Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης ο στρατηγικός σχεδιασμός με τίτλο «Πρόγραμμα Αμάλθεια» για την επιμόρφωση και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νησί

Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Αντιπεριφέρειας Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Απασχόλησης, μετά από την εισήγηση του αρμόδιου θεματικού Αντιπεριφερειάρχη, Παναγιώτη Σημανδηράκη. Πρόκειται για ένα εκτεταμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης και ενδυνάμωσης του συνόλου των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κρήτης και δικτύωσης τους με εκπροσώπους φορέων και συλλογικοτήτων της Περιφέρειας Κρήτης.

Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός με τίτλο «Πρόγραμμα Αμάλθεια» και τετραετή ορίζοντα υλοποίησης, αποτελεί την μόνη, σε εθνικό επίπεδο, πρωτοβουλία  Περιφερειακής Αρχής με στόχο την ευαισθητοποίηση των εμπλεκόμενων στην τέχνη και στον πολιτισμό με σκοπό την ανάπτυξη μιας κουλτούρας συνεργασίας, την ενεργοποίηση της κοινωνικής συμμετοχής και τελικά ένα περισσότερο «ανοιχτό» σχολείο όπου τα παιδιά χαίρονται να μαθαίνουν.

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, αφού χαρακτήρισε το Πρόγραμμα Αμάλθεια οραματικό και καινοτόμο, δήλωσε ότι η Περιφέρεια Κρήτης πρωτοπορεί, για ακόμα μια φορά, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες που αναβαθμίζουν και δυναμώνουν τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, την πρόταση υποστήριξαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης  Γιώργος Τερζάκης, ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Κρήτης Γιώργος Περικλειδάκης, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Δημήτρης Αποστολάκης και ο  Νίκος Παïζης, Ερευνητής – Επιστημονικός Σύμβουλος του ΚΑΝΕΠ της ΓΕΣΕΕ, συντονιστής του Προγράμματος «Μελίνα Εκπαίδευση και Πολιτισμός».

Ο κ. Σημανδηράκης αφού ευχαρίστησε για την πολύμηνη δουλειά την ομάδα εργασίας ανέφερε ότι «ο απώτερος παιδαγωγικός σκοπός του Προγράμματος είναι η ολιστική έκφραση των τεχνών να εμπλουτίσει την παρουσίαση όλων των μαθησιακών αντικειμένων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, την επικοινωνία και τη δημιουργικότητα στην τάξη, την καθημερινότητα του σχολείου, την ποιότητα των σχέσεων μαθητών – δασκάλων – γονιών, και ευρύτερα το σύστημα σχολείο – κοινωνία, μετατρέποντας το σε μια ζωντανή και με ταυτότητα κοινότητα δημιουργίας, προσωπικής έκφρασης και επικοινωνίας με τους εκπροσώπους όλων των συλλογικοτήτων».