Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος, το έργο επέκτασης του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης” των Χανίων να μείνει ως “γιαπί”. 

Μια εβδομάδα μετά την επίσημη ανακοίνωση (το περασμένο Σάββατο) του Υπουργείου Οικονομίας Υποδομών και Τουρισμού, περί παρέμβασης του Υπουργού Γιώργου Σταθάκη σε εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας για να συνεχιστεί το έργο, και στο εργοτάξιο – έως και σήμερα – δεν υπάρχει “ψυχή”.

Μάλιστα, η εταιρεία δεν απέσυρε την δήλωση διακοπής των εργασιών, ο χρόνος κυλά αντίστροφα για την συμπλήρωση των δύο μηνών απο την βεβαίωση της οφειλής προς τον ανάδοχο του έργου – που συνεπάγεται την λύση του συμβολαίου – και επιπλέον σωρεύονται και άλλες οφειλές για εργασίες που ήδη έχουν εκτελεσθεί.

Συγκεκριμένα, μέχρι και την διακοπή των εργασιών, έχουν ολοκληρωθεί οι εξής εργασίες.

Για τον νέο πύργο ελέγχου σε ποσοστό 90 – 95%.

Για την επέκταση του κτιρίου του αεροδρομίου σε ποσοστό 70% 

Για την ανακατασκευή του υπάρχοντος κτιρίου, σε ποσοστό 50% (μόνο οι χώροι αφίξεων – αναχωρήσεων πτήσεων εξωτερικού).

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η επέκταση του κτιρίου θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να μεταστεγαστούν και οι υπηρεσίες του αεροδρομίου, κάτι που τώρα θεωρείται αδύνατον.

Το δεδομένο είναι πως εαν μέχρι τέλος του έτους δεν έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί το έργο, σύμφωνα με τους Ευρωπαικούς κανονισμούς, αυτό σημαίνει πως αυτομάτως σταματούν οι εργασίες στο σημείο που βρίσκονται.

Το έργο δεν μπορεί να μεταφερθεί στο νέο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ενώ υπάρχει και το (ορατό) ενδεχόμενο, η Ε.Ε. να ζητήσει επιστροφή χρημάτων.

Η συνέχιση των εργασιών με χρήματα του Ελληνικού δημοσίου αποτελεί κάτι που μέχρι τώρα φαντάζει αδύνατον, οπότε απομένουν δύο ενδεχόμενα.

Ή οι νέες εγκαταστάσεις του Αεροδρομίου Χανίων θα μείνουν….ως γιαπί.

Ή θα αναλάβει την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου η κοινοπραξία Fraport – Slendel με την οποία – σύμφωνα με δηλώσεις Βαρουφάκη και Σταθάκη – βρίσκεται σε συζήτηση η κυβέρνηση για να παραχωρήσει και το Αεροδρόμιο Χανίων με αύξηση της επένδυσης που πρέπει να καταβάλλει σύμφωνα με τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ η κοινοπραξία.

Βέβαια για να γίνει αυτό, υπάρχουν και τα…ψιλά γράμματα.

Αφενός πως σύμφωνα με τους Ευρωπαικούς κανονισμούς για να συνεχιστεί το έργο που ξεκίνησε με χρήματα του ΕΣΠΑ, η μόνη δυνατότητα που υπάρχει είναι να το κάνει η ίδια η εργολήπτρια εταιρεία που το ξεκίνησε.

Αφετέρου, ποιος θα “πληρώσει τον βαρκάρη”, δηλαδή, ποιός θα επιστρέψει στην Ε.Ε. τα εκατομμύρια που δόθηκαν απο το κοινοτικό πρόγραμμα;

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook