Επειδή τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν δημοσιεύσεις όπου περισσότερο τρομάζουν παρά παρουσιάζουν τι πραγματικά πρόκειται να ισχύσει για τα σκάφη αναψυχής, σε άρθρο του ο κ. Γιώργος Πολυχρονίου  δημοσιεύει τι ακριβώς ισχύει. 

“Φυσικά αποτέλεσε για όλους μας έκπληξη η επαναφορά του φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής και μάλιστα σε μήκος από 5 μέτρα και άνω. (Ο συγκεκριμένος νόμος θεσπίστηκε το 2011 και κατόπιν αντικαταστήθηκε το 2013 από το Τέλος Πλόων, τότε όμως αφορούσε τα σκάφη από 7 μέτρα και με ποσοστό 10% του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης)

Παρακάτω επισυνάπτουμε πίνακα με τις υπολογισμένες αξίες ανάλογα το μήκος και το τεκμήριο:

Πιο συγκεκριμένα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης προκύπτει από το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή 13% ανάλογα με το μήκος του σκάφους:

Από το φόρο εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπου τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ τα οποία προέρχονται από ελληνική ναυτική παράδοση.

 ΠΡΟΣΟΧΗ – Μειώσεις στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και στο Τεκμήριο:

Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζεται από το γινόμενο του ποσού της της Ετήσιας Αντικειμενικής Δαπάνης, όπως αυτή προκύπτει έπειτα από τις ΜΕΙΩΣΕΙΣ για τους παρακάτω λόγους:

ΛΟΓΩ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ:
Το τεκμήριο ισχύει μόνον για τους μήνες χρήσης του σκάφους. 
Για την απόδειξη του χρόνου ακινησίας πρέπει να συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) βεβαίωση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής για το ακριβές χρονικό διάστημα (χρόνος έναρξης και λήξης ακινησίας ή συνέχιση της ακινησίας κατά την 31η Δεκεμβρίου του έτους), που θα προκύπτει από τις αντίστοιχες καταχωρήσεις σε σχετικό βιβλίο που θα τηρείται από αυτή.
 
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Σκάφος αναψυχής ανοικτού τύπου μήκους πέντε (5) μέτρων έχει τεκμήριο για χρήση όλο το χρόνο 4.000 €, αν όμως το σκάφος χρησιμοποιηθεί 3 μήνες (π.χ. κατά τους θερινούς μήνες) το τεκμήριο που θα ισχύει είναι 1.000 € άρα και ο αντίστοιχος φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 130 €

ΛΟΓΩ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ:
– Κατά 15% μετά την παρέλευση 5ετίας
– Κατά 30% μετά την παρέλευση 10ετίας 
από την, για πρώτη φορά, εγγραφή στο Νηολόγιο ή στο Λεμβολόγιο ή στο Βιβλίο Εγγραφής Μικρών Σκαφών – Β.Ε.Μ.Σ., ανάλογα με το ολικό μήκος του σκάφους.

ΛΟΓΩ ΗΛΙΚΙΑΣ:
Κατά 30% στους συνταξιούχους που έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας τους.

ΛΟΓΩ ΕΙΔΟΥΣ ΣΚΑΦΟΥΣ:
– Κατά 50% για τα ιστιοφόρα με χώρους ενδιαίτησης και 
– Κατά το ίδιο ποσοστό 50% για τα πλοία αναψυχής που κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.

ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ:
Το τεκμήριο δεν εφαρμόζεται στα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής μονίμων κατοίκων εξωτερικού.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ:
Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη.
  
Για να μείνετε ενημερωμένοι με όλες τις τελευταίες εξελίξεις, πατήστε LIKE στη σελίδα του περιοδικού Boat & Fishing. Στο τεύχος Σεπτεμβρίου θα υπάρχει αναλυτική και έγκυρη πληροφόρηση.
 
Σε ένα κλάδο που υποφέρει με μείωση ως και 82% για το διάστημα από 2007 ως το 2013, και με εμφανή στοιχεία σταθεροποίησης (το 2014 αύξηση 22% σε σχέση με το 2013) η επιπλέον φορολόγηση θα φέρει μόνο προβλήματα. Ο κλάδος κατασκευαστών σκαφών αναψυχής αναιρεί τον κανόνα ότι στην Ελλάδα δεν παράγεται ούτε καρφίτσα, αντιθέτως τα Ελληνικά σκάφη δημιουργούν θέσεις εργασίας και οι εξαγωγές ΖΕΣΤΟ ΧΡΗΜΑ. Επιπλέον ο κλάδος συμμετέχει σημαντικά και στην αλματώδη ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού.
 
Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό εκτός από το να δώσουμε την δυνατότητα στον Έλληνα να μπορεί να χαρεί την θάλασσα. να στηρίξουμε τον κλάδο και να μην δημιουργούμε τροχοπέδη. Αυτή την δύσκολη στιγμή η οποιαδήποτε ζημιά στο κλάδο, σε μία ήδη πληγωμένη αγορά θα φέρει μη αναστρέψιμα αποτελέσματα.”

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook