Aνακοίνωση αναφορικά με την κατάσταση στην εκπαίδευση και τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης εξέδωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην ανακοίνωση αναλυτικά αναφέρεται:

Τα έργα και οι ημέρες όσων κυβέρνησαν τον τόπο επί σαράντα συναπτά έτη δεν ξεχνιούνται εύκολα ,όσο κι αν θέλουν να το νομίζουν ορισμένοι. Οι διαφορετικοί τύποι δημοτικού σχολείου, το γυμνάσιο-εξεταστικό κέντρο, η διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κυρίως η αντικατάσταση του Λυκείου από τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία είναι «κατορθώματα» του παλιού πολιτικού συστήματος.

Η σημερινή «άσχετη» κυβέρνηση και υπό πιεστικές οικονομικές συνθήκες:

-         Καθιέρωσε ένα ενιαίο τύπο ολοήμερο Δημοτικό σχολείο ίδιο για όλα τα παιδιά με ειδικότητες ακόμα και στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία.

-         Στήριξε και στηρίζει την ειδική αγωγή με δημιουργία νέων δομών με δυνατότητα ολοήμερου στα σχολεία ειδική αγωγής και στελέχωση τους με όλες τις ειδικότητες από την αρχή του σχολικού έτους.

-         Αφαίρεσε τον εξεταστικό χαρακτήρα του Γυμνασίου. Αναβάθμισε την επαγγελματική εκπαίδευση, οι πρόσφατες επιτυχίες των παιδιών από τα ΕΠΑΛ το αποδεικνύουν.

Αναφορικά με την πρόταση του υπουργείου για το νέο Λύκειο, αναμένοντας αντί για άναρθρες μικροπολιτικές κραυγές να δούμε τις όποιες αντιπροτάσεις τους, τούς συστήνουμε να διαβάσουν με λίγο μεγαλύτερη προσοχή την πρόταση για να δουν τα πολύ σημαντικά στοιχεία που αφορούν:

1. Στη σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 14 χρόνια,

2. στη μείωση των μαθημάτων και στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας,

3. στην αναβάθμιση του Λυκείου με την συμμετοχή του στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και

4. στην για πρώτη φορά εισαγωγή του δίωρου συλλογικών δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα με ξεχωριστό ρόλο στις μαθητικές κοινότητες.

Ως προς τις «διπλές» εξετάσεις» σημειώνουμε ότι:

α) Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές,  β) Λειτουργεί, ως ένας «αντικειμενικός» δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του τετραμήνου και γ) βοηθά τους μαθητές/τριες να αντιληφθούν κατά πόσο η προετοιμασία τους βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους.

Το πιο σημαντικό όμως που κάνει αυτή η «άσχετη» κυβέρνηση είναι ότι καταφέρνει αυτό που για πολλές δεκαετίες και σε περιόδους πραγματικά «παχιών αγελάδων» δεν κατάφερε καμιά κυβέρνηση, να ανοίξει δηλαδή τα σχολεία στην ώρα τους με τα βιβλία και τους εκπαιδευτικούς να περιμένουν τα παιδιά και όχι το αντίθετο. Η 11 Σεπτεμβρίου πλησιάζει και θα δείξει σε όλους την πραγματική έννοια της ασχετοσύνης".