Μετά την κρουαζιέρα που δείχνει απογοητευτικά νούμερα στο λιμάνι του Ηρακλείου, καθώς με πτωτική τάση το κατατάσσει στην 7η Πανελλαδικά θέση κάτω ακόμα και από την Κέρκυρα και το Κατάκολο, όπως σας παρουσιάσαμε τις προηγούμενες μέρες, το λιμάνι φαίνεται να εκπέμπει SOS (πολύ περισσότερο στην ζωτικής σημασία για πολλούς μάλιστα λόγους) εμπορική του ζώνη.

Η κατάσταση ξεπέρασε αυτό που λέμε "απροχώρητο" και έφτασε στο σημείο που όλοι τώρα ανησυχούν ακόμα και για τον θάνατο του (!) Εμπορικού Λιμένα Ηρακλείου μιας και η πολυετής διοίκηση υπό τον Ιωάννη Μπρά, δεν έδειξε να μπορεί να διαχειριστεί την κρίση και να δώσει λύσεις αφού όπως μαρτυρούν τα ίδια τα αποτελέσματα  αλλά και οι μαρτυρίες των άμεσα εμπλεκομένων φορέων, ο ίδιος αρκείται σε συσκέψεις, ανταλλαγές απόψεων, εκθέσεις ιδεών και άσκοπα ταξίδια.

Λύση ουσιαστική όμως καμία.

Και ενώ σύμφωνα με την ομολογία του ιδίου του κυρίου Μπρά η εμπορική ζώνη είναι η πιο προσοδοφόρα για το ταμείο του ΟΛΗ Α.Ε, αυτή έχει αφεθεί στην μοίρα της και στην κατάρρευση της.

Το ισοζύγιο κίνησης είναι αποκαλυπτικό και καταπέλτης για τον ίδιο.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο μάλιστα, ότι ισχυροί οικονομικοί παράγοντες της τοπικής αγοράς κάνουν πλέον ξεκάθαρα λόγο για μια αποτυχημένη διοίκηση που αρκείται μόνο στο να αυτό - προβάλεται και να αυτό - λιβανίζεται χωρίς να μπορεί να ασκήσει ουσιαστική διοίκηση και να επιλύσει καυτά ζητήματα  από το 2013 μέχρι και σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εμπορικά πλοία παρακάμπτουν πλέον το λιμάνι του Ηρακλείου και κατευθύνονται στο λιμάνι του Ρεθύμνου όπου είναι πασιφανές ότι εξυπηρετούνται καλύτερα.

Τα μηχάνημα του ΟΛΗ για τη φορτοεκφόρτωση εδώ και χρόνια βρίσκονται εκτός λειτουργίας ενώ αυτά που μπορούν να λειτουργήσουν, είτε υπολειτουργούν είτε δεν λειτουργούν καθόλου εξ αιτίας της έλλειψης προσωπικού.

Σ΄ένα λιμάνι όπως αυτό του Ηρακλείου που κάποτε μεγαλουργούσε και σήμερα αναπολεί τα περασμένα μεγαλεία του "που διηγώντας τα να κλαις" όπως μας είπαν άνθρωποι που μεγάλωσαν κυριολεκτικά στο λιμάνι, σήμερα εργάζονται... ένας υπεύθυνος διαχείρισης για τις πλάστιγγες και τις χρεώσεις, 4 χειριστές μηχανημάτων - οδηγοί και ένας μόνο ηλεκτρολόγος (!) σύμφωνα με  επιστολές αγανάκτησης προς κάθε ενδιαφερόμενο και βεβαίως προς τον κ. Μπρα από ναυτικούς πράκτορες και όχι μόνο.

Με την αναποτελεσματική πολιτική του κυρίου Μπρα, στον ΟΛΗ μέχρι σήμερα, η τοπική αγορά (επιχειρήσεις) και ο καταναλωτής επιφορτίζεται με έξτρα κόστος αφού πολλά από αυτά τα προϊόντα φτάνουν στο τελικό τους παραλήπτη μέσω άλλων οδών που προϋποθέτουν μεγαλύτερο χρόνο και μεγαλύτερο κόστος που τελικά μετακυλίεται στον καταναλωτή. 
 
Οι ίδιοι, κατέφυγαν πρόσφατα και στο Επιμελητήριο το οποίο παρενέβη τόσο προς τον ΟΛΗ όσο και προς τα συναρμόδια υπουργεία, χωρίς όμως ο κ. Μπρας να καταφέρει να αποσπάσει ούτε τότε ουσιαστικές και δεσμευτικές προτάσεις για την επίλυση του ζωτικού αυτού προβλήματος.

Θα μπορούσε να δώσει άλλες λύσεις και αν ναι γιατί δεν το πράττει;

Τα ερωτήματα είναι ξεκάθαρα.

Μπορεί με κατ' αποκοπήν ανάθεση έργου σε τρίτο εξωτερικό συνεργάτη που ο ίδιος θα επέλεγε όπως για παράδειγμα έχει γίνει με τις υπηρεσίες φύλαξης (security);

Έχει πραγματοποιήσει ταξίδια στο εξωτερικό με μοναδικό σκοπό την αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα και αν ναι με ποια αποτελέσματα; 

Έχει αναζητήσει ουσιαστικές εναλλακτικές για την αυτονόητη λειτουργία του, ακόμα και για την εξυπηρέτηση σκαφών σκαφών αναψυχής;

Λειτουργούν ή όχι επι 24 ώρου όλα τα μικρά και μεγάλα σοβαρά εμπορικά λιμάνια του κόσμου, ενώ το Ηράκλειο όσο μπορεί να τα καταφέρει με νοοτροπία "κακορίζικου";  

Για τον κύριο Γιάννη Μπρα με τον οποίο σήμερα επικοινωνήσαμε, φταίνε όλοι οι υπόλοιποι, (Υπουργοί, Μνημόνια, Τρόικα ) εκτός του ιδίου...