποιήθηκε μπογιά αεροπορικού τύπου για την αξιολόγησή του.



\"\"


Ο Ράικονεν σήμερα στο Σπα στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη φάση της αξιολόγησης με μπογιά αεορπορικού τύπου του νέου αεροδυναμικού πακέτου. Η μορφοποίηση του χρώματος πάνω στις αεροτομές δίνει στους αεροδυναμιστές μια καλή ιδέα για τους στροβιλισμούς του αέρα.

Ο Μπάτον βρέθηκε να φρενάρει χωρίς να κλείσει το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής, στο Σπα το DRS ανοίγει σε δυο σημεία στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και πριν από τα φρένα για τη στροφή 5 (Les Combes). Φυσιολογικά μπλόκαραν οι τροχοί της McLaren και καταστράφηκε ένα σετ μέσης γόμας της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα, στο FP1 χρησιμοποιήθηκε μόνο η μέση γόμα, φυσιολογικά στο FP2 που θα χρησιμοποιηθεί και η μαλακή οι χρόνοι θα βελτιωθούν σημαντικά.

Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ είχε προβλήματα με το κιβώτιο της RB10 και ακούστηκε στο team radio να επισημαίνει στους μηχανικούς του ότι υπήρχε θέμα στα ανεβάσματα. Αρκετά μονοθέσια έβρισκαν κάτω στο πέρασμα από την Eau Rouge αυτό είναι ένα θέμα που οι μηχανικοί θα πρέπει άμεσα ν\’ αντιμετωπίσουν πιθανόν αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος. Βέβαια αυτό θα έχει αρνητική επίδραση στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

Εντύπωση προκάλεσε η προσπάθεια του Αντρέ Λότερερ αντικαταστάτη του Καμούι Κομπαγιάσι στο κόκπιτ της Caterham. Ο 32χρονος Γερμανός κινήθηκε ταχύτερα από τον άλλο οδηγό της ομάδας Μάρκους Έρικσον. Μένει να δούμε τι θα γίνει στο FP2…

To ρεπορτάζ είναι σε εξέλιξη…

Οι χρόνοι της πρώτη περιόδου ήταν:


Θέση Οδηγός              Ομάδα                 Χρόνος   Διαφορά Γύροι

 1. Nico Rosberg         Mercedes              1m51.577s           25

 2. Lewis Hamilton       Mercedes              1m51.674s  +0.097s  24

 3. Fernando Alonso      Ferrari               1m51.805s  +0.228s  16

 4. Jenson Button        McLaren-Mercedes      1m52.404s  +0.827s  21

 5. Kimi Raikkonen       Ferrari               1m52.818s  +1.241s  17

 6. Sergio Perez         Force India-Mercedes  1m52.903s  +1.326s  24

 7. Kevin Magnussen      McLaren-Mercedes      1m52.922s  +1.345s  23

 8. Nico Hulkenberg      Force India-Mercedes  1m52.937s  +1.360s  22

 9. Daniel Ricciardo     Red Bull-Renault      1m52.972s  +1.395s  19

10. Valtteri Bottas      Williams-Mercedes     1m53.172s  +1.595s  20

11. Sebastian Vettel     Red Bull-Renault      1m53.369s  +1.792s  11

12. Daniil Kvyat         Toro Rosso-Renault    1m53.594s  +2.017s  21

13. Romain Grosjean      Lotus-Renault         1m53.597s  +2.020s  20

14. Adrian Sutil         Sauber-Ferrari        1m53.703s  +2.126s  14

15. Felipe Massa         Williams-Mercedes     1m53.968s  +2.391s  20

16. Jean-Eric Vergne     Toro Rosso-Renault    1m54.189s  +2.612s  20

17. Giedo van der Garde  Sauber-Ferrari        1m54.335s  +2.758s  16

18. Pastor Maldonado     Lotus-Renault         1m55.336s  +3.759s  21

19. Jules Bianchi        Marussia-Ferrari      1m55.782s  +4.205s  19

20. Alexander Rossi      Marussia-Ferrari      1m57.232s  +5.655s  20

21. Andre Lotterer       Caterham-Renault      1m57.886s  +6.309s  24

22. Marcus Ericsson      Caterham-Renault      1m57.977s  +6.400s  24

protothema.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook