Αναμφίβολα πρόκειται για μια πρωτοποριακή κίνηση που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα που ίσχυαν μέχρι σήμερα στον ερασιτεχνικό αθλητισμό. Με απαρχή την επανάσταση που κήρυξε ο Εθνικός Αγίας Τριάδας, την αποχή από τα πρωταθλήματα, μέχρι την συνάντηση στο Παγκρήτιο Στάδιο. O FlashNews  παρουσιάζει το χορηγικό πρόγραμμα, που θα καταθέσουν οι ΕΠΣ Κρήτης στον ΟΠΑΠ, τι θα ζητήσουν, ποια είναι τα συν και ποια τα πλην…, ποιες είναι οι αντιδράσεις των προέδρων…

 Οι ΕΠΣ όλης της Κρήτης, μη μπορώντας να ζητιανεύουν γι\’ αυτά που δικαιούνται, αποφάσισαν να διαπραγματευτούν με τον ΟΠΑΠ το προϊόν που αντιπροσωπεύουν δίνοντάς του την ευκαιρία να το αγοράσει. Μαζί με αυτό θα προσφέρονται και δεκάδες χορηγίες που, εφόσον δεχτεί τη συμφωνία, τότε θα μπορεί τις χρησιμοποιήσει.

 Την πρωτοποριακή αυτή κίνηση αναμένεται να την υιοθετήσουν όλες οι ΕΠΣ της Ελλάδος, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εάν αρνηθεί ο ΟΠΑΠ, τότε οι Ενώσεις θα στραφούν στις άλλες στοιχηματικές εταιρίες που ετοιμάζονται να μπουν στην ελληνική αγορά. Μέσα σε όλα τα παραπάνω αξίζει να προσθέσουμε ότι η Ελλάδα αριθμεί 4.200 ποδοσφαιρικά ερασιτεχνικά σωματεία. Τι σημαίνει αυτό; Όποια εταιρία αποφασίσει να γίνει ο επίσημος χορηγός, αυτομάτως θα αποκτήσει όλες τις ομάδες με το μέρος της.

Τα αρνητικά και τα θετικά

Η συγκεκριμένη πρόταση, εφόσον περάσει, μόνο θετικά οφέλη θα έχει για τα περισσότερα σωματεία, καθώς τα έσοδα εκτός του ότι θα αυξηθούν, θα δίνονται προγραμματισμένα στην ώρα τους, κάτι που σημαίνει πως η κάθε διοίκηση θα μπορεί να κάνει ανάλογες κινήσεις στην αρχή κάθε σεζόν. Συγχρόνως, το βάρος που κουβαλούν μέχρι τώρα οι παράγοντες όσον αφορά στην εύρεση χορηγών θα ελαττωθεί σε μεγάλο βαθμό αφού το μπάτζετ θα έχει βγει κατά ένα σημαντικό ποσοστό. Υπάρχουν όμως και κάποια σωματεία, σαφέστατα πιο λίγα, που δεν βλέπουν με καλό μάτι τη συγκεκριμένη πρόταση, καθώς δεν διατίθενται να χαραμίσουν χορηγίες που φέρνουν πενήντα και εξήντα χιλιάδες ευρώ ετησίως. Για παράδειγμα, σε μια ομάδα Δ\’ Εθνικής, που η χορηγία στη φανέλα πωλείται οκτώ χιλιάδες ευρώ, θα μπορεί η στοιχηματική εταιρία που θα συμφωνήσει να χρηματοδοτεί, να αγοράσει την εν λόγω χορηγία εφόσον υπάρχει μέσα στο χορηγικό πακέτο των ΕΠΣ;

Οι πρόεδροι των ομάδων

Γιώργος Σεραφειμίδης (ΑΟ Καμινίων)

«Ήρθε ο καιρός να κοιτάξουμε και εμείς το συμφέρον μας. Εφόσον το κράτος δεν εφαρμόζει τους νόμους, τότε μας ωθεί στη λύση να πουλήσουμε το προϊόν που λέγεται ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο. Για εμάς αποτελεί μονόδρομο. Τα σωματεία κινδυνεύουν με αφανισμό αν δεν βρούμε έσοδα. Μας χρωστούν χρήματα τα οποία δεν έχουμε λάβει ποτέ και εκτός των άλλων είναι ψίχουλα μπροστά στα πάγια έξοδα. Προπονητής, έξοδα διαιτητών, μετακινήσεις, και ρουχισμός. Αλήθεια αναρωτήθηκε κανείς από αυτούς τους κυρίους πώς τα βγάζουμε πέρα κάθε σεζόν;».

Μανόλης Ζαχαριουδάκης (Ασίτες)

«Η κίνηση των ΕΠΣ Κρήτης αποδεικνύει πως είμαστε \”παρών\” στις εξελίξεις. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή κίνηση που είμαι σίγουρος ότι θα δώσει ανάσα στις περισσότερες ομάδες. Από εκεί και πέρα όμως πρέπει να δούμε πιο αναλυτικά το πρόγραμμα διότι υπάρχουν κενά. Για παράδειγμα, όταν μια ομάδα της Δ\’ Εθνικής που λέει την επίσημη χορηγία τριάντα και σαράντα χιλιάδες ευρώ, δεν γίνεται να τη χαρίσουμε εμείς και πέντε και δέκα χιλιάδες».

Μανόλης Παπαδημητράκης (Πατούχας)

«Θεωρώ δύσκολο να πετύχει το όλο εγχείρημα, όμως εάν γίνει θα είναι καλό για τις περισσότερες ομάδες. Και το λέω αυτό διότι, για μας και γενικότερα για τους συλλόγους της Δ\’ Εθνικής, θα πρέπει να μας καλύπτει το έσοδο από τη χορηγία. Για παράδειγμα, δεν μπορούμε να δώσουμε εμείς τόσες χορηγίες για να πάρουμε πέντε και δέκα χιλιάρικά. Θα πρέπει να το δούμε αναλογικά, πόσα έξοδα έχει το κάθε σωματείο».

Γιάννης Ζερβός (Εθνικός)

«Θεωρώ πως η συγκεκριμένη κίνηση πέρα από επαναστατική, είναι και προοδευτική. Ο κ. Τζώρτζογλου όπως και οι υπόλοιποι πρόεδροι των Ενώσεων, σωστά διαπίστωσαν πως ο ελληνικός ερασιτεχνικός αθλητισμός χρειάζεται καινοτόμες ιδέες για να προχωρήσει. Τώρα δεν σας κρύβω πως είναι λιγάκι επιφυλακτικός όσον αφορά στην επιτυχία της όλης υπόθεσης. Αν πετύχει θεωρώ ότι θα είναι μια μεγάλη επιτυχία που θα σώσει το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα».

Το χορηγικό πρόγραμμα

Ουσιαστικά οι ΕΠΣ Κρήτης προτείνουν μια εμπορική συνεργασία ανάμεσα στον ΟΠΑΠ και τις ομάδες που εκπροσωπούν τον ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο του νησιού και κατ\’ επέκταση της Κρήτης. Συγκεκριμένα, η επιδίωξη του προγράμματος είναι να πουλήσει το προϊόν στον οργανισμό που κρατάει μέχρι σήμερα τις τύχες των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα…

Άλλωστε στον πρόλογο της παρουσίασης υπάρχει η ξεκάθαρη άποψη που λέει: «Τα σωματεία δεν μπορούν να τελούν σε αναγκαστική ομηρία των φορέων, αλλά σε ορθολογικό προγραμματισμό, σε κανόνες του marketing, με κριτήρια, όραμα και συναίσθημα. Η συνεργασία μας είναι επιβεβλημένη».   

Η τελευταία φράση δείχνει και τις προθέσεις των ενώσεων. Εάν ο ΟΠΑΠ αρνηθεί μια τέτοια συνεργασία, τότε οι πρόεδροι των ΕΠΣΗ θα στραφούν σε άλλες στοιχηματικές εταιρίες που πρόκειται να εγκατασταθούν οσονούπω στην Ελλάδα και ο στόχος του είναι να διαφημίσουν το προϊόν τους όσο γίνεται καλύτερα.

Οι παροχές του χορηγικού προγράμματος

1. Χρήση της φράσης «Χορηγός Πρωταθλήματος Περιφερειακού, Α\’ Τοπικού, Β\’ Τοπικού και Γ\’ Τοπικού» – Μετονομασία του πρωταθλήματος με το όνομα της στοιχηματικής εταιρίας (π.χ. Πρωτάθλημα Bwin ή Πρωτάθλημα ΟΠΑΠ).

2. Χρήσης των εμβλημάτων των Ενώσεων.

3. Σηματοποίηση των γηπέδων με την ονομασία του Πρωταθλήματος.

Η στοιχηματική εταιρία για τις επικοινωνιακές της ανάγκες θα έχει το δικαίωμα:

1. Χρήσης της μετάφρασης «Μέγα Χορηγός» της ομάδας.

2. Χρήσης του εμβλήματος της ομάδας.

3. Χρήσης της ομαδικής φωτογραφίας.

4. Να χρησιμοποιεί το λογότυπο της εταιρίας στο μανίκι της φανέλας.

5. Θα χρησιμοποιεί το μπροστινό μέρος της φανέλας προκειμένου να διαφημίζει το προϊόν (π.χ. Πάμε στοίχημα, ΟΠΟΑ, William Hill).

6. Να χρησιμοποιεί το σορτς (στο πίσω μέρος) προκειμένου να εκθέτει το λογότυπο που επιθυμεί ο χορηγός.

7. Εξωτερική σηματοποίηση της κεντρικής θύρας εσόδου ή εσωτερικά της κερκίδας.

8. Μια σταθερή τηλεοπτική πινακίδα σέντρας, διαστάσεων 40m.x1m.

9. Backdrop συνεντεύξεων Τύπου των προπονητών.

10. Εσωτερικά και εξωτερικά των πάγκων των ομάδων.

11. Εσωτερικά και εξωτερικά της φυσούνας εισόδου των αθλητών.

12. Δεκαπέντε ηχητικά μηνύματα σε κάθε εντός έδρας αγώνα.

Επίσημη ιστοσελίδα

Όλες οι ομάδες σε συνεργασία με τις Ενώσεις θα αναγκαστούν βάσει του χορηγικού προγράμματος να δημιουργήσουν την επίσημη ιστοσελίδα του. Τα οφέλη από τη συγκεκριμένη ενέργεια των Ενώσεων για τη στοιχηματική εταιρία θα είναι πολλαπλά, αν πάρουμε ως δεδομένο ότι θα δημιουργηθούν 4.200 ιστοσελίδες, όσα είναι και τα ερασιτεχνικά σωματεία στην Ελλάδα.

Οικονομικά – Συντελεστές 

Ένα βασικό κομμάτι το οποίο θα πρέπει να ξεκαθαριστεί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μοιράζονται τα χρήματα, που θα είναι συνάρτηση των παρακάτω πέντε συντελεστών:

α) Η κατηγορία στην οποία αγωνίζεται το σωματείο (Δ\’ Εθνική, Α\’ Τοπικό, Β\’ Τοπικό, Γ\’ Τοπικό).

β) Η συμπεριφορά των ομάδων – Fair Play. Όταν λέμε συμπεριφορά των ομάδων εννοούμε:

γ) Τη συμπεριφορά των ποδοσφαιριστών εντός αγωνιστικού χώρου (πόσες κίτρινες και πόσες κόκκινες κάρτες δέχθηκε το σωματείο σε μια σεζόν).

δ) Ο αριθμός των αθλητών που αθλούνται στο σωματείο μαζί με τα τμήματα υποδομών.

ε) Η γεωγραφική τοποθεσία της ομάδας. Ανάλογα με το πού βρίσκεται η ομάδα, καθώς οι σύλλογοι των νήσων έχουν πολλά ακτοπλοϊκά έξοδα.

στ) Γηπεδικές εγκαταστάσεις. Είναι απολύτως κατανοητό ότι οι ομάδες που έχουν δικές τους εγκαταστάσεις έχουν περισσότερα έξοδα συντήρησης.

Οι άδειες των πρακτορείων

Μέσα σε όλα τα παραπάνω υπάρχουν και τα οφέλη από τα πρακτορεία. Στη στοιχηματική εταιρία θα προταθεί να δώσει από μία άδεια πρακτορείου ανά 20 ομάδες, όπου τα έσοδα θα διαχειρίζονται από την Ένωση που θα ανήκουν.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook