Για ποιους μελετάται η επιβολή «κοινωνικής εργασίας»

Ριζικές αλλαγές στα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αλλά και στη φιλοσοφία συμμόρφωσης των οδηγών που ευθύνονται για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο εξετάζει την επιβολή μειωμένων προστίμων ακόμα και κατά 50%, αλλά και οικονομικών ποινών σε αναλογία με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη.

Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει το “Έθνος”, εξετάζεται και η επιβολή «κοινωνικής εργασίας» σε όσους προκαλούν τροχαία με θανατηφόρες ή βαριές σωματικές βλάβες ώστε να αυξηθεί η κοινωνική συνείδηση των παραβατών, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και η αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, η οποία συζητείται εδώ και χρόνια χωρίς ωστόσο να έχει εφαρμοστεί ακόμα.

Οι αλλαγές, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Ν. Μαυραγάνη, έχουν ήδη συζητηθεί στην αρμόδια για την οδική ασφάλεια διακομματική επιτροπή της Βουλής, η οποία θα ξανασυνεδριάσει στα τέλη του μήνα.

«Αν και δεν έχουμε οριστικοποιήσει ακόμα την πρότασή μας, οι πρώτες αντιδράσεις ήταν θετικές» σημειώνει ο ίδιος στο «Έθνος».

Ο κ. Μαυραγάνης επιμένει ότι το εν λόγω σύστημα λειτουργεί με επιτυχία στις ΗΠΑ. Όσον αφορά στη σχέση της σύνδεσης του ύψους του προστίμου με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη ο υφυπουργός δήλωσε ότι η διάταξη δεν είναι αντισυνταγματική και η οικονομική κατάσταση του παραβάτη θα διαπιστώνεται μέσω Taxis.  

Για παράδειγμα ένα πρόστιμο των 100 ευρώ έχει άλλη αξία για κάποιον με εισόδημα 10.000 ευρώ το χρόνο και άλλη για κάποιον με εισόδημα 50.000 ευρώ το χρόνο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα πρόστιμα για πολύ επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε τροχαία και βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Δηλαδή για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για παραβίαση στοπ και άλλα. Έτσι, στα 700 ευρώ παραμένει το πρόστιμο για παραβίαση του κόκκινου και stop, στα 350 ευρώ για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, στα 100 ευρώ για τη χρήση κινητού, και από 200 ως και 2.000 ευρώ για οδηγούς που έχουν κάνει χρήση αλκοόλ.