Κυριε διευθυντά σας παραθέτω μια εναλλακτική πρόταση για ήπια, βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη του κόλπου της Σουδας ως αντίβαρο στην οχλουσα και ρυπογόνο επένδυση, που όψιμα βρήκε συμμάχο τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων.

Η περιοχή πέρα Πλατάνι, είναι εξαιρετικού κάλλους και αποτελεί το μοναδικό εναπομείναν ελεύθερο Τμήμα απο διάφορες οχλούσες δραστηριότητες στρατιωτικών εγκαταστάσεων στον κλειστό κόλπο της Σουδας.

Η κόλπος της Σουδας επί δεκαετίες ¨αναπτυσσόταν¨ με βάση τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις, ή γενικότερα την ένταξη του στον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας μας και του ΝΑΤΟ. 

Σήμερα το ζητούμενο είναι η ώθηση της εμπορικής, τουριστικής, ναυταθλητικής και αλιευτικής  δραστηριοποίησης του λιμανιού της Σούδας. Το Λιμάνι μας αποτελεί ένα από τα λίγα λιμάνια οπού είναι χωρισμένο το εμπορικό από το επιβατικό τμήμα και είναι χωροθετημένες όλες οι χρήσεις του με την εγκεκριμένη μελέτη  του λιμενολόγου κ.ΡΟΓΚΑΝ. Έτσι μπορούν να αναπτύσσονται ταυτόχρονα οι πολυποίκιλες χρήσης του χωρίς να εμποδίζει η μία την άλλη εξαιτίας της έκτασης του και των φυσικών του δυνατοτήτων.

Καθαυτόν τον τρόπο μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά η επιβατική η εμπορική η τουριστική η αλιευτική η ναυταθλητική καθώς και η στρατιωτική χρήση του λιμανιού της Σούδας.

Οργανισμός Λιμένος Σούδας Α.Ε.
(Εταιρική Ταυτότητα)
Προτεραιότητα πρέπει να είναι η αλλαγή του θεσμικού  πλαίσιου που διέπει τον Λιμένα Σουδας με την δημιουργία ένος σύγχρονου Οργανισμόυ Λιμένα ΑΕ καθώς και ο χαρακτηρισμός του, ως Λιμάνι Διεθνής Σημασίας. Είναι ιστορικό καθήκον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης  να αποκτήσει το Λιμάνι της Σούδας ένα σύγχρονο Οργανισμό, Ανώνυμη Εταιρία που θα μπορεί να εγγυηθεί την ανάπτυξη, την σωστή λειτουργία και την διαχείριση του  λιμένα.
Είναι επιβεβλημένο στις μέρες μας να μιλάμε με όρους σύγχρονης διαχείρισης και χρηματοδότησης και όχι με τα απηρχαιωμένα πλαίσια που διέπουν το υφιστάμενο καθεστώς διοίκησης του Λιμανιού.

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Για την ανάδειξη του τουρισμού κρουαζιέρας πρέπει ο μελλοντικός Οργανισμός Λιμένα  να παρέχει υψηλού επιπέδου ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Παράλληλα να εφαρμόζει σύγχρονες πρακτικές και ειδικές δράσεις (projects) έτσι ώστε η Σουδα να αποτελέσει την βάση αφετηρίας και τερματισμού για τα πλωτά παλάτια των μεγαλύτερων εταιριών κρουαζιέρας και να αναδειχτεί ως ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά home-port κρουαζιέρας όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου.
Στρατηγική.
Ακρογωνιαίος λίθος της προσπάθειας αυτής δεν είναι άλλος από την επικείμενη συνεργασία του ΟΛ με το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης», το Εμπορικό Επιμελητήριο, το Δήμο Χανιων και την Περιφέρεια Κρήτης με τους μελλοντικούς καρπούς της σύμπραξης αυτής να τύχουν ιδιαίτερης αναγνώρισης από τους μεγαλύτερους παράγοντες κρουαζιέρας του εξωτερικού. 

Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα  (Σ.Δ.Ι.Τ)

Η Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα  είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο για την δημιουργία υποδομών, συμπληρωματικός τρόπος παραγωγής δημοσίων έργων όπου επικουρικά με τους υφιστάμενους θα λειτουργήσει αποτελεσματικά για την εφαρμογή του αναπτυξιακού σχεδιασμού για το Λιμάνι της Σούδας.
Καθαυτόν τον τρόπο μπορούμε να κινητοποιήσουμε πρόσθετους πόρους από Ιδιωτικά Κεφάλαια για την συνεκμετάλλευση αναπτυξιακών έργων πνοής για τον τόπο μας, όπως είναι:
• Μαρίνα Τουριστικών Σκαφών.
• Πρόσθετες εγκαταστάσεις για την διοργάνωση Διεθνών Ναυταθλητικών αγώνων.
• Ξενοδοχειακά καταλύματα.
• PARKING στο επιβατικό Λιμάνι.
• Ανάπλαση Κεντρικής Πλατείας, εφόσον δεν ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Πρόταση για την δημιουργία Μαρίνας Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής.

• Δημιουργία Μαρίνας Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής, όπως αυτή προβλέπεται στη ήδη υπάρχουσα μελέτη (MASTER PLAN), με αρχική πρόβλεψη 160 θέσεων, με δυνατότητα επέκτασης στις 1000, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
• Δημιουργία υποδομών για την ανάπτυξη των παράπλευρων δραστηριοτήτων (καταστημάτων, ξενοδοχειακών καταλυμάτων κτλ), που συμπληρώνουν και ολοκληρώνουν τη λειτουργία της Μαρίνας, στην εγγύς της Μαρίνας περιοχή.
• Δημιουργία των παράπλευρων δρόμων για διευκόλυνση της προσβασιμότητας.

ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΤΜΗΜΑ ΚΩΠΗΛΑΣΙΑΣ  Ν.Α.Ο. ΣΟΥΔΑΣ &  Κάνοε Καγιάκ Ναυτικός Όμιλος Χανίων 

Στα αθλήματα της κωπηλασίας και κανόε καγιάκ συμμετέχουν και αθλούνται σήμερα με την καθοδήγηση και οδηγίες ειδικευμένων προπονητών – γυμναστών περίπου 110 παιδιά καθώς και 14 αθλητές Καγιάκ Special Olympics.
Οι δυο ομιλοι κατά καιρούς έχει διοργανώσει Αγώνες σε Πανελλήνιο, Βαλκανικό, Μεσογιακο, και Πανευρωπαϊκό  επίπεδο με απόλυτη επιτυχία και έχουν αποσπάσει ευμενή σχόλια από όλους τους συμμετέχοντες Ομίλους και Σωματεία αλλά και μέσω αυτών έχουν προβληθεί  τουριστικά η περιοχή των Χανίων και του κόλπου της Σούδας.
Επιπρόσθετα υπάρχει η προοπτική η Σουδα να αποτελέσει μόνιμο προπονητικό κέντρο προετοιμασίας διεθνών ομάδων.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΚΑΣΤΡΩΝ.
Με την παραχώρηση του Ιντζεδίν στο Δήμο Σούδας, την επισκεψημότητα του κάστρου στο νησάκι του Αγίου Νικολάου, την αξιοποίηση της Αρχαίας Απτέρας και την ανάδειξη του Κουλέ, δημιουργείται ένα σπάνιο πολιτιστικό σύμπλεγμα που θα οδηγήσει σε μια ριζική αναβάθμιση της τουριστικής οικονομικής δραστηριότητας με ευκαιρίες για φυσικές διαδρομές, πολιτισμικές υποδομές ιστορικού τουρισμού και ποιότητας.

Νησίδα Αγ. Νικολάου.
Η παρέμβαση της Αρχαιολογίας θεωρείται επιβεβλημένη, ώστε η νησίδα να αξιοποιηθεί και να ενταχθεί στο πρόγραμμα Τουριστικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης της περιοχής και κατεπέκταση του Νομού αναδεικνύοντας την ιστορία και τον πολιτισμό της Κρήτης.

Φρούριο Ιντζεδίν.
Η αναπαλαίωση, συντήρηση, προστασία του Μνημείου, θα συντελέσει στην αξιοποίηση του φρουρίου ως Κέντρο Πολιτισμού και Συνεδρίων.
Η παραχώρηση του για πολιτισμική  χρήση στην τοπική κοινωνία θα  συμβάλλει στην  οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Φρούριο ¨Κουλές¨ –  Αρχαία Απτέρα.
Αναστύλωση του φρουρίου ¨Κουλές και η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων των εκτάσεων ώστε να γίνουν οι απαραίτητες ανασκαφές και να αναδειχθεί στο σύνολο του ο αρχαιολογικός πλούτος της Αρχαιότερης Πόλης –  Κράτος της Δυτικής Κρήτης.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΠΡΑΣΙΝΟ

Ποταμός Μορώνης – υγροβιότοπος. 
Η περιοχή του υγροβιότοπου  παίζει σημαντικό ρόλο στην προστασία της άγριας πανίδας  και μπορεί να αξιοποιηθεί ως σημαντικό εργαλείο εκπαιδευτικών – περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων σε κάθε επίπεδο.
Παράλληλα αποτελεί ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περιοχή για ερευνητικές δραστηριότητες, ως ένα από τα ελάχιστα τέτοιου είδους οικοσυστήματα που συνδυάζουν γλυκό και αλμυρό νερό, ρηχή θάλασσα και διαφορετικούς τύπους βλάστησης. Όλα τα παραπάνω μπορούν να υλοποιηθούν σε συνεργασία με την WWF,  τον επιστημονικό φορέα που θα αναλάβει την κύρια ευθύνη για την διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος και την αποφυγή κάθε είδους αρνητικής παρεμβάσεως στην περιοχή.

Κλείνοντας να δηλώσω οτι συμφωνώ με τον κύριο Αντιπεριφερειάρχη οτι τα καύσιμα  δεν μπορούν να χωροθετηθούν <<στα Κεραμειά με σωλήνα ή στο φαράγγι της Σαμαριάς>> .

Απο την αλλλη θα  πρεπει με μεγάλη ευαισθησία να λάβουν υπόψιν τους οι μελετητές όλα τα παραπανω σημαντικά προτερήματα του τόπου και να καταγράψουν την εναλλακτική πρόταση που καταθέτουμε οι κάτοικοι της περιοχής.

Επιπρόσθετα υπάρχουν ομόφωνες αποφάσεις του Καποδιστριακού Δημου Σουδας καθως και του Καλλικρατικου Δημου Χανίων που εναντιώνονται σε κάθε επενδυτικό σχέδιο που θα επιβαρύνει περαιτέρω την περιοχή και αντιβαίνει στην ήπια και βιώσιμη ανάπτυξη που οραματιζόμαστε.

  • Ο Μιχάλης Βλαχάκης είναι Δημοτικός Σύμβουλος Χανίων, Πρόεδρος Δ.Ο.ΚΟΙ.Π.Π. 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook