Δηλώστε συμμετοχή στα σεμινάρια ρομποτικής των Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ξανθάκης και γνωρίστε στο παιδί σας την εκπαίδευση του μέλλοντος.

Τεχνολογία και καινοτομία, αποτελούν ίσως τα σημαντικότερα στοιχεία, στα οποία επενδύει η ανθρωπότητα, τις τελευταίες δεκαετίες. Όχι μόνο στο χώρο των επιχειρήσεων, αλλά και στο χώρο της εκπαίδευσης.

Η χρήση της τεχνολογίας, γίνεται πλέον επιτακτική, από τα πρώτα κιόλας χρόνια εκπαίδευσης. Ο μαθητής εξοικειώνεται με τη χρήση της τεχνολογίας, λειτουργεί και σκέφτεται με διαφορετικά κριτήρια, αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα του.  

Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΞΑΝΘΑΚΗΣ, καινοτομώντας διαρκώς, εγκαινιάζουν ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του εντάσσεται σε αυτή τη λογική και σας προσκαλούν στα σεμινάρια ρομποτικής που διοργανώνει η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ και τα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν παιδιά Δημοτικού/Γυμνασίου.

Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών ΞΑΝΘΑΚΗΣ από πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς της Ακαδημίας Ρομποτικής του ΠΑΜΑΚ (Εθνικής Αντιστάσεως 142 & Ισιδώρου 15 - τηλ. επικοινωνίας: 2810221607 και 2810344872).

Μια «πρόγευση» από τα σεμινάρια ρομποτικής, μας δίνει παρακάτω ο κύριος Μάνος Ξανθάκης, υπεύθυνος λειτουργίας του τμήματος ρομποτικής Ξανθάκης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι ακριβώς είναι η εκπαιδευτική ρομποτική;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό αντικείμενο που «παντρεύει» τις γνώσεις στις νέες τεχνολογίες και τον προγραμματισμό, με τις βασικές έννοιες των θετικών επιστημών, κυρίως της πληροφορικής, της φυσικής και των μαθηματικών και την συνολική εξέλιξη του μαθητή, μέσω της ανάπτυξης της κριτικής του σκέψης, της ικανότητας επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, της εργασίας σε ομάδες, της παρουσίασης των λύσεων και των κατασκευών του. Ενώ δηλαδή ο μαθητής νοιώθει ότι παίζει, προσπαθώντας να κατασκευάσει και να προγραμματίσει τις κινήσεις που θα κάνει ένα Ρομπότ, υπηρετούνται συγκεκριμένοι και πολύ σημαντικοί εκπαιδευτικοί στόχοι και στόχοι συνολικής εξέλιξης του παιδιού. Αυτοί είναι και οι στόχοι της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και των Κέντρων Ξένων Γλωσσων Ξανθάκης.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Από ποια ηλικία μπορεί να ξεκινήσει ένα παιδί μαθήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τα προγράμματα που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, τα οποία υλοποιούμε και εμείς κατ’ αποκλειστικότητα στην περιοχή μας, απευθύνονται σε παιδιά από πρώτης Δημοτικού, έως πρώτης Λυκείου. Τα επόμενα χρόνια, βάσει της συμφωνίας που έχουμε με την Ακαδημία Ρομποτικής του ΠΑ.ΜΑΚ., θα προστίθενται συνεχώς και νέα προγράμματα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς θα υλοποιείτε εδώ στο Ηράκλειο τα προγράμματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ξανθάκης θα υλοποιούν τα προγράμματα ρομποτικής της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Εδώ και τρία χρόνια η Ακαδημία Ρομποτικής έχει πολύ μεγάλη επιτυχία αφού τα προγράμματα τα παρακολούθησαν πάνω από 2.000 μαθητές. Υπάρχει δηλαδή μια τεράστια εμπειρία από την Ακαδημία Ρομποτικής του ΠΑΜΑΚ, έχουμε το δικαίωμα μέχρι στιγμής να υλοποιούμε 16 αναλυτικά προγράμματα σπουδών, που υλοποιούνται σε 8 χρόνια, έχουμε καθηγητές εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους από την Ακαδημία Ρομποτικής του ΠΑΜΑΚ, έχουμε δηλαδή την δυνατότητα να προσφέρουμε στα παιδιά της περιοχής μας κάτι, στο οποίο μέχρι σήμερα είχαν πρόσβαση μόνο τα παιδιά του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Στο ανανεωμένο κτίριο μας στην Εθν.Αντιστάσεως και Ισιδώρου 15 η αίθουσα της Ακαδημίας Ρομποτικής κατασκευάστηκε για να προσφέρουμε ότι καλύτερο και πιο σύχρονο στους μαθητές του Ηρακλείου.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι πιο συγκεκριμένα το όφελος ενός παιδιού, που θα παρακολουθήσει προγράμματα εκπαιδευτικής ρομποτικής; Γιατί δηλαδή ένας γονιός να γράψει το παιδί του σ’ αυτά τα προγράμματα; Τι θα κερδίσει;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Παρακολουθώντας αυτά τα προγράμματα τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται με πιο δομημένο τρόπο. Προσπαθώντας να λύσουν τα προβλήματα που τους ανατίθενται, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, συνεργάζονται μεταξύ τους, σπάνε το πρόβλημα στα συστατικά του στοιχεία, πειραματίζονται, βρίσκουν τη λύση και βλέπουν πρακτικά το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους.

Επίσης όπως σας είπα, μαθαίνουν με βιωματικό τρόπο σημαντικά στοιχεία άλλων επιστημών. Σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι να μάθει ένα παιδί γενικές πληροφορίες προγραμματισμού και πόσο εύκολο είναι να μάθει τα ίδια πράγματα καθώς προγραμματίζει ένα ρομπότ, βλέπει στην πράξη το λάθος του και το διορθώνει. Σκεφτείτε πόσο δύσκολο είναι να μάθει έννοιες όπως δύναμη, ροπή, τριβή, μοίρες μέσω γενικών πληροφοριών και όσο εύκολο είναι να μάθει τα ίδια πράγματα στην πράξη, μέσα από τις κινήσεις των robot που κατασκευάζει και προγραμματίζει.

Τέλος, τα παιδιά αποκτούν επαφή και στην συνέχεια εμβαθύνουν τις γνώσεις τους σε ένα αντικείμενο του μέλλοντος. Δεν είναι τυχαίο που διεθνώςκαι στη χώρα μας, τα παιδιά που ασχολούνται με την εκπαιδευτική ρομποτική αυξάνονται με σημαντικούς ρυθμούς.