Στην ολιγωρία της Κυβέρνησης και την απουσία ένταξης έργων στο πακέτο Γιούνκερ τόσο στην Κρήτη, όσο και πανελλαδικά, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση, προς τον Υπουργό  Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δήμο Παπαδημητρίου.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Παρά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες της Κυβέρνησης για έργα σε όλη τη χώρα, με μηδαμινή ελληνική συμμετοχή, έκλεισε ο πρώτος χρόνος «ζωής» του χρηματοδοτικού πακέτου Γιούνκερ, με 24 ενεργειακά έργα από διάφορες χώρες της Ευρώπης να έχουν ήδη ενταχθεί, απορροφώντας το 29% της διαθέσιμης χρηματοδότησης για τον ενεργειακό τομέα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Οι ενταγμένες, εγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις, ανέρχονται στο ποσό των 850 εκ. ευρώ και αφορούν σε 7 έργα. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, στο ανωτέρω ποσό της απευθείας χρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων προς την Ελλάδα, στο πλαίσιο υλοποίησης του πακέτου Γιούνκερ, εντάχθηκαν α) η κατασκευή και λειτουργία αιολικού πάρκου, β) η δανειακή διευκόλυνση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και μεσαίας κεφαλαιοποίησης εταιριών, γ) η παροχή διευκολύνσεων προς την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δ) τα έργα υποδομής στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ε) την έμμεση χρηματοδότηση άνω του 1 δις ευρώ από το Ευρωπαϊκό Επενδυτικό Ταμείο προς 3450 μικρές επιχειρήσεις ή/και startups και όσον αφορά αμιγώς ιδιωτικές επενδύσεις στ) η χρηματοδότηση του ελληνικού fund ‘Διόραμα’ που στηρίζει ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες με 20 εκατ. ευρώ και ζ) η χρηματοδότηση ποσού 15 εκ. ευρώ προς την Creta Farms.

Η μέχρι σήμερα αποτίμηση της κατάστασης για τη συμμετοχή της Ελλάδας στο πακέτο Γιούνκερ, απέχει πολύ από το να καλύψει το τεράστιο επενδυτικό έλλειμα της χώρας. Με εξαίρεση τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με τις Τράπεζες για δανειοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, χρήματα που έτσι κι αλλιώς δεν έχουν πέσει στις ιδιωτικές επενδύσεις, οι εντάξεις δεν περιλαμβάνουν  δημόσια έργα στην ελληνική επικράτεια.
Σχέδια όπως η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η εκμετάλλευση σταθμού κρουαζιερόπλοιων στη Σούδα, της προβλήτας 5 στο λιμάνι Ηρακλείου και του λιμανιού της Ρόδου, το κόστος κατασκευής και αναβάθμισης των οποίων υπολογίζεται στο 1,7 δισ. ευρώ και η Σιδηροδρομική Εγνατία, κόστους 10 δισ. ευρώ, δεν είχαν τύχη στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω του συγκεκριμένου πακέτου άντλησης κεφαλαίων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, τόσο ο ΒΟΑΚ και η Σιδηροδρομική Εγνατία όσο και άλλα δημόσια έργα που μπήκαν εκ των υστέρων στην ελληνική λίστα, σβήστηκαν διότι από επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η ελληνική πλευρά διαπίστωσε ότι σειρά δημόσιων έργων υποδομών είναι αδύνατον ή δύσκολο να χρηματοδοτηθούν από ιδιώτες. Για να ενταχθεί ένα έργο στο “πακέτο Γιούνκερ”, πρέπει να μην είναι αποκλειστικά επένδυση του Δημοσίου, αλλά να συμμετέχουν στη χρηματοδότηση και στο ρίσκο και ιδιωτικοί όμιλοι.

Επανέρχεται λοιπόν στην επιφάνεια, για μια ακόμη φορά, το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι πλέον μια ξεχαρβαλωμένη χώρα, με μια επικίνδυνη κυβέρνηση,  με υποβαθμισμένη αγορά εργασίας, με πολλούς φόρους και μεγάλες δαπάνες, με αρνητικό επενδυτικό κλίμα». 
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα: 

«1. Υπάρχει σχεδιασμός για την ανάληψη πρωτοβουλιών ώστε να εντάξετε τα δημόσια έργα υποδομών στην απευθείας χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων προς την Ελλάδα, στο πλαίσιο υλοποίησης του πακέτου Γιούνκερ;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων  προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα δημοσίου ενδιαφέροντος; 
3. Προτίθεστε να προχωρήσετε στην ταχεία ενεργοποίηση ενός σχεδίου επενδύσεων, το οποίο θα δώσει το απαραίτητο οξυγόνο στην ελληνική οικονομία;».  

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook