Oλοκληρώθηκε η δεύτερης διακρατική συνάντηση εταίρων στο  Ηράκλειο  στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+/Δράση  KA2

Ολοκληρώθηκε στο Ηράκλειο   με εξαιρετικό ενδιαφέρον από τους συμμετέχοντες η δεύτερη διακρατική συνάντηση εταίρων  του προγράμματος  Erasmus+/δράση ΚΑ2. Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω διμερούς σύμπραξης Ελλάδας και  Τουρκίας με συντονιστή την Περιφερειακή Διεύθυνση  Εκπαίδευσης της Σμύρνης. Στο σχέδιο συμμετέχουν  ως εταίροι το Πανεπιστήμιο Dokuz Eylul  της Σμύρνης , δύο Δημοτικά Σχολεία της Σμύρνης το Cengiz Sani  llkokulu  και το Alsancak Melih Ozakat Primary School από την πλευρά της Τουρκίας, ενώ  από την πλευρά της Ελλάδας η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, δύο Δημοτικά Σχολεία της Π.Ε. Ηρακλείου , το 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού και το 45ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου και ο Σύλλογος Φίλων του Μουσείου Σχολικής Ζωής Χανίων.

Η σύμπραξη θα διαρκέσει έως τον Αύγουστο του  2018 και στο διάστημα της υλοποίησης του σχεδίου οι εταίροι θα επιδιωχθεί να μοιραστούν τεχνογνωσία και καλές πρακτικές  για την ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση, να παράξουν διαδραστικά  ψηφιακά παιχνίδια με αφετηρίες από χώρους πολιτισμικής αναφοράς της Ελλάδας και της Τουρκίας, να δημιουργήσουν προτάσεις  ψηφιακών μαθημάτων με πρωτότυπα θέματα που σχετίζονται με γνωστικά αντικείμενα όλων των τάξεων του Δημοτικού. Επιπλέον το πρόγραμμα στοχεύει στην δημιουργία και υποστήριξη πλατφόρμας ανοικτών ψηφιακών πόρων για τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα που θα μεταφραστεί στην ελληνική και τούρκικη γλώσσα καθώς και στην αγγλική η οποία αποτελεί  και την επίσημη γλώσσα επικοινωνίας του σχεδίου.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων  των παιδαγωγικών ομάδων των εταίρων του σχεδίου παρουσιάστηκαν και από τις δύο χώρες τα βήματα που έχουν γίνει αναφορικά με τις υποχρεώσεις της σύμβασης του προγράμματος. Συγκεκριμένα αναλύθηκε από το Πανεπιστήμιο της Σμύρνης η  μεθοδολογία της ψηφιακής αφήγησης,  το θεωρητικό υπόβαθρο και ενδεικτικά παραδείγματα παραγόμενων που έχει  εφαρμοστεί και αξιοποιηθεί η συγκεκριμένη πρόταση μεθοδολογίας σε Δημοτικά Σχολεία της Τουρκίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεθοδολογική πρόταση βασίστηκε σε ανάγκες που προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποίησε στην περιοχή της Σμύρνης στην εκπαιδευτική κοινότητα  η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Πανεπιστήμιο. 

Την πρώτη μέρα επίσκεψης μετά την υποδοχή και το καλωσόρισμα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Τερζάκη και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας της ΠΔΕ Κρήτης, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου Το απόγευμα επισκέφτηκαν τον χώρο ενημέρωσης και πληροφόρησης επισκεπτών του Δήμου Ηρακλείου, INFO POINT  όπου η κ. Διαλυνά Δέσποινα, Προϊσταμένη του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου,  τους παρουσίασε τις ψηφιακές εφαρμογές  του ΙΤΕ-ΙΠ που φιλοξενούνται στον χώρο και τα καινοτόμα χαρακτηριστικά τους που ενισχύουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών και αξιοποιούνται παράλληλα με παιδαγωγική προσέγγιση από την εκπαιδευτική κοινότητα.

 Εκ μέρους της ΠΔΕ Κρήτης η κ. Ψαλτάκη Ευγενία, συντονίστρια  του σχεδίου,  παρουσίασε  στη συνέχεια τη σειρά ενεργειών για την υλοποίηση αντίστοιχης έρευνας μέσω ΠΔΕ όλης της Ελλάδας προκειμένου να ανιχνευτούν αντίστοιχες ανάγκες για την εφαρμογή της ψηφιακής διδασκαλίας στην τυπική εκπαίδευση.  Εκ μέρους του Συλλόγου Φίλων του Μουσείου Σχολικής Ζωής η Πρόεδρος και συντονίστρια του σχεδίου κ. Δρακάκη Μαρία παρουσίασε την φιλοσοφία και το θεωρητικό υπόβαθρο της ψηφιακής εφαρμογής που σχεδιάζεται και θα δημιουργηθεί  από την παιδαγωγική ομάδα του Συλλόγου Φίλων προκειμένου να αναδείξει σπάνια τεκμήρια της βιβλιοθήκης του Μουσείου Σχολικής Ζωής  σε σύνδεση με την Βιβλιοθήκη του Κέλσου στην Έφεσο, τον μινωικό πολιτισμό και τις ψηφιακές βιβλιοθήκες της Ευρώπης .

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία τις δύο επόμενες ημέρες να επισκεφτούν  το 4ο Δ.Σ. Ν. Αλικαρνασσού  όπου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μέσω της ψηφιακής τάξης που διαθέτει το σχολείο με ένα από τα συνεργαζόμενα σχολεία της Σμύρνης και το 45ο Δ.Σ. Ηρακλείου όπου παρουσιάστηκε αναλυτικά από την παιδαγωγική ομάδα του σχολείου πρόταση ψηφιακού σεναρίου διδασκαλίας και μάθησης με την αξιοποίηση ανοικτών ψηφιακών εργαλείων και θέμα τον μινωικό πολιτισμό. Οι παρουσιάσεις των δύο  Δημοτικών Σχολείων πλαισιώθηκαν με θεατρικά και μουσικά δρώμενα από την κρητική παράδοση και την ιστορία της Κρήτης που εμψύχωσαν εκπαιδευτικοί από τις παιδαγωγικές ομάδες και ερμήνευσαν μαθητές διαφόρων τάξεων με την καθοδήγηση των διευθυντών των σχολείων κ. Αντώνη Περυσινάκη και  Χρήστου Ντρουμπογιάννη. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων έλαβαν μέρος και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Δημήτρης Αποστολάκης και ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Γεώργιος Περικλειδάκης.

Η επίσκεψη των εταίρων ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού για να γνωρίσουν από κοντά το Μινωικό Πολιτισμό,  προκειμένου ο χώρος αυτός να αποτελέσει ψηφιακή εφαρμογή, τελικό προϊόν της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της σύμπραξης προγραμματίζονται δύο συνέδρια ανά χώρα μέχρι την ολοκλήρωση του σχεδίου  που θα αναδείξουν τα πρωτότυπα παραγόμενα  της συνεργασίας της Ελλάδας και της Τουρκίας, τις αρχές,  τη φιλοσοφία και το μεθοδολογικό τους πλαίσιο  και επιπλέον θα φιλοξενήσουν εισηγήσεις από διακεκριμένους επιστήμονες της Ευρώπης οι οποίοι  δραστηριοποιούνται στο πεδίο της ψηφιακής διδασκαλίας και μάθησης.

Η επόμενη συνάντηση προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου στην Σμύρνη προκειμένου να πραγματοποιηθεί κατάρτιση όλων των συμμετεχόντων σε νέα δεδομένα και εργαλεία ψηφιακής αφήγησης από το Πανεπιστήμιο της Σμύρνης που συμπράττει.