Μπορεί να θέλουμε να πιστεύουμε πως \”ο πελάτης έχει πάντα δίκιο\”, όμως αυτό, απ\’ ότι φαίνεται, δεν ισχύει για τους πελάτες που διαφημίζονται στο Facebook. Γιατί, στο κάτω-κάτω, μία διαφήμιση υπάρχει πάντα περίπτωση να είναι παράνομη, ανήθικη… ή απλά να αναφέρεται σε ένα μεγάλο ανταγωνιστή…

Ο Michael Lee Johnson είναι ένας προγραμματιστής που δουλεύει σαν ελεύθερος επαγγελματίας και διαφημίζει τη δουλειά του, μεταξύ άλλων, μέσω facebook.

Βλέποντας την προοπτική του Google+ στο να γίνει ένα νέο μεγάλο site κοινωνικής δικτύωσης, αναρωτήθηκε ποιός θα ήταν ένας καλός τρόπος να φτιάξει και σε εκείνο μια μεγάλη πελατειακή βάση. Η ιδέα που κατέβασε ήταν απλή: γιατί να μην διαφημίσει το προφίλ του στο Google+ με μια διαφήμηση στο Facebook?

Ο τίτλος της διαφήμησης ήταν \”Προσθέστε τον Michael στο Google+\”. Το κείμενο έγραφε \”Αν είστε αρκετά τυχεροί για να έχετε έναν λογαριασμό στο Google+, προσθέστε τον Michael Lee Johnson, Internet Geek, App Developer, Technological Virtuoso\”.

Απ\’ ότι φαίνεται η παραπάνω διαφήμιση προσέβαλλε βαθιά το facebook, καθώς όχι μόνο την κατέβασε, αλλά ακύρωσε όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες του Michael. Σύμφωνα με μήνυμα που του έστειλαν:

\”Ο λογαριασμός σας έχει απενεργοποιηθεί. Όλες σας οι διαφημήσεις έχουν σταματήσει και δεν πρόκειται να ξανατρέξουν υπό οποιεσδήποτες συνθήκες. Γενικά, απενεργοποιούμε έναν λογαριασμό αν πολλές από τις διαφημίσεις του παραβιάσουν τους Όρους Χρήσηςς. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να σας ενημερώσουμε συγκεκριμένα για τις παραβιάσεις που κρίθηκαν καταχρηστηκές. Παρακαλούμε να διαβάσετε τους Όρους Χρήσης και τις οδηγίες για τη διαφήμιση εάν έχετε περαιτέρω απορίες\”.

Ποιοί άραγε να ήταν οι όροι που παραβίασε τόσο ξεδιάντροπα ο Michael?

Ίσως να ήταν η παράγραφος 11 στον τομέα \”Special Provisions Applicable to Advertisers\”: \”Δεν θα δημοσιεύσετε κανένα δελτίο τύπου ή θα κάνετε δημόσιες δηλώσεις για τη σχέση σας με το Facebook χωρίς γραπτή άδεια\”. Ο Johnson, εντελώς ξεδιάντροπα, είχε δηλώσει στο Google+ πως είχε τοποθετήσει τη συγκεκριμένη διαφήμιση.

Ή μπορεί να ήταν η παράγραφος 4d στις Advertising Guidelines του Facebook: \”Οι διαφημίσεις δεν μπορούν να προσβάλλουν, να παρενοχλούν ή να απειλούν κάποιον χρήστη\”. Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει πως η διαφήμηση που ανέφερε το αντίπαλο δίκτυο ήταν προσβλητική για τους σκληροπυρηνικούς χρήστες του Facebook.

Μπορεί βέβαια το facebook να ήταν αυτό που ενοχλήθηκε, και να αξιοποίησε την παράγραφο 6a στις ίδιες οδηγίες: \”Μπορούμε να αρνηθούμε διαφημίσεις ανά πάσα στιγμή και για οποιοδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένου του αν κρίνουμε πως προωθούν ανταγωνιστικά προϊόντα ή υπηρεσίες ή επηρεάζουν αρνητικά τις επιχειρήσεις μας ή τη σχέση με τους χρήστες μας\”.

pcsteps

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook