Αποφασισμένη να προχωρήσει στην διαδικασία παραχώρησης στην κοινοπραξία Fraport – Slendel των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το αεροδρόμιο Χανίων, φαίνεται η κυβέρνηση.

Μοναδικός στόχος η βελτίωση των όρων της σύμβασης του διαγωνισμού, όπως δήλωσε και με τον πλέον επίσημο τρόπο, από το βήμα της Βουλής,  ο Υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης.

Μετά και την τοποθέτηση του κ.Βαρουφάκη, το Flashnews.gr ζήτησε από  Βουλευτές και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης της Δυτικής Κρήτης, την άποψή τους.

Όπως γίνεται ξεκάθαρο, οι μεν βουλευτές συμφωνούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στην παραχώρηση, αλλά οι εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης είναι τελείως αντίθετοι, παραμένοντας στις αρχικές τους θέσεις και συνεχίζοντας μάλιστα την νομική προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Να σημειωθεί πως ο αρμόδιος Υπουργός και Βουλευτής Χανίων Γιώργος Σταθάκης καθώς και η Βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ  Βάλια Βαγιωνάκη μας απάντησαν ότι θα αναφερθούν στο θέμα κατά την επίσκεψή τους στο αεροδρόμιο Χανίων το μεσημέρι του Σαββάτου.

Από τον Βουλευτή Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ Παύλο Πολάκη, μέχρι αυτή την ώρα δεν ελάβαμε κάποια απάντηση.

Ανδρέας Ξανθός – Αναπλ. Υπ.Υγείας, Βουλευτής Ρεθύμνης

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ.Ανδρέα Ξανθό μας είπε πως «καλύπτεται από τις δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Βαρουφάκη στην Βουλή για το θέμα.».

Γιάννης Κεφαλογιάννης – Βουλευτής Ρεθύμνης ΝΔ

Στην δήλωσή του ο κ.Κεφαλογιάννης, αφού αναφέρεται συνολικά στις θετικές επιπτώσεις από την σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων, ασκώντας κριτική στην σημερινή κυβέρνηση, καυτηριάζει και την κατάσταση στην οποία ευρίσκονται σήμερα τα αεροδρόμια λόγω της υποχρηματοδότησης, ενώ καταλήγει ως εξής:

«Θεωρώ ότι η συμφωνία είχε και έχει περιθώρια βελτίωσης. Είμαι σίγουρος, και είναι λογικό, ότι, αν γινόταν σε μια εποχή που η Ελλάδα αποτελούσε ελκυστικό επενδυτικό προορισμό, θα ήταν σαφώς καλύτερη. Ωστόσο, σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο για τη χώρα οφείλουμε να λειτουργήσουμε με βασικό γνώμονα τη σταθεροποίηση της οικονομίας. Από εκεί και πέρα είναι χρέος μας να εξετάσουμε και να παρακολουθούμε συνεχώς κατά πόσο η εν λόγω σύμβαση παραχώρησης αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, έτσι ώστε να δημιουργήσει πραγματικό όφελος για τις τοπικές κοινωνίες. Κυρίως, όμως, οφείλουμε να διασφαλίσουμε ότι με την ολοκλήρωση του χρόνου παραχώρησης θα έχουμε σύγχρονα, αξιόπιστα και ανταγωνιστικά περιφερειακά αεροδρόμια που θα αποτελούν πόλο ανάπτυξης για τον τόπο. Αφού δυστυχώς αποτύχαμε να το πράξουμε με τα ευρωπαϊκά προγράμματα τις προηγούμενες δεκαετίες, ας το πράξουμε τώρα.»

(Δείτε εδώ ολόκληρη την δήλωση του κ.Κεφαλογιάννη)

Απόστολος Βουλγαράκης – Αντιπεριφερειάρχης Χανίων

«Έχω εκφράσει την γνώμη μου περί μη ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου από το 2012, και συνεχίζω να έχω την ίδια άποψη. Είχα την ελπίδα ότι και οι άλλοι φορείς που συνυπέγραψαν θα παρέμεναν στις αρχικές τους απόψεις. Οι δηλώσεις από κυβερνητικούς παράγοντες θυμίζουν τις κόκκινες γραμμές συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ περί μνημονίου ή σύμβασης»

Μαρία Λιονή – Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης

«Σύσσωμοι,  οι Αρχές, οι φορείς και οι πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Χανίων, που όχι μόνο δεν εξυπηρετεί το Δημόσιο Συμφέρον, αλλά αντιθέτως δημιουργεί μόνο εμπόδια και προβλήματα στην ανάπτυξη και την πρόοδο του τόπου μας, δεδομένου ότι το εν λόγω αεροδρόμιο (ελλείψει λιμανιού), αποτελεί τη μοναδική και πλησιέστερη για την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης πύλη εισόδου. Οποιαδήποτε μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Αεροδρομίου Χανίων θα σημάνει καθολική ανατροπή όλων των παραπάνω παραγόντων, που έχουν καταξιώσει το Αεροδρόμιο Χανίων ως ένα σύγχρονο, προσιτό και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα να πληγεί ανεπανόρθωτα ο Τουρισμός προκαλώντας ταυτόχρονα δυσβάσταχτες οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες για την τοπική κοινωνία».

Τάσος Βάμβουκας – Δήμαρχος Χανίων

“Η θέση του Δήμου για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων είναι γνωστή και έχει εκφραστεί και με σχετική απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου. Θυμίζω ότι η δημοτική αρχή έχει εκφράσει τις ενστάσεις και τις επιφυλάξεις της και σε νομικό επίπεδο, καθώς πως είναι σε εκκρεμότητα η δικαστική προσφυγή του Δήμου κατά της απόφασης παραχώρησης του αεροδρομίου μας. Από εκεί και πέρα έχουν ενδιαφέρον οι δηλώσεις του κ. Βαρουφάκη στη Βουλή καθώς φαίνεται, ανάμεσα στα άλλα, να υιοθετείται και μία δική μου πρόταση, την οποία έχω κάνει εδώ και πολύ καιρό. Δηλαδή να δοθεί η δυνατότητα στο Δήμο και τους τοπικούς φορείς να αποκτήσουν μερίδιο συμμετοχής στο σχήμα του αεροδρομίου. Εμείς πάντως αναμένουμε τις εξελίξεις και συνεχίζουμε την προσπάθειά μας σε κάθε επίπεδο”. 

Θοδωρής Σταθάκης – Δήμαρχος Κισσάμου

Σε καμία περίπτωση ως Δήμος Κισσάμου δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, η οποία θεωρούμε ότι θα επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στον τουρισμό, στην οικονομία και στην κοινωνική συνοχή του τόπου μας, μια και το αεροδρόμιο Χανίων αποτελεί βασική πύλη εισόδου για τη Δυτική Κρήτη και κύριο μοχλό οικονομικής ανάπτυξης όλου του νομού μας. H θέση μας αυτή έχει αποτυπωθεί άλλωστε και στην υπ. αρ. 193/5-11-2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κισσάμου με την οποία εκφράσαμε ως Δήμος τη ριζική και έντονη διαφωνία μας για την όλη διαδικασία ιδιωτικοποίησης-ξεπουλήματος του αεροδρομίου Χανίων, για το οποίο θεωρούμε πως πρέπει να παραμείνει υπό τον κρατικό έλεγχο προκειμένου η τιμολογιακή πολιτική να ασκείται από το Κράτος, προσφέροντας ποιοτικές μα και συνάμα προσιτές υπηρεσίες στους επισκέπτες του τόπου μας.

Γιώργος Μαρινάκης – Δήμαρχος Ρεθύμνου

«Ο Δήμος Ρεθύμνης  ήταν από τους πρώτους που τάχθηκε ενάντια στην επιχειρούμενη παραχώρηση των 14 περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ αυτών και του Αεροδρομίου Χανίων η οποία βρίσκεται στο στάδιο της διαπραγμάτευσης σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Βαρουφάκη. Άμεσα μάλιστα, το θέμα τέθηκε προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνης, λήφθηκε απόφαση και εκδόθηκε σχετικό ψήφισμα, στα οποία διατυπώνεται εναργώς η έντονη αντίθεση μας στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση, η οποία θα επιβαρύνει την τοπική οικονομία και ανάπτυξη και θα προκαλέσει προβλήματα στις μετακινήσεις των επισκεπτών καθώς και στους εργαζόμενους στον αερολιμένα Χανίων, των οποίων τα εργασιακά δικαιώματα θα υποστούν πλήγμα.  Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως, ως Δήμος Ρεθύμνης, θα επιμείνουμε στην απόφασή μας και θα υποστηρίξουμε,  μαζί  με όλους τους φορείς,  την προσφυγή στην ελληνική Δικαιοσύνη, διεκδικώντας την ακύρωση οποιαδήποτε απόφασης ανάθεσης της αποκλειστικής διαχείρισης των πιο υγιών αεροδρομίων της χώρας σε ιδιωτικές εταιρίες.»

(Στην επισυναπτόμενη απόφαση του Δ.Σ. αναφέρεται στο σκεπτικό και το περιεχόμενο της απόφασης που λάβαμε).

Γιάννης Μαλανδράκης – Δήμαρχος Πλατανιά

«Εμείς εμμένουμε στην ομόφωνη απόφαση που είχαν πάρει όλοι οι φορείς του Νομού κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Μάλιστα στην προσφυγή στο ΣτΕ ο Δήμος Πλατανιά συμμετέχει με δικό του δικηγόρο.»

Γιάννης Ζερβός – Δήμαρχος Σφακίων

“Είμαστε κατά της ιδιωτικοποίησης του Αεροδρομίου Χανίων. Δεν έχουμε αλλάξει την απόφαση που είχαμε πάρει μαζί με τους άλλους φορείς. Μάλιστα πρόσφατα πήραμε στην οικονομική επιτροπή απόφαση, να στηρίξουμε και την νομική προσφυγή που θα ασκηθεί.”

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook