Παράμενει στο τραπέζι η πιθανότητα να εκτελεστεί το έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ χωρίς διόδια και μάλιστα με τις άνωθεν "ευλογίες" της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Την πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης για ολοκλήρωση του μεγάλου και πολύπαθου αυτού έργου χωρίς αυτή να σημάνει και την επιβολή διοδίων, στηρίζει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ) από την οποία αναμένεται να χρηματοδοτηθεί το έργο.

Η ΕΤΕ υποστηρίζει ότι μπορούν να μην επιβληθούν διόδια στον ΒΟΑΚ από τη στιγμή που δεν υπάρχει παράλληλος, δευτερεύων δρόμος που να συνδέει τη μια άκρη της Κρήτης με την άλλη και να αποτελεί εναλλακτική λύση για τους οδηγούς που θέλουν να μετακινηθούν χωρίς να επιβαρυνθούν οικονομικά.

Το επιχείρημα αυτό ωστόσο, δεν αποτέλει deal maker για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων, ούτε "κλειδώνει" το ζήτημα καθώς οι συζητήσεις στις οποίες βασικό ρόλο θα παίξει και η απόφαση για τον τρόπο συντήρησης του οδικού δικτύου, βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη. Ωστόσο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο.

 

Το θέμα του ΒΟΑΚ κυριάρχησε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην αντιπεριφέρεια Χανίων ενόψει του Αναπτυξιακού Συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί στην Κρήτη παρουσία του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στις 20 - 21 Σεπτεμβρίου.

Ο κ. Αρναουτάκης ξεκαθάρισε ότι ο σχεδιασμός αφορά στον δρόμο Κίσσαμος - Σητεία και τόνισε ότι το τμήμα Χανιά - Κίσσαμος θα συμπεριληφθεί στη μελέτη σκοπιμότητας.

 

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι ο Περιφερειάρχης έκανε λόγο ουσιαστικά για απροθυμία όλων των κυβερνήσεων τα προηγούμενα χρόνια να κινήσουν διαδικασίες για να δοθούν χρήματα για την εκπόνηση μελετών που αφορούν σε τμήματα του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης.

 

Στη σύσκεψη εκτός από το θέμα του ΒΟΑΚ συζητήθηκαν και τα έργα βελτίωσης και κατασκευής του επαρχιακού οδικού δικτύου. Η μελέτη ολοκληρώθηκε το 2016, στα τέλη του ίδιου έτους βρέθηκε χρηματοδότηση και λόγω τεχνικών διορθώσεων που πρέπει να γίνουν θα δημοπρατηθούν περίπου στο τέλος του 2017, έργα 35 εκατ. ευρώ σε όλο το νησί.

 

Επιπλέον, επισημάνθηκε η προοπτική να προχωρήσει μέχρι τέλος του χρόνου η δημοπράτηση του βιολογικού της Παλαιόχωρας με δεδομένο ότι υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 10 εκατομμυρίων, ενώ συζητήθηκαν μεταξύ άλλων και θέματα που αφορούν στα εγγειοβελτιωτικά έργα του νομού Χανίων.

Φυσικά, υπογραμμίστηκε για μια ακόμα φορά η ανάγκη να προχωρήσει η αποκέντρωση και να υπάρξει τομή στον νέο Καλλικράτη η οποία θα προβλέπει διοχέτευση πόρων και κυρίως ανάθεση αρμοδιοτήτων από το κέντρο στις περιφέρειες, κάτι που οι φορείς θα ζητήσουν από τον πρωθυπουργό κατά την παρουσία του στο Αναπτυξιακό Συνέδριο.