Την Τρίτη η δίκη για τον δρόμο Χρυσής Ακτής – Αγ. Αποστόλων στα Χανιά - Σύσσωμοι οι φορείς  ζητούν να αναγνωρισθεί ο κοινόχρηστος χαρακτήρας του δρόμου

Το θέμα της αποξήλωσης ή της διατήρησης του δρόμου που συνδέει δύο σημαντικές παραλιακές περιοχές του Δήμου Χανίων έχει προγραμματισθεί να συζητηθεί το πρωί της Τρίτης 21 Φεβρουαρίου  στα Δικαστήρια των Χανίων.

Θα συνεκδικαστούν  δύο προσφυγές. Εκείνη δύο κατοίκων  που ζητούν την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης για αποξήλωση του δρόμου και εκείνη του Δήμου Χανίων, ο οποίος μαζί με πολλούς φορείς και κατοίκους,  ζητούν την διατήρηση του δρόμου.

Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο Χανίων που είχε ασχοληθεί με το θέμα, Μανώλη Κεμεσίδη, εάν το Δικαστήριο δεν δικαιώσει τους φορείς, τότε υπάρχει και η λύση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για το θέμα του παραλιακού δρόμου που συνδέει την παραλία της Χρυσής Ακτής με τις παραλίες  των Αγίων Αποστόλων,  δρόμος ο οποίος το 2016 – μετά από παρέμβαση πολίτη – κρίθηκε ως παράνομος και διατάχτηκε η αποξήλωση του.

Μετά από ασφαλιστικά μέτρα που υπέβαλε η  ΔΕΥΑΧ – η οποία έχει εγκαταστήσει κάτω από τον δρόμο αγωγούς λυμάτων και αποχέτευσης που εξυπηρετούν σπίτια και ξενοδοχεία – το Δικαστήριο ανέστειλε την αποξήλωση του δρόμου μέχρι τον Μάρτιο του 2017.

Όμως οι ιδιώτες που είχαν κάνει την αρχική προσφυγή κατέθεσαν νέα προσφυγή κατά της ΔΕΥΑΧ και της εταιρείας που είχε κατασκευάσει τον δρόμο και έπρεπε να τον αποξηλώσει.

Επιπλέον και ο Δήμος Χανίων κατέθεσε προσφυγή ζητώντας την διατήρηση του δρόμου ως άκρως απαραίτητου για την περιοχή ζητώντας να αναγνωριστεί ο κοινόχρηστος χαρακτήρας του τμήματος της δημοτικής οδού 50 μέτρων και κυμαινόμενου πλάτους 8 μ .

Κεμεσίδης: Αν παραμείνει ο δρόμος, τότε θα γίνει αναγκαστική απαλλοτρίωση των περιουσιών 10-15 μέτρα πάνω από τον δήμο

Ωστόσο, ο δημοτικός σύμβουλος Χανίων Μανώλης Κεμεσίδης, ο οποίος με την ιδιότητα του αντιδημάρχου είχε ασχοληθεί με το θέμα του δρόμου, μιλώντας στο Flashnews.gr, ρίχνει "βόμβα" καθώς όπως υποστηρίζει, αν ο δρόμος δεν παραμείνει τελικά ως έχει, αυτό θα σημάνει την αναγκαστική απαλλοτρίωση έκτασης που βρίσκεται πάνω από τον δρόμο αυτό, θα σημάνει δηλαδή την αναγκαστική απαλλοτρίωση περιουσιών που βρίσκονται σε έκταση 10-15 μέτρων πάνω από τον δρόμο!

Όπως ανέφερε συγκεκριμένα:

"Ο δρόμος είναι χαρακτηρισμένος αιγιαλός. Το Δ.Σ. έχει πάρει απόφαση τον υπάρχοντα δρόμο που είναι αιγιαλός λόγω των δικτύων κοινής ωφέλειας που υπάρχουν να παραμείνει ως έχει. Στην περίπτωση που ο δρόμος δεν παραμείνει ως έχει και το δικαστήριο αποφασίσει ότι δεν μπορεί να αλλάξει ο χαρακτήρας του αιγιαλού και ότι ο δρόμος πρέπει να κλείσει, το επόμενο βήμα βάσει νόμου είναι η αναγκαστική απαλλοτρίωση της έκτασης που βρίσκεται πάνω από τον δρόμο. Θα γίνει αναγκαστική απαλλοτρίωση σε έκταση 10-15 μέτρων,.απαλλοτριώνοντας περιουσίες και κτίρια, για να γίνει νέος δρόμος και να αφήσεις ως αιγιαλό το σημείο που βρίσκεται ο υπάρχων σήμερα δρόμος για τον οποίο έχει γίνει η προσφυγή των δυο κατοίκων."

Τα Δικαστήρια

Κατά την δικάσιμο της 17ης Ιανουαρίου 2017 όπου επρόκειτο να γίνει το δικαστήριο, ζητήθηκε εκ νέου αναβολή, απο τους παρακάτω φορείς Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων, Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης, Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων, Σωματείο Ταξί  Χανίων καθώς επίσης και τους κατοίκους της Χρυσής Ακτής, οι οποίοι παρενέβησαν στην δίκη υπέρ του Δήμου Χανίων, ζητώντας να παραμείνει ο δρόμος.

Απο πλευράς του Δήμου Χανίων την υπόθεση χειρίζονται οι δικηγόροι Χανίων Αγγελική Χατζάκη και Έλβη Στασσίνου η οποία δήλωσε στο Flashnews.gr:

«"Είναι τρομερό, να ισχυρίζονται ότι μία δημοτική οδός, η οποία χρησιμοποιείτο ανέκαθεν απο τους κατοίκους της περιοχής, εξυπηρετώντας όλα τα ακίνητα, η οποία ένωνε τα χωριά Δαράτσο και Γαλατά, αποτελώντας παλαιότερα μονοπάτι που συνέδεε τα ως άνω χωριά με την ευρύτερη περιοχή των Αγίων Αποστόλων και την θάλασσα, ότι δήθεν αποτελεί αιγιαλό, δηλαδή ότι φτάνει στο σημείο του δρόμου το μέγιστο χειμέριο κύμα. Η με οποιοδήποτε τρόπο κατάργηση του συγκεκριμένου δρόμου θα αποκόψει εντελώς την περιοχή της Χρυσής Ακτής με τους Αγίους Αποστόλους, δημιουργώντας κυκλοφοριακό σοκ για όλο τον κόσμο, καθ' όσον διέρχονται πλήθος οχημάτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης όπως αστικό ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία καθώς επίσης θα πλήξει τους κατοίκους της περιοχής αλλά και τις επιχειρήσεις και τις ξενοδοχειακές μονάδες που ευρίσκονται στο μεγαλύτερο μέρος τους στην γύρω περιοχή. Το δικαστήριο θα κρίνει εάν η επίδικη έκταση αποτελεί δημοτική οδό ή αιγιαλό, καθόσον το εάν είναι μία έκταση είναι αιγιαλός ή όχι, έχει κριθεί νομολογιακά ότι ανήκει αποκλειστικά στην εκτίμηση του τακτικού δικαστή και όχι της διοίκησης».

Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με την ΔΕΥΑΧ, η αποξήλωση του δρόμου εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για καταστροφή των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

Όμως τεράστιες θα είναι και οι συνέπειες στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και στην εξυπηρέτηση των κατοίκων, όχι μόνο της συγκεκριμένης περιοχής, αλλά ολόκληρου του Δήμου, καθώς οι παραλίες της Χρυσής Ακτής και των Αγίων Αποστόλων (που συνδέονται με τον συγκεκριμένο δρόμο) αποτελούν το κατεξοχήν καλοκαιρινό θέρετρο για ολόκληρη την πόλη.

Μάλιστα στην περιοχή αναπτύχθηκαν και τουριστικές επιχειρήσεις που εξυπηρετούνται άμεσα από τον δρόμο, η πρόσβαση στις οποίες θα είναι αδύνατη εάν αποξηλωθεί.

Για τον λόγο αυτόν, στην δίκη παρεμβαίνουν υπέρ της προσφυγής του Δήμου Χανίων και οι επιχειρηματικοί και τουριστικοί φορείς του Νομού Χανίων καθώς και τα δύο ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν συγκοινωνιακά την περιοχή, αλλά και οι κάτοικοι της Χρυσής Ακτής.